Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Sukces jest często równie niebezpieczny, co porażka

Premium

Magazyn IMR (Nr 5, październik - listopad 2020) · · 9 min
Powiększ tekst
Udostępnij
Pobierz pdf
Sukces jest często równie niebezpieczny, co porażka

Wywiad z Johnem Hennessym, nazywanym ojcem chrzestnym Doliny Kremowej i przewodniczącym rady nadzorczej spółki, do której należy Google. Jakie są główne założenia jego stylu przywódczego i na czym polega fenomen sukcesu takich firm jak Google czy Apple – pyta Karen Christensen.

Współzałożyciel Google’a, Larry Page, opisuje Alphabet (właściciela firmy Google) jako zbiór spółek. Jakie są tego implikacje?

Wśród naszych aktywów są przedsięwzięcia znajdujące się na wczesnym etapie rozwoju – głównie w ramach ośrodka badawczo‑rozwojowego Google X – jak również projekty w bardziej zaawansowanych stadiach, jak Waymo (nasza spółka rozwijająca technologie autonomicznych pojazdów) czy Verily (badania w obszarach opieki zdrowotnej i profilaktyki chorób). Obie firmy już zaczynają wprowadzać swoje rozwiązania na rynek i przechodzą z fazy prototypów do gotowych produktów.

W 2015 roku podjęliśmy decyzję o przeprowadzeniu restrukturyzacji, bo uznaliśmy, że jednym z ważniejszych wyzwań przed dobrze prosperującymi organizacjami wchodzącymi w drugą czy trzecią dekadę działania jest dywersyfikacja oferty. Główny produkt – w naszym przypadku Google Search – wraz ze wspierającymi go zasobami może negatywnie wpływać na innowacyjność całej firmy. Koncepcja Alphabetu i Google X miała na celu umożliwienie firmie dywersyfikacji i rozwoju nie tylko poprzez przejęcia, lecz także za pośrednictwem strategii organicznego wzrostu.

Google obiecał, że pozwoli każdemu na świecie czerpać korzyści ze sztucznej inteligencji (AI). To bardzo odważna obietnica – jak ją realizujecie?

To ogromne przedsięwzięcie, dlatego przyjęliśmy w tym obszarze dwa odmienne podejścia strategiczne. Przede wszystkim, inwestujemy w podstawową technologię i rozwijamy ją. Przełom w dziedzinie AI miał miejsce mniej więcej pięć lat temu, tak więc ciągle jesteśmy na wczesnym etapie rozwoju tej technologii. Strategia pierwsza ma na celu kontynuację tego procesu. Natomiast druga strategia ma na celu poszerzenie i zbadanie zastosowań, jakie ta technologia może mieć. Tu już zaczynamy dochodzić do bardzo interesujących wniosków. Jednym z istotnych zastosowań AI są autonomiczne pojazdy, jednak możliwości w opiece zdrowotnej – od szybszej diagnozy, poprzez czytanie badań rentgenowskich czy EKG, po analizę innych złożonych zbiorów danych – również dają nam pierwsze fantastyczne rezultaty.

Zostało 84% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Karen Christensen

Redaktor naczelna Rotman Management Magazine

John Hennessy

Przewodniczący rady nadzorczej Alphabetu, właściciela firmy Google, a także autor książki Leading Matters: Lessons From My Journey. Jeden z założycieli spółek MIPS Technologies i Qualcomm Atheros. W latach 2000–2016 rektor Uniwersytetu Stanforda

Polecane artykuły