Jak zbudować łańcuch dostaw i nim zarządzać? Na czym tak naprawdę polega skuteczne zarządzanie łańcuchem dostaw (SCM)? Jakie strategie projektowania, planowania i realizacji łańcucha najlepiej sprawdzą się w twojej organizacji?
Pokaż więcejKontenerowiec „Ever Given” zablokował Kanał Sueski – jedną z kluczowych tras transportu morskiego na świecie. Od 23 marca setki statków tkwiły więc "w korku". W efekcie kolejny raz w ostatnich miesiącach doszło do przerwania globalnych łańcuchów dostaw i związanych z tym strat światowej gospodarki.
Skuteczna reakcja na kryzys znajduje odzwierciedlenie we współpracy sprzedawców, dostawców i kupujących. Niemniej w ostatnim czasie kluczową rolę odegrali kurierzy, którzy stali się bohaterami naszej pandemicznej rzeczywistości. Niestety klienci nie ułatwiali im tego zadania.
Zrównoważony łańcuch dostaw przekłada się nie tylko na minimalizację ryzyka towarzyszącego działalności każdej firmy.
4PL (Fourth Party Logistics) to usługa polegająca na zaprojektowaniu, zarządzaniu i nadzorze całego łańcuchu dostaw klienta.
Całościowe spojrzenie na ten element funkcjonowania firmy stanowi istotny warunek uzyskiwania przewagi rynkowej.
Przeniesienie produkcji z Dalekiego Wschodu do Polski wydaje się doskonałym pomysłem, który pomoże firmie NextGen usprawnić jej łańcuch dostaw i pozytywnie odróżnić się od konkurencji.
Producent urządzeń mobilnych staje przed wyborem – usprawnić łańcuch dostaw sięgający Dalekiego Wschodu oraz zwiększyć jego transparentność czy przenieść produkcję do Polski. Każda opcja ma swoje atuty, ale też wiąże się z pewnym ryzykiem.
Organizacje, których biznes jest oparty na złożonych łańcuchach dostaw bądź same są ich ogniwami, muszą zmierzyć się z nowymi wyzwaniami. Pojawiły się bowiem czynniki determinujące sprawność i efektywność łańcuchów. Są one pochodną zachodzących na naszych oczach zmian gospodarczych, społecznych i technologicznych.
Zarządzanie łańcuchem dostaw to jeden z najtrudniejszych obszarów działalności firmy – im dłuższy łańcuch, tym więcej pojawia się potencjalnych źródeł kłopotów i powodów do zakłóceń.
Na kontynencie powstaną nowe regionalne centra dystrybucji, które obejmą zasięgiem ogromny obszar i obsłużą firmy korzystające z braku barier handlowych.