Nigdy nie potrzebowaliśmy liderów bardziej niż dziś. Poznaj najlepsze zasady sztuki dowodzenia i wznieś swoją firmę na nowy poziom.
Pokaż więcejPora, żeby sukcesor napisał własny rozdział w firmie rodzinnej.
Transformacja systemowa w Polsce umożliwiła budowanie prywatnych firm. Polacy wykorzystali tę szansę, stworzyli solidne organizacje, które dziś zatrudniają setki tysięcy osób oraz generują znaczny wkład do krajowego PKB. Teraz pionierzy biznesu muszą zdecydować, w czyje ręce i na jakich zasadach przekazać swoje firmy.
Nasz wiek oraz doświadczenia zebrane poza branżą pozwalają nam spojrzeć na Rohlig Suus Logistics inaczej, niż robi to ojciec.
Komentarz do case study: Vulcanal sprawia wrażenie odnoszącej sukcesy firmy, w której panuje wyjątkowo przyjazna atmosfera. Może to być sytuacja bardzo niebezpieczna, ponieważ wydaje się, że nikt w firmie nie wypatruje nadchodzących zagrożeń.
Case study: Globalny producent części samochodowych Vulcanal musi wyłonić nowego szefa polskiego oddziału.
Przedsiębiorcy działający na polskim rynku niechętnie przekazują firmowe stery własnym pracownikom – wynika z badań przeprowadzonych przez ICAN Research.
Przekazywanie sterów w firmie rodzinnej stanowi długotrwały proces wymagający drobiazgowego zaplanowania.
Dla wielu polskich firm rodzinnych sukcesja będzie dużym wyzwaniem strategicznym.
Pora, żeby sukcesor napisał własny rozdział w firmie rodzinnej.
W skali europejskiej od dwóch lat coraz częściej rozpatrywana jest sprzedaż firm rodzinnych w obce ręce.
Stosunkowo niewiele studiujących dzieci przedsiębiorców deklaruje chęć przejęcia w przyszłości rodzinnych firm – to główny wniosek płynący z raportu Powrót do domu czy wolność? przygotowanego przez firmę EY.
Zewnętrzny menedżer prawdopodobnie przyniesie dobre praktyki związane z zarządzaniem firmą. Aby jednak przyniosły one pozytywne rezultaty, muszą być odpowiednio wdrożone.
Firmy rodzinne z wieloletnią tradycją mają wypracowany przez pokolenia wzorzec, dzięki któremu regulują kluczowe kwestie: strategię osobistą właściciela, strategię rodzinną i firmową.
W przypadku firm rodzinnych decyzja o zaangażowaniu zewnętrznego menedżera, który zaplanuje przyszłość organizacji nie jest łatwa i często budzi opór współwłaścicieli. Czy słusznie?
Właściciele oraz szefowie BIG Media poświęcili wiele czasu i środków na przygotowanie, a także wyszkolenie grupy menedżerów, która w przyszłości miała zająć najwyższe stanowiska w firmie. Plan ten załamał się, kiedy najlepsi kandydaci odeszli, nie czekając na awans. Dlaczego?