
Joanna Heidtman
Psycholog, coach i trener Heidtman & Piasecki.
Jak zarządzać pracownikami wiedzy: 3 wskazówki dla liderów
Na jednych z ostatnich zajęć z zarządzania pracownikami wiedzy i nowymi formami zespołów w organizacjach jedna z uczestniczek (właścicielka średniej wielkości przedsiębiorstwa) z nostalgią westchnęła: There is no fun being a leader any more (zajęcia były prowadzone w języku angielskim). Zdanie symptomatyczne i wydające się być częścią pieśni mijającej epoki.
Niech Twoi sprzedawcy przestaną sprzedawać!
O sprzedaży powiedziano już chyba wszystko. Przynajmniej tak się wydaje. Sprzedażowi bohaterowie wydają się być zmęczeni, klienci podobnie. Nieustający wyścig zbrojeń polegający na wykorzystywaniu przez sprzedawców coraz bardziej rozwiniętych technik wpływania na decyzje klientów oraz na rozwijaniu coraz większej świadomości tych drugich, postawiły obie strony już niemal pod ścianą.
Współdziałanie zamiast rywalizacji
Gwałtowne i istotne przeobrażenia w otoczeniu gospodarczym, trudna lub kryzysowa sytuacja na rynku bywają często najlepszym bodźcem dla organizacji do przyjrzenia się samej sobie.
Praca w zgodzie z własnymi wartościami
Bez spójności wartości i zasad wyznawanych przez menedżera z regułami obowiązującymi
w środowisku, w którym żyje, nie będzie on w stanie skutecznie motywować siebie do działania. Co robić, gdy w pracy dochodzi do konfliktu tych wartości?
Gdy lider staje się... - komentarz 2
Właściciel, który na pewnym etapie musi przekazać zarządzanie całą firmą lub tylko jej częścią sprawniejszemu i młodszemu menedżerowi, staje przed wieloma dylematami. Z jednej strony musi przygotować przedsiębiorstwo na zmiany organizacyjne polegające na uporządkowaniu jego struktur i przypisaniu określonych zadań nowym ludziom. Z drugiej – musi przełamać własne opory i obawy psychiczne, które pojawiają się, gdy nadchodzi czas delegowania uprawnień oraz odsunięcia się z pierwszej linii zarządzania.