Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Nowe rozwiązania przeciwdziałające wyłudzeniom

Premium

· · 6 min
Nowe rozwiązania przeciwdziałające wyłudzeniom

Do niedawna dostępne narzędzia IT pozwalały na analizę poniesionych strat. Dziś nowe rozwiązania, działając wyprzedzająco i prewencyjnie, redukują skalę wyłudzeń.

Postęp technologiczny z jednej strony daje nowe możliwości wyłudzeń, z drugiej – IT jest narzędziem ograniczającym skalę tego zjawiska. Najważniejszą odpowiedzią na wyłudzenia stają się dziś rozwiązania technologiczne, które wykorzystują algorytmy oraz zasoby Big Data. Po zaawansowane narzędzia IT sięga się przede wszystkim w sektorze usług, zwłaszcza finansów i bankowości oraz ubezpieczeń – gdzie z tych rozwiązań korzysta się w najszerszym zakresie, gdzie można wykorzystać zasoby ludzkie (profesjonalne, dedykowane zespoły) i informatyczne (zasoby danych gromadzonych i przetwarzanych w związku z prowadzonym biznesem). Coraz szerzej z rozwiązań ograniczających skalę zjawiska korzysta również sektor publiczny, zwłaszcza ochrona zdrowia (w warunkach polskich takie organizacje jak Narodowy Fundusz Zdrowia, a w USA zaawansowane projekty Medicare i Medicaid).

Analiza informacji

Przedmiotem analiz – pod kątem zagrożeń – są gromadzone przez organizację dane. W praktyce największym źródłem informacji są wewnętrzne dane gromadzone w związku z prowadzonym biznesem. „Im więcej informacji z różnych obszarów, tym ciekawsze wnioski płyną z analiz i bardziej dokładna oraz wieloaspektowa jest ocena przypadku pod kątem ryzyka wyłudzenia” – mówi Paulina Dziuda, Business Consultant w SAS Institute, firmie, która jest jednym z najważniejszych1 na świecie dostawców zaawansowanych narzędzi technologicznych, ograniczających skalę oszustw. „Na przykład w ubezpieczeniach korzysta się nie tylko z informacji pochodzących stricte z obszaru likwidacji szkód, ale również systemów polisowych, systemów księgowych. W kontekście wykrywania nadużyć wewnątrz firmy przydatne mogą okazać się nawet dane z obszaru HR. Oczywiście, generalnie, źródła danych zależą od zakresu działania systemu i skali projektu” – dodaje Paulina Dziuda.

Zostało 79% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »