Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Naukowe podejście do pozycjonowania stron według frameworku Semcore

· · 3 min
Naukowe podejście do pozycjonowania stron według frameworku Semcore

Stosunkowo trudno znaleźć w sieci badania lub specjalistyczne analizy, które w naukowy sposób podejdą do procesu pozycjonowania stron, efektów tej strategii lub poszczególnych technik stosowanych w ramach poprawy widoczności serwisów internetowych w Google.

PARTNEREM MATERIAŁU JEST SEMCORE

Semcore zdecydowało się stworzyć taką pracę na własną rękę – przy wykorzystaniu wiedzy własnego zespołu oraz grona zewnętrznych ekspertów, którzy wnieśli indywidualny insight w postaci opinii i wniosków. Całość zebrano w obszernym studium przypadku przedstawiającym proces pozycjonowania strony semcore.pl na bazie naukowego frameworku.

Cel badawczy oraz publikacja studium przypadku pozycjonowania stron

Semcore jest agencją, która tworzy i wdraża strategię SXO (SEO+UX) dla klientów przede wszystkim e‑commerce. Aby dowieść swoich umiejętności oraz stworzyć wiarygodne RTB, organizacja zdecydowała się na pozycjonowanie firmowej strony internetowej: semcore.pl. Takie przedsięwzięcie jest o tyle trudne, że na frazy związane bezpośrednio z SEO w Google konkurują witryny, które są zarządzane przez inne agencje. W efekcie zbudowanie widoczności na najbardziej kaloryczne frazy kluczowe pozostaje szczególnie wymagające – zarówno pod kątem wiedzy, czasu, jak i budżetu.

Podjęte działania, opis strategii oraz uzyskane efekty dostępne są w case study opublikowanym bezpośrednio na stronie semcore.pl. Agencja zdecydowała się na taki krok, aby edukować biznesy, marketerów i pozycjonerów z zakresu SEO, prezentując praktyczne rozwiązania oraz techniki, które są skuteczne. Do stworzenia tego projektu Semcore wykorzystało autorski framework – jego ideą było zebranie wiedzy o pozycjonowaniu (teoretycznej i praktycznej) w jednym miejscu.

Podłoże teoretyczne pozycjonowania stron

Framework pozycjonowania strony semcore.pl opierał się przede wszystkim na uporządkowaniu wiedzy teoretycznej. Co mówią liczby? Agencja przestudiowała 39 książek, 23 kursy SEO, 47 zagranicznych publikacji od łącznie 70 autorów. W kontekście podłoża teoretycznego nie mogło zabraknąć również prac ze środowiska uniwersyteckiego. Zbudowanie wiedzy merytorycznej było kluczowe pod kątem opracowania kompleksowej strategii SEO, która przyniesie efekty.

Dokładnej weryfikacji poddano także wskazówki dla webmasterów publikowane przez Google. To absolutna podstawa w pozycjonowaniu, a informacje zawarte w oficjalnej dokumentacji stanowią najwiarygodniejsze źródło wiedzy dla właścicieli stron internetowych, pozycjonerów i marketerów.

Badania jako podstawa strategii SEO

Kolejnym etapem naukowego frameworku było opracowanie własnych badań na podstawie wiedzy, która została zaczerpnięta z publikacji teoretycznych. Dlaczego Semcore zdecydowało się na taki krok? Agencja chciała sprawdzić, jak pozycjonują się inne strony internetowe, aby w ten sposób zbudować własną strategię SEO. Kluczowe jednak było zbadanie branż, które są obarczone największą konkurencyjnością w wyszukiwarce Google. Wyselekcjonowano 10 różnych gałęzi rynku, a następnie grono ekspertów poddało je gruntownej analizie.

Na tym etapie realizowane przez Semcore badania jeszcze się nie skończyły. Następnym krokiem było przeanalizowanie branży pozycjonowania (konkurencji) – bo kto inny lepiej dba o SEO niż agencje świadczące usługi w tym zakresie?

W badaniu brało udział 18 firm, które notowały wysoki poziom widoczności na frazy związane z pozycjonowaniem. Co dokładnie analizowano? Na tapetę wzięto najważniejsze czynniki, których zestawienie opracowano na bazie podłoża teoretycznego.

W ten nieszablonowy sposób Semcore wyciągnęło wnioski na temat pozycjonowania, których prawidłowość została potwierdzona teorią i praktyką. Następnie możliwe było przygotowanie strategii SEO dla domeny semcore.pl. Wstępnie zakładano, że pozycjonowanie firmowego serwisu będzie kosztować około milion złotych, a osiągnięcie satysfakcjonujących wyników zajmie mniej więcej trzy lata. Czy cel udało się zrealizować?

Efekty naukowego podejścia w Semcore

Analiza materiałów merytorycznych oraz wyniki przeprowadzonych badań pozwoliły w efektywny sposób skupić się na trzech podstawowych aspektach pozycjonowania strony. Konieczne było znalezienie „złotego środka” pomiędzy contentem, linkami oraz optymalizacją. Istotny okazał się także marketing wraz z warstwą UX witryny semcore.pl. To działania w tych obszarach odpowiadają za wyniki, jakie zanotowała firmowa domena.

Ostatecznie – po roku pozycjonowania – Semcore osiągnęło koronę SEO, czyli pozycję TOP1 w wyszukiwarce Google na najbardziej kaloryczne frazy kluczowe:

  • SEO,

  • pozycjonowanie,

  • pozycjonowanie stron.

Efektem naukowego podejścia Semcore do pozycjonowania firmowej strony internetowej jest wzrost ruchu organicznego o ponad 1300% – wynik ten wpłynął na sprzedaż organizacji (+200% r/r). Witryna zaczęła wyświetlać się w wyszukiwarce Google na wartościowe frazy kluczowe związane nie tylko z SEO, ale także szeroko pojętym marketingiem internetowym.

Wszystkie wyniki uzyskane dzięki strategii SEO wraz z całym procesem pozycjonowania oraz metodologią przeprowadzonych badań zostały zamieszczone w case study na stronie semcore.pl.

Publikacja ukazała się wraz z premierą SemcoreLAB. To platforma o charakterze R&D (Research & Developement) stworzona z myślą o projektowaniu i wdrażaniu innowacji z zakresu marketingu internetowego. Koncepcją tej inicjatywy jest wykorzystywanie zbudowanych rozwiązań podczas wdrażania strategii SXO dla klientów Semcore. W efekcie podejmowane działania będą jeszcze skuteczniejsze, przynosząc realne wyniki w postaci wyższego współczynnika konwersji. Jednocześnie SemcoreLAB to miejsce dla młodych talentów, które chcą postawić na efektywną edukację, rozwijając się pod okiem ekspertów.

Studium przypadku wizualizujące proces pozycjonowania udowadnia, że naukowy framework opracowany przez Semcore przełożył się na osiągane rezultaty – a konkretnie na wzrost w wyszukiwarce. Jednocześnie autorzy chętnie dzielą się pozyskaną wiedzą, doświadczeniami oraz uzyskanymi dzięki metodologii badawczej wnioskami. To praca, która jest źródłem wartościowej wiedzy o SEO dla przedsiębiorców, pozycjonerów oraz marketerów.