Wypróbuj subskrypcję ICAN Business Insight za darmo przez 14 dni!
X
Jak maksymalizować zysk?
Nowa książka autora bestsellera PRICING MAN
kupuję! >>

Era handlu połączonego

· · 3 min
Era handlu połączonego

Podczas kryzysu e‑commerce zyskało nowych klientów. Ostatnim bastionem handlu tradycyjnego pozostaje branża spożywcza.

Podczas lockdownu sklepy internetowe stały się dla wielu klientów ostatnią deską ratunku. Nie dziwią więc wzrosty sprzedaży w tym segmencie. Największy w kanale e‑commerce, jak podaje platforma PrestaShop, notuje Europa Środkowo‑Wschodnia. Jest to wzrost na poziomie 21,5%, gdzie średnia globalna to 16,5% (dane za „Global Ecommerce 2020”). Jak natomiast przewidują twórcy raportu „Handel internetowy w Polsce 2020. Analiza i prognoza rozwoju rynku e‑commerce na lata 2020‑2025”, w kraju wartość ta ma być jeszcze wyższa i wyniesie 26% (rok do roku).

„Na skutek globalnej pandemii ludzie utknęli w domach. Dla wielu osób zamawianie online było jedynym sposobem, by zapewnić sobie dostęp do podstawowych dóbr. Jak sprawdzili specjaliści z Adobe, w maju 2020 r., konsumenci wydali na zakupy online 78% więcej niż w analogicznym okresie w roku poprzednim. Dzięki temu ludzie tacy jak Jeff Bezos, odnotowali na swoich kontach rekordowe zyski. Dla gigantów ecommerce było to istne biznesowe el Dorado – wzbogacić mogła niemal każda firma, która oparła swój model biznesowy o handel online i digitalizację” – komentuje Sascha Stockem z Nethansy.

Słowa eksperta potwierdzają dane. Szef Amazona, będącego największą na świecie platformą handlową, w ciągu ostatnich 3 miesięcy zarobił wg. Bloomberga ponad pięć miliardów dolarów.

Zostało 68% artykułu.

Personalizuj swoją ścieżkę rozwoju

Materiał dostępny dla zalogowanych użytkowników

Masz już konto?

Paulina Kostro

Redaktor "ICAN Management Review" oraz "MIT Sloan Management Review Polska" 

Wybrane dla Ciebie

MyICAN Twoja ścieżka rozwoju
Załaduj więcej wyników

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy