Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Odważna komunikacja rosnących cen

Premium

Magazyn IMR (Nr 16, sierpień - wrzesień 2022) · · 3 min
Odważna komunikacja rosnących cen

Dotychczas marki rzadko otwarcie informowały kupujących o podwyżkach cen, licząc na to, że ta zmiana im umknie. Ale rozwój mediów społecznościowych i rosnąca świadomość konsumentów sprawiły, że firmy muszą więcej rozmawiać ze swoimi klientami o pieniądzach, by nie stracić wiarygodności.

Na rynku jest coraz więcej firm stawiających na szczerą komunikację dotyczącą podwyżek cen i realiów prowadzenia biznesu. Decydują się one poruszyć drażliwy temat, ponieważ świetnie zdają sobie sprawę, że współczesny konsument wie o zmianach cen, bowiem zyskał wiele narzędzi do ich śledzenia, choćby w postaci tzw. porównywarek, a także śledzi fora internetowe i media społecznościowe. Firmy, decydując się na podwyżkę, eksperymentują z różnymi formami komunikacji. Jedne zapowiadają je z wyprzedzeniem, dając klientom szansę na zakupy po starej cenie, wykorzystują przy okazji tę zmianę do edukacji klientów, inne kamuflują podwyżkę, eksponując ofertę wartości lub oferując jakiś bonus.

Tymczasem istnieją trzy sposoby na zminimalizowanie niezadowolenia klientów z powodu podwyżek, których skuteczność potwierdzają badania. Poleca je Utpal M. Dholakia, profesor Uniwersytetu Rice’a i autor książki How to Price Effectively. Do tych sposobów należą: otwarta komunikacja, wyjaśnienie przyczyn wzrostu cen, zwrócenie uwagi na dostarczaną wartość. Jak je wykorzystać w praktyce?

Zostało 69% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Dagmara Plata-Alf

Profesjonalna doradczyni i trenerka biznesu, doktorantka oraz wykładowczyni na Akademii Leona Koźmińskiego.

Polecane artykuły

Polecane artykuły