Partnerstwo Publiczno-Prywatne
Co to jest partnerstwo publiczno-prywatne? Na czym polega PPP?
Partnerstwo publiczno-prywatne (znane także jako PPP lub public-private partnership) to długoterminowa współpraca nawiązana między przedsiębiorstwami prywatnymi a jednostkami administracji publicznej (rządowej, samorządowej). Dotyczy zazwyczaj działań w sferze usług publicznych, a jej celem jest współtworzenie wzrostu i rozwoju gospodarczego, generowanie zysków i świadczenie usług publicznych.
Zasady partnerstwa publiczno-prywatnego
Partnerstwo publiczno-prywatne nie jest prywatyzacją. To umowa, w wyniku której partner prywatny realizuje przedsięwzięcie (ponosząc ustalone koszty), a za jego wykonanie dostaje określone wynagrodzenie. Działania możliwe w ramach PPP to m.in.: świadczenie usług, wykonanie dzieła, budowa lub remont obiektu/infrastruktury.
Korzyści z partnerstwa publiczno-prywatnego
Dzięki zawieraniu umów na zasadach PPP zwiększa się jakość oraz efektywność usług publicznych, przyspieszeniu ulegają procesy związane z inwestycjami (zwłaszcza w obszarze infrastruktury), zauważa się wyraźną poprawę w funkcjonowaniu administracji publicznej oraz w jakości świadczonych usług. Więcej o partnerstwie publiczno-prywatnym, jego nowych wymiarach oraz zmiennej definicji tej koncepcji przeczytasz w artykułach publikowanych przez „Harvard Business Review Polska”.
Pokaż mniej Co to jest partnerstwo publiczno-prywatne? Na czym polega? Jakie są jego zasady? Dowiedz się więcej dzięki lekturze artykułów „Harvard Business Review Polska”! Pokaż więcej- Pomoc dla Ukrainy 69
- Czego możesz nauczyć się od... 4
- Zarządzanie ludźmi 187
- Negocjacje 14
- E-commerce 51
- #twarde_dane 7
- Zarządzanie talentami 27
- Przywództwo i zarządzanie ludźmi 122
- Strategia 66
- NA TABLICY 13
- Kongres ICAN Management Review 27
- Ekspansja 33
- Efektywność pracy 9
- Trendy 62
- Zwinne zarządzanie 7
- Sukcesja 18
- Be Polish Be Global 13
- Wydarzenia 5
- English 4
- Transformacja 49
- Biura 57
- Kultura organizacyjna 78
- Innowacje 109
- Modele biznesowe 36
- Podejmowanie decyzji 20
- Motywacja 101
- Handel 5
- Marketing strategiczny 86
- Zatrudnianie 39
- Ale Lider! 13
- Sprzedaż 219
- Patriotyzm gospodarczy 10
- Rozwój pracowników 184
Podana fraza - - nie została odnaleziona
Spróbuj użyć innych lub bardziej ogólnych słów kluczowych