Partnerstwo Publiczno-Prywatne
Co to jest partnerstwo publiczno-prywatne? Na czym polega PPP?
Partnerstwo publiczno-prywatne (znane także jako PPP lub public-private partnership) to długoterminowa współpraca nawiązana między przedsiębiorstwami prywatnymi a jednostkami administracji publicznej (rządowej, samorządowej). Dotyczy zazwyczaj działań w sferze usług publicznych, a jej celem jest współtworzenie wzrostu i rozwoju gospodarczego, generowanie zysków i świadczenie usług publicznych.
Zasady partnerstwa publiczno-prywatnego
Partnerstwo publiczno-prywatne nie jest prywatyzacją. To umowa, w wyniku której partner prywatny realizuje przedsięwzięcie (ponosząc ustalone koszty), a za jego wykonanie dostaje określone wynagrodzenie. Działania możliwe w ramach PPP to m.in.: świadczenie usług, wykonanie dzieła, budowa lub remont obiektu/infrastruktury.
Korzyści z partnerstwa publiczno-prywatnego
Dzięki zawieraniu umów na zasadach PPP zwiększa się jakość oraz efektywność usług publicznych, przyspieszeniu ulegają procesy związane z inwestycjami (zwłaszcza w obszarze infrastruktury), zauważa się wyraźną poprawę w funkcjonowaniu administracji publicznej oraz w jakości świadczonych usług. Więcej o partnerstwie publiczno-prywatnym, jego nowych wymiarach oraz zmiennej definicji tej koncepcji przeczytasz w artykułach publikowanych przez „Harvard Business Review Polska”.
Pokaż mniej Co to jest partnerstwo publiczno-prywatne? Na czym polega? Jakie są jego zasady? Dowiedz się więcej dzięki lekturze artykułów „Harvard Business Review Polska”! Pokaż więcej- Pomoc dla Ukrainy 69
- Czego możesz nauczyć się od... 4
- Negocjacje 14
- E-commerce 24
- #twarde_dane 7
- Zarządzanie ludźmi 118
- Strategia 52
- Zarządzanie talentami 29
- Przywództwo i zarządzanie ludźmi 107
- Trendy 49
- NA TABLICY 9
- Kongres ICAN Management Review 26
- Ekspansja 16
- Efektywność pracy 5
- Zwinne zarządzanie 5
- Kultura organizacyjna 65
- Innowacje 98
- Modele biznesowe 29
- Podejmowanie decyzji 20
- Sukcesja 19
- Motywacja 88
- Be Polish Be Global 9
- Wydarzenia 5
- English 4
- Biura 43
- Transformacja 32
- Handel 3
- Zatrudnianie 38
- Marketing strategiczny 70
- Sprzedaż 195
- Patriotyzm gospodarczy 2
- Rozwój pracowników 145
Podana fraza - - nie została odnaleziona
Spróbuj użyć innych lub bardziej ogólnych słów kluczowych