Ekspansja
Jak globalizacja wpływa na wysokość płac i sytuację pracowników (i dlaczego nie jest wcale tak źle, jak myśli większość)
Przenoszenie produkcji za granicę, na przykład w celu optymalizacji kosztów, nie musi oznaczać ani niższych płac, ani gorszych warunków pracy Europejczyków, w tym Polaków. Najnowsze wyniki badań prowadzonych na Politechnice Gdańskiej wskazują, że straty wynikające z globalizacji łańcuchów produkcji są zaskakująco marginalne.
Co liderzy powinni wiedzieć o transformacji energetycznej na świecie
Jesteśmy świadkami (i uczestnikami) bezprecedensowego przyspieszenia transformacji energetycznej. Aby sprostać wyzwaniom klimatycznym nadchodzącej dekady, musimy uwzględnić szereg działań w praktykach politycznych, społecznych oraz biznesowych. Poszukując najlepszych rozwiązań czy kierunków ekspansji, dobrze jest wiedzieć, gdzie transformacja nabiera rozpędu, a gdzie się wlecze.
Po sukces za granicę
Gdy w 2020 roku pandemia COVID-19 sparaliżowała ruch transgraniczny, firmy działające na rynkach międzynarodowych stanęły przed widmem katastrofy. Ale już po kilku miesiącach okazało się, że globalny biznes oparł się pandemii, a polskie przedsiębiorstwa działające ponad granicami mają się całkiem dobrze.
Federacja ponad granicami
Trzydziestoletnia historia Asseco pokazuje, że najskuteczniejszym i zarazem najszybszym sposobem podbijania nowych rynków są akwizycje połączone z aliansami z lokalnymi partnerami. Polska firma IT wypracowała na swojej drodze ekspansji unikalne podejście do budowania grupy kapitałowej, które nazwała modelem federacyjnym.
Od taksówkarza do… milionera – oto zwycięzca światowej edycji konkursu EY Przedsiębiorca Roku 2021
Kiedy zdecydował się 18 lat temu zainwestować we własną firmę biofarmaceutyczną – Celltrion – JungJin Seo miał do dyspozycji zaledwie 45 tys. dolarów. Obecnie produkty tej firmy są sprzedawane w ponad 90 krajach, co przynosi jej przychody sięgające 1,7 mld dolarów rocznie.
Chcesz wyjść za granicę? Spodziewaj się pułapek
W ostatnich latach obserwujemy coraz dynamiczniejszą ekspansję polskich firm na rynki zagraniczne – nie tylko w formie eksportu produktów czy usług, ale również zakładania oddziałów czy akwizycji lokalnych. Każdy z tych modeli ma swoje plusy i minusy oraz zasadzki natury biznesowej i prawnej.
Podbijanie nowych rynków śladami klientów
Druga dekada XXI wieku to okres coraz silniejszej obecności polskich firm na rynkach zagranicznych. Wielu z tych uczestników ekspansji, podbijających nowe kraje przez eksport lub bezpośrednie inwestycje, było naszymi klientami, bardzo uważnie więc obserwowaliśmy aktywność firm poza granicami kraju.
Co kraj, to obyczaj
W ciągu kilku lat łódzki producent sprzętu ortopedycznego z lokalnego gracza stał się właścicielem kultowej europejskiej marki i firmą o zasięgu globalnym. Menedżerowie mieli wówczas okazję przekonać się, jak hermetyczne potrafią być zagraniczne rynki oraz ile znaczą w biznesie lokalne uwarunkowania.
Wirtualna świetlica z MILIONAMI UCZNIÓW
Brainly, największa na świecie platforma do wzajemnej pomocy w nauce, rośnie, skupiając się na jak najlepszym zaspokajaniu potrzeb użytkowników. Ich zadowolenie jest najlepszą rekomendacją i pozwala na rezygnację z kosztownych działań marketingowych. Pochodzący z Polski serwis edukacyjny może pochwalić się 350 milionami użytkowników w 35 krajach.
Kryzys to dobra okazja do ekspansji
Kto nie słyszał o międzynarodowych sukcesach polskich marek kosmetycznych, takich jak Ziaja, Bielenda czy Inglot? Jednak równie dobrze radzą sobie z dala od Polski firmy znacznie mniejsze, nie tak prestiżowe, za to młode i zwinne. Warto je poznać ze względu na kreatywne podejście do podbijania nowych rynków.
Ekspansja odporna na kryzys
W 2020 roku, gdy pandemia COVID-19 ogarnęła świat, przepływy transgraniczne gwałtownie spadły. Ale już po kilku miesiącach ten niepokojący obraz stał się bardziej optymistyczny. Ekspansja międzynarodowa polskich firm ma się dobrze, choć zmiany krajobrazu gospodarczego niosą ze sobą ważne implikacje dla strategii i zarządzania.
Jak polskie firmy podbijają nowe rynki
Ekspansja zagraniczna to jeden z najskuteczniejszych sposobów na dalszy rozwój firmy, a nawet szansa na większą zyskowność i stabilizację finansową.
Ranking nieoczywistych kierunków polskich inwestycji zagranicznych
Niemcy i Czechy to propozycje dla konserwatywnych inwestorów. Dobrze je znamy i potrafimy bardzo precyzyjnie zdefiniować związane z nimi szanse i zagrożenia. Warto jednak popatrzeć szerzej na Europę i świat, poszukując ciekawych okazji inwestycyjnych.
Akwizycje zagraniczne muszą być bardzo precyzyjnie przygotowane [Materiał partnerski]
Polskie przejęcia na zagranicznych rynkach już nie zaskakują, choć liczba transakcji jest relatywnie niewielka. O tym, jak się do nich przygotować, na co zwrócić szczególną uwagę, mówi Jacek Byrt, partner odpowiedzialny za doradztwo finansowe w Mazars w Polsce, ekspert z długoletnią praktyką międzynarodową na rynku akwizycji.
Polskie recepty na ekspansję zagraniczną
Nie musisz być dużym przedsiębiorcą, by osiągnąć sukces poza granicami kraju. Dowiedz się, jak niewielkie polskie firmy skutecznie podbiły nowe rynki.
Eksport odporny na koronawirusa [Materiał partnerski]
Choć COVID-19 zbiera swoje żniwo w Polsce i bezlitośnie pustoszy całe branże, istnieją obszary biznesu, które łagodnie przechodzą przez kryzys. O tym, jak pandemia wpływa na zarządzanie ryzykiem w firmach i kondycję polskich eksporterów, mówi Tomasz Ślagórski, wiceprezes KUKE.
Wierzymy w rozwój współpracy partnerskiej [Materiał partnerski]
O tym, jaki kierunek ekspansji jest najbardziej skuteczny i efektywny biznesowo oraz jakie kryteria warto wziąć pod uwagę, decydując się na takie przedsięwzięcie, opowiada Dariusz Terlecki, dyrektor sprzedaży w Webfleet Solutions Poland & CEE.