Procesy biznesowe
Żadna efektywna organizacja nie może się obyć bez procesów biznesowych oraz zarządzania procesowego. Na czym one polegają? Jak projektować procesy biznesowe przynoszące realizację założonych celów?
Pokaż więcejJak firmy technologiczne burzą status quo
Za sprawą technologii i sprowadzania branż do roli funkcjonalności wszystko się zmienia. Kiedyś branża zwana technologiczną obejmowała producentów komputerów i oprogramowania, które przedstawiciele wszystkich „innych” branż kupowali po to, aby prowadzić działalność.
Jak technologia odmieniła handel
Zaczęło się od katalogu wysyłkowego, skończyło na biznesach platformowych, a po drodze zmieniło się oblicze handlu.
E-podpis sposobem na sprawne funkcjonowanie firm
Przenoszenie firmowych procesów do sfery cyfrowej w okresie pandemii stało się konieczne dla całej gospodarki. W czasie gdy wiele firm przeszło na tryb pracy zdalnej lub częściowo zdalnej, procesy takie jak podpisywanie umów, aneksów czy dokumentacji pracowniczej musiały zostać przeniesione do sfery online. Konieczne stało się wprowadzenie lub szersze stosowanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Optymalizacja kreująca rzeczywistość
Wśród przedsiębiorców coraz częściej słychać rozmowy o sygnałach spowolnienia gospodarczego i jego wpływie na rodzime biznesy. Spowolnienie gospodarcze nie jest jednak zjawiskiem nowym, ale naturalną fazą cyklu koniunktury i kolejną zmianą w otoczeniu biznesu, do której nieustannie muszą się dostosowywać przedsiębiorstwa.
Doskonalenie procesów wpisane w kulturę firmy
Stale rosnące wymagania klientów odnośnie do rynku logistycznego tworzą potrzebę ciągłego doskonalenia, a wszystko zaczyna się od szczegółowego przyjrzenia się procesom i ich standaryzacji. Poznaj wyzwania, z jakimi zmierzyła się firma Fresh Logistics Polska podczas optymalizacji procesowej pomiędzy jednostkami organizacyjnymi rozproszonymi w całym kraju.
Sposób na zwiększenie efektywności sprzedaży
Dziś, w dobie nowoczesnych technologii, tradycyjne podejście do sprzedaży bezpośredniej stało się przestarzałe. Co należy zrobić, żeby najnowsze narzędzia faktycznie wspierały sprzedawców? Odpowiedzią na to pytanie jest wdrożenie rozwiązania Salesbook w firmie Fortum.
Wieloetapowe myślenie projektowe
Myślenie projektowe może być bardzo skutecznym narzędziem tworzenia innowacyjnych produktów i usług uwzględniających głębokie potrzeby użytkownika.
Wyzwania są sercem biznesu [WYWIAD]
Dyrektor zarządzający marki Wedel, Maciej Herman, opowiada o swojej drodze zawodowej i najtrudniejszych wyzwaniach, z którymi mierzył się w ostatnich latach. Dzieli się również wskazówkami dla menedżerów i odpowiada na pytanie o kluczowe jego zdaniem kompetencje nowoczesnego lidera.
Rozwój ludzi jest kluczowy dla rozwoju biznesu
Skuteczna realizacja strategii biznesowej wymaga profesjonalnej i zaangażowanej kadry. Ale jak wykorzystać potencjał utalentowanych pracowników?
Przewaga na wielu polach
Błąd ludzki to w wielu branżach spore ryzyko, co dotyczy zwłaszcza tak wrażliwych sektorów jak bankowość i ubezpieczenia, które najszerzej wykorzystują zautomatyzowane procesy.
Inteligentna optymalizacja procesów
Rozwój nowych technologii otwiera nowe możliwości dla automatyzacji procesów.
Recenzja: Antykruchość. O rzeczach, którym służą wstrząsy
Większość dzisiejszych decyzji biznesowych podejmowanych jest bez dostępu do kompletnych informacji i w obliczu niepewności. Jak skutecznie działać w takich warunkach?
Jak raportują polskie firmy
Na polskim rynku mamy dwie prędkości związane z raportowaniem niefinansowym. Z jednej strony istnieją przedsiębiorstwa, które mają za sobą dziesięcioletnią praktykę raportowania, z drugiej takie, które dopiero zastanawiają się nad tym, jak wdrożyć ten proces we własnych firmach.
Outsourcing pod presją algorytmów
Firmy outsourcingowe rosną jak na drożdżach dzięki skłonności przedsiębiorstw do powierzania zewnętrznym partnerom obsługi coraz szerszego zakresu funkcji biznesowych.
Zarządzanie procesowe – biurokratyczna strata czasu czy konkretne korzyści biznesowe?
Jedyną stałą w świecie, a zatem także w twojej organizacji, jest zmiana i musisz być na nią cały czas gotowy.
Jakie kompetencje wpływają na realizację strategii
Skuteczna realizacja celów strategicznych wymaga zaangażowania całej organizacji.
LOTOS: jak podwoiliśmy wielkość firmy
W ciągu kilku lat Grupa LOTOS awansowała do ligi największych rafinerii europejskich. Po drodze musiała poradzić sobie z kilkoma poważnymi problemami.
Nowa normalność w świecie biznesu
Zarządzanie w epoce turbulencji przypomina poruszanie się we mgle. Nie oznacza to, że nic nie widać, ale kontury są rozmyte.
Projekty jako wstęp do zarządzania procesami
Firmy decydujące się na podniesienie efektywności przez udoskonalanie i rozwijanie zachodzących w nich procesów biznesowych powinny mieć świadomość dwóch, tylko z pozoru trywialnych, prawidłowości.
Efektywność = motywacja ludzi + usprawnienie procesów
Zwiększenie efektywności w zakładzie produkcyjnym zależy niewątpliwie od przepływu informacji, wiedzy oraz usprawnienia procesów.