Strategia
Już w starożytnej Grecji funkcja strategosa polegała na kierowaniu armią, wyznaczaniu i realizacji kluczowych celów. Dowiedz się, jak budować fundamenty dla zwycięskich organizacji.
Pokaż więcejRatunku, kupili nas Polacy
Zakłady Rehagym w Bawarii przejmuje STK, polska firma, która wcześniej była ich podwykonawcą. Nowy właściciel wprowadza swoje porządki, nie bacząc na opinie załogi, w efekcie doprowadzając do odejścia kluczowych pracowników i niezadowolenia lokalnej społeczności, która ceniła sobie firmę z wieloletnią tradycją. Jak odzyskać zaufanie pracowników i otoczenia?
Pułapki kulturowe i biznesowe
Ella Gruenefeld, wieloletni doradca w Niemiecko-Polskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej, Interim Manager w niemieckich spółkach w Polsce, właścicielka Management & Organisationsentwicklung.
Powodzenie akwizycji zależy od integracji
Choć każdy przypadek jest inny, dzisiaj możemy śmiało powiedzieć, że każda z naszych akwizycji wniosła do firmy coś niepowtarzalnego, coś, czego nie bylibyśmy w stanie osiągnąć, rozwijając się organicznie. Rafał Chwast, wiceprezes i dyrektor finansowy Nowego Stylu.
Jak zapobiegać cyfrowemu wypaleniu pracowników zdalnych?
Czy twoi pracownicy odczuwają niechęć do korzystania z komputera, przeładowanie informacjami, rozdrażnienie technologią? Digital fatigue, czyli zmęczenie cyfrowe, jest coraz częstszym problemem, negatywnie wpływającym na wydajność pracowników, ich motywację, lojalność i zdrowie psychiczne.
Przeciwdziałanie zagrożeniom
Opisana sytuacja to typowy przykład zagrożeń, które mogą zmaterializować się, jeżeli do realizacji działań integracyjnych po fuzji podejdziemy ze zbyt dużą dozą nonszalancji, co z dużym prawdopodobieństwem miało miejsce w opisanym przypadku.
Jak wygrywać dzięki zarządzaniu przez wartości
Na początku lat 90. przyjechał do Polski z Holandii, gdzie jego ojciec kierował rodzinnym przedsiębiorstwem. Z działającej lokalnie od ponad pół wieku firmy Ewald Raben stworzył międzynarodową organizację. Z okazji 90-lecia istnienia Grupy Raben opowiada naszej redakcji o kulisach sukcesu i swoim podejściu do zarządzania.
Trzy wymiary przywództwa: uważność, bezinteresowność, współczucie
Żeby przewodzić ludziom, musisz ich najpierw zrozumieć. Musisz zrozumieć, co ma dla nich znaczenie, co myślą i co czują. Tylko wtedy możesz nimi pokierować tak, by zyskali poczucie sensu, szczęścia i więzi z innymi.
Misja firmy jako źródło inspiracji, siły zespołu i lojalności pracowników
Choć część liderów jest negatywnie nastawiona do określania misji przedsiębiorstwa, ma ona ogromne znaczenie w budowaniu silnej organizacji.
Strategia a jej realizacja – jak zlikwidować przepaść między nimi?
Przepaść pomiędzy strategią a jej realizacją to nieustanny problem, którego nie udaje się rozwiązać w prosty sposób. Jak mówi japońskie przysłowie: „Wizja bez działania to sen na jawie. Działanie bez wizji to senny koszmar”.
Zwinność z przeszkodami
Wprowadzenie do firmy zwinnych metodyk zarządczych często napotyka opór wynikający z obecnej kultury organizacyjnej.
Ważniejszy biznes czy sentymenty
Jak uzdrowić relacje w zespole?
Tomasz Rostkowski: menedżerowie muszą jak najszybciej rozwiązać problem
Menedżerowie firmy po prostu sami stworzyli okazję do wybuchu kryzysu. Nie mogą więc jedynie „wysłuchać skarg i wyrazić współczucia”. Muszą zadeklarować szybkie, trwałe i sprawiedliwe rozwiązanie problemu.
Jawność płac w firmie: mrzonka czy konieczność?
Wynagrodzenia w firmie informatycznej Techsolutions bardzo się między sobą różniły. I dla nikogo nie stanowiło to problemu, dopóki pensje pozostawały tajemnicą.
Małgorzata Roguska: najwyższy czas podejść profesjonalnie do polityki personalnej
Szybkim rozwiązaniem byłoby stonowanie emocji tych niezadowolonych, na których firmie szczególnie zależy, jeszcze przed spotkaniem z całym personelem Techsolutions: natychmiastowe przejęcie kontroli nad sytuacją poprzez ustalenie z dyrektorami działów, które z rozbieżności w wynagrodzeniach nie mają faktycznego uzasadnienia.
Mik Kuczkiewicz: zaprzepaszczono szansę stworzenia spójnego systemu wynagrodzeń
Techsolutions, mając do zaoferowania swój prestiż, oryginalne projekty, młode kierownictwo, małą organizację itp., może sobie pozwolić na to, aby kandydatom do pracy eksponować raczej te elementy, a niekoniecznie wysokie wynagrodzenia.