Zarządzanie i przywództwo
Nigdy nie potrzebowaliśmy liderów bardziej niż dziś. Poznaj najlepsze zasady sztuki dowodzenia i wznieś swoją firmę na nowy poziom.
Pokaż więcejTEMAT NUMERU: Wypalenie organizacyjne
Polskim firmom grozi pandemia wypalenia. Oczywiście nie tylko firmom, lecz przede wszystkim ich pracownikom, ale ten problem jest już rozpoznany. Dużo się o nim mówi i pisze, a w wielu przedsiębiorstwach podjęto już różnego rodzaju programy naprawcze, chociażby darmowe konsultacje psychologiczne. Mało kto dostrzega jednak inne, szersze zagrożenie, jakim jest „pułapka przyśpieszenia” – temat znacznie poważniejszy niż samo tylko wypalenie czy „zmęczenie cyfrowe” pracowników.
Promowanie Polski na świecie nie jest takie trudne
O tym, jak zbudować globalną firmę w zgodzie z ideami patriotyzmu gospodarczego oraz wprowadzać innowacyjne i zrównoważone rozwiązania, opowiada Krzysztof Domarecki, prezes Selena FM, jednego z największych na świecie producentów chemii budowlanej.
Potrzeba nam wspólnotowej solidarności
O konieczności wspierania się przez polskie firmy oraz kierowaniu się wartościami w biznesie opowiada Mirosław Klepacki, prezes zarządu Apator, dostawcy rozwiązań dla nowoczesnej energetyki.
Silna gospodarka jest w interesie wszystkich
O konsekwentnym budowaniu koncernu multienergetycznego, patriotyzmie konsumenckim i współpracy z rodzimymi producentami opowiada Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
Pandemia przyspieszy rewolucję w technikach zarządzania
O tym, jak kryzys spowodował prawdziwy przełom w dziedzinie komunikacji międzyludzkiej i przyspieszył nieuchronne zmiany, m.in. wzrost produktywności w wielu branżach, opowiada Marek Dietl, prezes Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Kultura organizacji w kryzysie. Czy warto coś z tym zrobić?
Nie ma wątpliwości, że kultura organizacji ma istotny wpływ na wyniki firmy. Potwierdzają to liczne badania. Stąd bardzo wiele firm podjęło się świadomego procesu transformacji kulturowej.
Niestraszna przeprowadzka
Relokacja firmy oznacza dużo więcej niż tylko pachnące nowością biuro. Nawet wybór najdoskonalszego budynku i perfekcyjny wizualnie design mogą okazać się porażką, jeśli nie zatroszczymy się o jedną z najważniejszych kwestii w każdym projekcie biznesowym - komunikację.
Dlaczego liderzy powinni znać się na mózgu?
Przywództwo od dawna traktowane jest jako sztuka, a wzorce w tym zakresie wyznaczała dotąd raczej moda niźli fakty.
Ile twoja firma wydaje na współpracę?
Przeciętna 200-osobowa firma wydaje rocznie na współpracę ok. 5 mln zł. Jak to wygląda w twojej firmie?
Na drodze do firmy przyszłości
Big data, digitalizacja, mobilność i sieci społecznościowe silnie wpływają na sposób, w jaki pracujemy. Jak identyfikować i wyprzedzać trendy i przekształcać tę wiedzę w innowacyjne koncepcje i produkty biurowe?
„Biznesowe lustro”, czyli partnerskie współtworzenie przyszłości firmy
Potrzebujesz kogoś, kto obiektywnie oceni procesy zachodzące w twojej firmie? Zależy ci, aby twoi pracownicy byli aktywnymi uczestnikami tej dyskusji? Poznaj historię firmy Haxel Events & Incentive.
Budynki i biura przyszłości
Automatyzacja, rozwiązania proekologiczne czy może usprawnienie komunikacji? Dzisiejsze trendy w tworzeniu przestrzeni do pracy podpowiadają, jak może wyglądać biuro przyszłości.
Sekret sukcesu? Zespół w 100% zaangażowany w zmiany!
Eksperci ICAN Institute opracowali w ścisłej współpracy z senior menedżerami działu sprzedaży i działu szkoleń personalizowany program rozwoju kompetencji cyfrowych, który pozwolił w ostatecznym rozrachunku osiągnąć nie tylko dwa wspomniane cele, ale również dodatkowo podnieść poziom zaangażowania i motywacji w całym zespole.
Elastyczna organizacja na zmiennym rynku
O rozwoju i wyzwaniach z tym związanych, trendach i oczekiwaniach klientów mówi prezes Śnieżki Piotr Mikrut.
Antykruchość: kluczowa kompetencja współczesnych firm
Jak przygotować firmę na rynkowe wstrząsy?
Konsekwentna strategia podzielona na etapy
Grupa Kapitałowa, jej wyniki, plany budzą uznanie nie tylko akcjonariuszy, ale i innych przedsiębiorców. O rozwoju Grupy FAMUR mówi prezes Mirosław Bendzera.
Oknoplastu strategia podboju
Od początku działalności ambicją kierownictwa Oknoplastu było wyprzedzanie konkurencji. Ten cel stał się motorem napędowym innowacji.
Przestrzeń marzeń – jak, po co i dlaczego
Wspiera pracowników, stymuluje myślenie i sprzyja koncentracji. Dobrze zaprojektowana przestrzeń odpowiada na potrzeby całej organizacji --- od zespołów projektowych po osoby na stanowiskach kierowniczych.
Biuro dla najlepszych
Nowoczesne biuro ma poprawiać wizerunek, funkcjonalność, elastyczność, komfort i jakość pracy. Taka idea przyświecała firmie Workplace Solutions podczas projektowania biura Nordea.
Wyróżnij się albo zgiń
Na nasyconym rynku trudno wybić się samym produktem lub usługą, ponieważ te łatwo skopiować, zwłaszcza konkurencji z zasobniejszymi funduszami.