Nigdy nie potrzebowaliśmy liderów bardziej niż dziś. Poznaj najlepsze zasady sztuki dowodzenia i wznieś swoją firmę na nowy poziom.
Pokaż więcejZapytaliśmy przedstawicieli społeczności Digital Shapers i CIONET o to, jakich kompetencji cyfrowych brakuje w ich zespołach i jak zamierzają się z tym uporać. Choć diagnoza obecnej sytuacji nie napawa optymizmem, plany przedsiębiorców dają iskierkę nadziei na zniwelowanie problemu.
Jedni chcą w spokoju wykonywać swoje obowiązki, drudzy mocno się angażują, trzecim wszystko się należy, a czwarci chcą zmieniać świat. Dowiedz się, jak polskie firmy radzą sobie ze zmianami demograficznymi i czy potrafią korzystać z dobrodziejstw płynących z różnorodności.
„Jeśli nie macie tu kobiet, jak możecie mówić, że chodzi o ludzi?” – tymi słowami Mary Robinson, pierwsza prezydentka Irlandii, podsumowała COP21 (Conference of the Parties) w Paryżu w 2015 roku, podczas której zawarto porozumienie paryskie.
Liderzy, którzy chcą rozwijać przedsiębiorstwa, oczekują od pracowników ponadprzeciętnego zaangażowania. Jednak nadmierne obciążenie ludzi pracą może przysporzyć firmie więcej problemów niż korzyści. Dowiedz się, na czym polega pułapka przyspieszenia i oceń, czy nie przyczyniasz się do wypalenia swojej organizacji.
Myślimy o liderach jak o kapitanach, którzy przeprowadza nas przez wzburzone morze na suchy ląd. Tymczasem dobre przywództwo w tak niepewnych i złożonych czasach wygląda inaczej. Gdy nikt nie zna właściwych odpowiedzi, liderzy nie musza samodzielnie szukać rozwiązań. Muszą za to budować bezpieczne środowisko pracy. O tym, jak to zrobić, z prof. Amy C. Edmondson z Harvard Business School rozmawia Joanna Koprowska.
Wszyscy wiemy, że kiedy ludzie potrafią i chcą ze sobą współpracować, są bardziej produktywni. Badania kapitału społecznego pomagają określić wartość ekonomiczną dobrych relacji w pracy.
JTI Polska, część grupy Japan Tobacco International, to obecnie jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm tytoniowych w Polsce. Szybki rozwój firma zawdzięcza m.in. swojemu zespołowi. To właśnie ludzie są w JTI na pierwszym miejscu.
Dynamiczne tempo wzrostu, nie tylko w czasach pandemii, skłania liderów do podejmowania szybkich decyzji. A te, choć początkowo wydają się słuszne, mogą czasem przynieść więcej szkody niż pożytku.
Po wybuchu pandemii koronawirusa dostawca rozwiązań e-commerce stara się sprostać rosnącej liczbie zamówień. Klęska urodzaju wywołała problemy z pozyskaniem wykwalifikowanych szefów projektów. Firma awansowała więc dotychczasowego specjalistę, choć praktyka pokazuje, że nie zawsze jest to właściwy kierunek.
Jeffrey Pfeffer: COVID-19 zmienia wszystko – i nic – w zarządzaniu pracownikami
Zaangażowanie pracowników jest ostatnio jednym z najczęściej podejmowanych zagadnień zarówno przez teoretyków, jak i praktyków zarządzania. Sygnalizowana już od pewnego czasu transformacja oczekiwań pracownika wobec relacji z organizacją weszła w fazę realizacji.
Awans ze stanowiska specjalistycznego na menedżerskie jest momentem zwrotnym w karierze pracowników i często spełnieniem marzeń. Niestety, do zarządzania ludźmi trzeba mieć predyspozycje.
Z dr. Kursatem Ozencem z Uniwersytetu Stanforda, badaczem rytuałów i współautorem książki Kreatywne rytuały przydatne w pracy, rozmawia Joanna Koprowska.
O tym, jak zachować czujność w niepewnych czasach, wykorzystać kryzys do wzmocnienia więzi z pracownikami i klientami, a także z sukcesem przejąć stery w firmie mimo nietypowych okoliczności, opowiada Aleksandra Agatowska, prezes PZU Życie.