
Mariusz Smoliński
Dyrektor ICAN Research.
Za kurtyną różnorodności
Wiele firm deklaruje walkę z dyskryminacją ze względu na płeć, wiek, rasę czy orientację seksualną. Niestety, badanie „ICAN Management Review” pokazało, że w polskich realiach biznesowych hasło diversity & inclusion to niejednokrotnie puste obietnice, maskujące brak działań. Tymczasem bez strategicznego podejścia do różnorodności firmy nie będą w stanie wykorzystać jej potencjału.
Firma we mgle wojny. Jak prowadzić biznes w świecie VUCA 3.0
Rosyjska napaść na Ukrainę zmieniła świat i przyniosła ze sobą nowe zagrożenia, ale też nowe możliwości. Żeby pomóc menedżerom podejmować trafne decyzje w złożonych warunkach niepewności, redakcja „ICAN Management Review” przygotowała bezpłatne webinarium „Firma we mgle wojny. Jak prowadzić biznes w świecie VUCA 3.0”.
Przywództwo ma łączyć, nie dzielić
Menedżerowie są przekonani o przewadze wielopokoleniowych zespołów nad tymi jedno- czy dwupokoleniowymi. A mimo to wpadają w pułapkę otaczania się ludźmi podobnymi do siebie. Czas, by wykorzystali zarówno siłę różnic, jak i podobieństw pracowników w różnym wieku, stając się liderami łączącymi pokolenia. Jak mogą to osiągnąć?
Cztery generacje w miejscu pracy. Jak to ogarnąć?
Jedni chcą w spokoju wykonywać swoje obowiązki, drudzy mocno się angażują, trzecim wszystko się należy, a czwarci chcą zmieniać świat. Dowiedz się, jak polskie firmy radzą sobie ze zmianami demograficznymi i czy potrafią korzystać z dobrodziejstw płynących z różnorodności.
Firmy w pułapce przyspieszenia
Liderzy, którzy chcą rozwijać przedsiębiorstwa, oczekują od pracowników ponadprzeciętnego zaangażowania. Jednak nadmierne obciążenie ludzi pracą może przysporzyć firmie więcej problemów niż korzyści. Dowiedz się, na czym polega pułapka przyspieszenia i oceń, czy nie przyczyniasz się do wypalenia swojej organizacji.
Lekcje z pandemii – raporty ICAN Research
Przez cały ubiegły rok dział badań i analiz ICAN Research, razem redakcją „ICAN Management Review”, towarzyszył przedsiębiorcom w ich zmaganiach z dynamicznie zmieniającą się sytuacją gospodarczą. Badając różne aspekty funkcjonowania polskich firm, przedstawiliśmy odpowiedź na pytanie: Jak zbudować organizację odporną na kryzys?
Era empatycznego lidera
Dziś sama wiedza i twarde umiejętności zarządcze to zbyt mało, aby być dobrym liderem. Jeśli pracujesz nad poprawą swoich zdolności przywódczych, skup się na kompetencjach miękkich, bo to one nabierają znaczenia na poziomie zarządczym.
Chcesz przetrwać kryzys? Wzmocnij kulturę organizacyjną
Pandemia wywołała ogromne perturbacje w działalności przedsiębiorstw i przetestowała ich odporność na zawirowania zewnętrzne. Badanie ICAN Research pokazało, że kryzys najlepiej zniosły te firmy, które zbudowały solidną kulturę organizacyjną.
Zmiana oczekiwań pracowników w zakresie dbałości o zdrowie
Pandemia Sars-CoV-2 odcisnęła swoje piętno nie tylko na gospodarce. W jej wyniku pracownicy zmienili oczekiwania względem pracodawców dotyczące zarówno opieki medycznej i bezpieczeństwa, jak i pozostałych prozdrowotnych benefitów.
Patriotyzm gospodarczy rozszyfrowany
Polskość zyskuje na znaczeniu w oczach konsumentów i firm - zarówno tych rodzimego, jak i zagranicznego pochodzenia. Poczucie odpowiedzialności za rozwój polskiej gospodarki przekłada się na wielopłaszczyznowe działania. Jak firmy oraz klienci B2B i B2C rozumieją nowoczesny patriotyzm gospodarczy?
Wpływ cyfryzacji na przychody przedsiębiorstw
Transformacja cyfrowa jest nieunikniona, ale bywa też kosztowna. Inwestycje w nowoczesne rozwiązania IT i ich rozwój to jednak warunek sine qua non przetrwania w biznesie. Już dziewięć na dziesięć krajowych przedsiębiorstw widzi, że wysiłek ten przekłada się na przychody.
Procesy czekają na digitalizację
Cyfrowa transformacja procesów w polskich przedsiębiorstwach zdecydowanie przyspiesza. Aby osiągać lepsze wyniki w sprzedaży lub wyższą rentowność niż konkurencja, nie wystarczy prosta informatyzacja.
Zdrowo i estetycznie
Rynek medycyny estetycznej przeżywa w ostatnich latach bardzo dynamiczny rozwój. Ekskluzywne usługi, skierowane kiedyś do wąskiego grona, stają się coraz częściej ogólnodostępnym produktem.
HR znów na fali wznoszącej
Nowoczesny HR musi działać bardziej ofensywnie, idąc w ślady pełnych determinacji działów biznesowych. Powinien rozszerzać swoje kompetencje w taki sposób, aby móc skuteczniej wspierać menedżerów liniowych i dostarczać im utalentowanych pracowników.
Kreowanie kultury zaczyna się na szczycie
Kultura organizacyjna jest potężnym sprzymierzeńcem liderów w budowaniu zaangażowania pracowników, wyzwalaniu innowacyjności i wspieraniu wszelkich działań służących poprawie wyników.
Moda na ekspansję zagraniczną
Polscy przedsiębiorcy nie ustają w poszukiwaniu nowych klientów, dlatego szukają dla siebie miejsca na globalnym rynku.
Jak pokonać bariery hamujące sukcesy działów kadrowo-płacowych i HR?
W jakim kierunku zmierzają obecnie działy HR i na jakie bariery napotykają? Przed jakimi wyzwaniami stają działy kadrowo‑płacowe polskich firm – na rynku polskim i międzynarodowym? Jakie są trendy i wyzwania dla polskich firm na dziś?
Przywódca musi być zaangażowany
Skuteczne przywództwo to ciągłe poszukiwanie równowagi między różnymi cechami.
Najnowsze trendy w sporach sądowych
Sprawy sporne to realne zagrożenie dla stabilności działania firmy.
Czego chcą się uczyć polscy menedżerowie
Polscy menedżerowie są świadomi faktu, że poszerzanie wiedzy i zdobycie nowych kompetencji pozwala im na rozwój kariery zawodowej. Chociaż zdecydowana większość jest zadowolona z jej przebiegu, to nadal dostrzega potrzebę rozwoju.