Zarządzanie i przywództwo
Nigdy nie potrzebowaliśmy liderów bardziej niż dziś. Poznaj najlepsze zasady sztuki dowodzenia i wznieś swoją firmę na nowy poziom.
Pokaż więcejPotęga pozytywnego nastawienia - rozmowa z prof. Pawłem Jurkiem
Ty też możesz czerpać korzyści z odkryć dotyczących sposobów myślenia. Jeśli chcesz wydobyć z siebie i innych to co najlepsze, odkryj potęgę pozytywnego nastawienia.
Tajniki udanej kultury organizacyjnej zdradza dr Maria Mycielska
Firmy i ich szefowie mają odczucie, że obecnie, w tym trudnym, naznaczonym pandemią czasie, muszą walczyć o przetrwanie, czyli przede wszystkim o wyniki finansowe. Zajmowanie się kulturą organizacji traktowane jest jako rodzaj fanaberii. Nie wszyscy liderzy zdają sobie bowiem sprawę, jak olbrzymi wpływ na wyniki ma panująca w firmie kultura.
Autentyczna liderka w męskim świecie
W tej historii jest pomysłowy produkt, niespodziewana sukcesja, kobieta na czele firmy pełnej inżynierów i międzynarodowy sukces.
Zamówienia nas przytłaczają. Co robić?
Producent sprzętu sieciowego AEiS Group wyszedł z ofertą poza granice kraju, co zapewniło mu skokowy wzrost sprzedaży. Niestety, firma przestała sobie radzić z rosnącym wolumenem zamówień.
Zarządzanie oparte na zaufaniu
CEO Grupy Sodexo w Europie Środkowej dał swoim menedżerom większą niż dotychczas swobodę decyzyjną, czyniąc z upoważniania ludzi do działania fundament kultury międzynarodowej organizacji.
Jak zażegnać kryzys informacyjny
Pracownicy polskiego oddziału brytyjskiego banku dowiadują się z internetu o przejęciu ich firmy przez amerykański koncern. Zarząd unika przekazania zatrudnionym przejrzystych informacji, co drastycznie obniża ich zaangażowanie i pogarsza atmosferę w zespole. Kilku kluczowych menedżerów zastanawia się, jak zapanować nad chaosem, zanim odbije się on na wynikach banku.
W poszukiwaniu zagubionej kreatywności
Producent toreb ALEBAG utracił wizerunek innowatora, którym cieszył się od chwili powstania.
Rozładować napięcia na szczycie
Młody dyrektor robi szybką i błyskotliwą karierę. Jednak jego dotychczasowa ścieżka kariery oraz dobre relacje na różnych szczeblach hierarchii zaczynają budzić zazdrość prezesa.
Planuj rozważnie, upadaj szybko
Pomysł na biznes wydawał się rewelacyjny: stworzenie aplikacji, która pomoże w szybkim załatwianiu drobnych spraw. Na Zachodzie tego typu przedsięwzięcia doskonale sobie radzą, dlaczego więc nie spróbować w Polsce?
Rozwój oparty na wartościach
Co mają ze sobą wspólnego malowanie na asfalcie z pogryzionymi cenówkami i podpisywaniem słonia? Jak rozwijać nowe obszary biznesu, łącząc zarządzanie przez wartości z myśleniem projektowym?
Budowanie wokół rdzenia
O tym, jak w turbulentnych czasach wchodzić w nowe segmenty rynku, nie rezygnując przy tym ze sprawdzonego i powtarzalnego modelu biznesowego, mówi Czarek Jarząbek --- współwłaściciel i prezes firmy deweloperskiej Golub GetHouse
Jak pobudzić innowacyjność w firmie
Dostawca rozwiązań informatycznych traci klientów na rzecz konkurentów. Prezes stara się wykorzystać stare sposoby na pobudzenie kreatywności w zespole, jednak tym razem nie zdają one egzaminu.
Wyróżniamy się dzięki nowym technologiom
Firma LINK4 wykorzystała nowoczesne rozwiązania do stworzenia unikalnej oferty w tradycyjnej branży, gdzie o wyborach klientów najczęściej decyduje cena.
Awans wewnętrzny czy kandydat spoza branży
Case study: Globalny producent części samochodowych Vulcanal musi wyłonić nowego szefa polskiego oddziału.
Dowodzenie przez cele – Przywództwo w erze cyfrowej
Pruski dryl to już w wojsku przeszłość. Współczesna armia spłaszcza struktury, dając więcej swobody decyzyjnej oficerom i podoficerom liniowym niższych szczebli i otwierając się na działania niekonwencjonalne.
Mam kontrolę w firmie. Co robić?
Do siedziby Green Seeder, przyjechali przedstawiciele z centrali. W przedsiębiorstwie rozeszła się pocztą pantoflową informacja, że Amerykanie kontrolują firmę pod kątem dokumentów związanych z procedurami antykorupcyjnymi i ich praktycznym stosowaniem.
Kiedy usprawiedliwiamy prezenty
Badanie przeprowadzone przez EY pokazuje, że dawanie łapówek jest w dalszym ciągu w Polsce powszechnym zjawiskiem.
Marcin Lewandowski: rozproszenie władzy to właściwy kierunek
Jak to możliwe, że w firmie wszyscy wypełnili swoje obowiązki, a mimo to zadanie nie zostało wykonane?
Karol Chymosz: procesy mają służyć klientowi
Na czym polega odpowiednie uporządkowanie procesów w firmie i na czym powinien skupić się zarząd w kryzysie.
Jak usprawnić szwankujące procesy
Firma ciepłownicza RzeHot niespodziewanie traci dużego klienta. Utrata lukratywnego biznesu ujawnia wiele wewnętrznych problemów w organizacji.