Joanna Socha
Redaktor współpracująca z ICAN Management Review, założycielka W Insight.
Liczy się potencjał, a nie doświadczenie
Dowiedz się dlaczego doświadczenie i edukacja nie powinny mieć kluczowego znaczenia w rekrutacji oraz co dokładnie oznacza potencjał i jak go mierzyć.
Odpowiedzialność buduje markę pracodawcy [RAPORT]
W dobie mediów społecznościowych wszelkie potknięcia ze strony organizacji natychmiast wychodzą na światło dzienne.
Pozyskanie najlepszych talentów nie uczyni firmy bardziej przedsiębiorczą
Coraz więcej organizacji stawia na wewnętrzną przedsiębiorczość jako sposób generowania nowych pomysłów i rozwijania innowacyjności.
Zawód – chory
Problem dużej absencji chorobowej w Polsce nie dotyczy tylko pracodawców oferujących nieatrakcyjną pracę za minimalne wynagrodzenie. W czym tkwi przyczyna licznych zwolnień lekarskich i jak im przeciwdziałać?
Jak zażegnać kryzys informacyjny
Pracownicy polskiego oddziału brytyjskiego banku dowiadują się z internetu o przejęciu ich firmy przez amerykański koncern. Zarząd unika przekazania zatrudnionym przejrzystych informacji, co drastycznie obniża ich zaangażowanie i pogarsza atmosferę w zespole. Kilku kluczowych menedżerów zastanawia się, jak zapanować nad chaosem, zanim odbije się on na wynikach banku.
Wyzwania są sercem biznesu [WYWIAD]
Dyrektor zarządzający marki Wedel, Maciej Herman, opowiada o swojej drodze zawodowej i najtrudniejszych wyzwaniach, z którymi mierzył się w ostatnich latach. Dzieli się również wskazówkami dla menedżerów i odpowiada na pytanie o kluczowe jego zdaniem kompetencje nowoczesnego lidera.
Jak polski biznes realizuje cele zrównoważonego rozwoju
Blisko cztery lata temu na posiedzeniu Zgromadzenia Ogólnego ONZ w Nowym Jorku przyjęto Agendę 2030 na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Dialog kluczem do sukcesu
Walka z ubóstwem, zmniejszanie nierówności społecznych i redukowanie negatywnego wpływu przemysłu na środowisko to tylko niektóre z bolączek, z którymi mierzą się firmy w Polsce.
Planuj rozważnie, upadaj szybko
Pomysł na biznes wydawał się rewelacyjny: stworzenie aplikacji, która pomoże w szybkim załatwianiu drobnych spraw. Na Zachodzie tego typu przedsięwzięcia doskonale sobie radzą, dlaczego więc nie spróbować w Polsce?
Siła mentoringu
Świadome kierowanie ścieżką kariery, większa pewność siebie i asertywność to tylko niektóre z zalet mentoringu. Dlatego programy mentoringowe odgrywają tak ważną rolę w procesie wspierania rozwoju kobiet w biznesie.
Kup, zużyj, nie wyrzucaj
Światowe marki, rozliczane przez klientów i media, decydują się na odejście od nieetycznych praktyk, takich jak niszczenie niesprzedanych produktów czy brak wystarczającej kontroli łańcucha dostaw.
Ekosystem, który wyzwala innowacje
Aby szybko i sprawnie wprowadzać innowacje, warto współpracować z innymi organizacjami, także z klientami. Régis Lemmens tłumaczy, w jaki sposób identyfikowanie nowych możliwości biznesowych pomaga osiągać korzyści.
Troska o otoczenie przyciąga talenty
Na świecie wypełnianie misji społecznej przez firmy należy do głównych trendów HR w 2018 roku, natomiast w Polsce trend ten dopiero się rozwija.
Jak usprawnić szwankujące procesy
Firma ciepłownicza RzeHot niespodziewanie traci dużego klienta. Utrata lukratywnego biznesu ujawnia wiele wewnętrznych problemów w organizacji.
Energetyka musi popracować nad zwinnością
Grupa GPEC zmieniła swoją kulturę organizacyjną i styl zarządzania. W zmianę ponad 500 pracowników.
Czym jest potencjał pracowników w praktyce? [DEBATA]
Biznes dynamicznie się zmienia, zmieniają się także oczekiwania, które pracodawcy stawiają kandydatom do pracy. Kto powinien być zaangażowany w proces rekrutacji, aby zapewnić przeprowadzenie należytej oceny kandydata?
Zmiany wymagają proaktywności
Dowiedz się jak pozyskać najlepsze talenty na rynku oraz jak radzić sobie z nieprzewidywalnością i złożonością.
Szefem CSR powinien być prezes
W jaki sposób koncepcja CSR realizowana jest na gruncie polskim? Jaka jest zależność między sukcesami przedsiębiorstw i ich zaangażowaniem w działalność społeczną? Zapraszamy do przeczytania debaty.
Nowe oblicze CSR w Polsce
Organizacje badające społeczną odpowiedzialność biznesu w Polsce nie mają wątpliwości: coraz więcej rodzimych firm stara się prowadzić swoją działalność w odpowiedzialny sposób – z troską o otoczenie i z dbałością o środowisko.
Jak rozumieć tworzenie wartości wspólnej
Zależność pomiędzy sukcesami firm a rozwojem społecznym staje się coraz wyraźniejsza. Przedsiębiorstwa w Polsce i na świecie dostrzegają korzyści płynące ze zobowiązania się do fundamentalnych zmian na rzecz otoczenia i biznesu. Dziś odpowiedzialność nie może być stawiana w opozycji do interesów firmy, gdyż dbanie o dobro wspólne leży w interesie przedsiębiorców.