Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Podsumowanie kampanii „Trzeźwo Myślę”, promującej odpowiedzialną konsumpcję alkoholu

· · 2 min
Podsumowanie kampanii „Trzeźwo Myślę”, promującej odpowiedzialną konsumpcję alkoholu

Celem wszystkich dotychczasowych edycji kampanii „Trzeźwo myślę” jest edukacja w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu adresowana w szczególności do opiekunów małoletnich dzieci, kobiet w ciąży i kierowców.

Partnerem materiału jest Carlsberg Polska.

Twarzami kampanii „Trzeźwo myślę” w trzeciej edycji byli Vienio – warszawski raper i kucharz znany z ognistego temperamentu i własnego zdania na każdy temat, Karolina Pilarczyk – pierwsza polska drifterka, podwójna Mistrzyni Europy w drifcie i ambasadorka serwisu Moto.pl oraz Kasia Bigos – znana trenerka fitness, Mistrzyni Polski i Europy w pole sport oraz ambasadorka serwisu Myfitness.pl. Kampanii organizowanej przez Carlsberg Polska towarzyszyły działania informacyjno‑edukacyjne w  placówkach medycznych grup Lux Med i Medicover w całej Polsce.

Celem wszystkich dotychczasowych edycji kampanii jest edukacja w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu adresowana w szczególności do opiekunów małoletnich dzieci, kobiet w ciąży i kierowców. Bohaterowie kampanii zinterpretowali, czym jest dla nich „trzeźwe myślenie” i jak się nim kierują w codziennym życiu. Vienio jako raper i miłośnik gotowania mówił nie tylko o przepisach kulinarnych, ale też o szeroko pojętej odpowiedzialności związanej z  byciem artystą. Karolina Pilarczyk opowiadała, jak być odpowiedzialnym kierowcą, a Katarzyna Bigos wyznała, z jaką odpowiedzialnością wiąże się macierzyństwo. Wywiady z bohaterami kampanii można zobaczyć na ich profilach społecznościowych, serwisach Agory oraz na kanałach społecznościowych Carlsberg Polska.

-Kampania realizuje jeden z celów strategii zrównoważonego rozwoju Carlsberg, czyli „Zero nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu”. Chcemy edukować konsumentów w pozbawiony moralizatorstwa sposób, tak by sprowokować ich do podejmowania świadomych wyborów, nie tylko w zakresie konsumpcji alkoholu, ale również w innych sytuacjach życiowych – mówi Jagoda Jastrzębska, kierownik ds. rozwoju odpowiedzialnego biznesu w Carlsberg Polska.

Punktem wyjścia do rozmów z bohaterami były wyniki badania „Kocham Życie – Trzeźwo Myślę”, przeprowadzonego w 2018 roku przez Carlsberg Polska. Pod uwagę wzięto wtedy takie obszary jak: znaczenie „trzeźwego myślenia” w życiu, zmiany w postawach społecznych dot. alkoholu, np. 63% badanych uważa, że w społeczeństwie widać brak przyzwolenia na prowadzenie samochodów po alkoholu a 67% nie spotkało się z nieprzyjemnościami z powodu odmówienia wypicia alkoholu.

Wyniki oglądalności wywiadów z twarzami kampanii niemal trzykrotnie przewyższyły założenia. - Dzięki zaangażowaniu znanych osób przekaz dotarł do szerokiej grupy odbiorców, wzmacniając odpowiedzialne podejście do konsumpcji alkoholu i inspirując do podejmowania przemyślanych decyzji w codziennym życiu – mówi Jagoda Jastrzębska.

Jak co roku kampanii „Trzeźwo Myślę” towarzyszyły też działania edukacyjne w  placówkach medycznych grup Lux Med i Medicover na terenie całego kraju.

Kampania „Trzeźwo myślę” i inne działania służące promocji odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu zostały opisane w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju za rok 2018. Raport jest dostępny na stonie Carlsberg w zakładce Zrównoważony Rozwój.

Więcej informacji o kampanii „Trzeźwo myślę” tutaj.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Bądź częścią odpowiedzialnego biznesu »

Jak rozumieć tworzenie wartości wspólnej 

Joanna Socha PL

Zależność pomiędzy sukcesami firm a rozwojem społecznym staje się coraz wyraźniejsza. Przedsiębiorstwa w Polsce i na świecie dostrzegają korzyści płynące ze zobowiązania się do fundamentalnych zmian na rzecz otoczenia i biznesu. Dziś odpowiedzialność nie może być stawiana w opozycji do interesów firmy, gdyż dbanie o dobro wspólne leży w interesie przedsiębiorców.