Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Jak stworzyć kulturę różnorodności

· · 2 min
Jak stworzyć kulturę różnorodności

Dzisiaj już nikt nie podważa zalet różnorodności w biznesie, ale niemal każdy zauważa problemy stojące na drodze ku wyzwoleniu z niej korzyści biznesowych. Poznaj przepis na budowanie firmy bez wykluczeń.

Podczas webinarium Jak stworzyć kulturę różnorodności, które odbyło się 15 listopada br., wraz z ekspertami dyskutowaliśmy o sposobach na wzmocnienie inkluzywności polskich firm oraz przedstawiliśmy wyniki badania ICAN Research, opisane szerzej w artykule Za kurtyną różnorodności.

Gośćmi webinarium byli:

  • Joanna Pommersbach

  • Jacek Kwieciński

  • Krzysztof Radke.

Okazuje się, że tylko 27% liderów HR w rodzimych firmach twierdzi, że ich organizacje podejmują działania wspierające różnorodność. Co więcej, jedynie 7% firm wykazuje dojrzałe podejście do różnorodności, stawiając ją w szeregu najważniejszych wartości firmy, doceniając korzyści wizerunkowe, kulturowe i biznesowe. Mariusz Smoliński, dyrektor ICAN Research, oraz Joanna Koprowska, redaktorka „ICAN Management Review” wśród największych barier stojących na drodze do różnorodności wymienili takie czynniki, jak:

  • duża złożoność zjawiska, trudność w uchwyceniu tak wielu punktów widzenia,

  • ukryte przekonania, z którymi trzeba sobie poradzić,

  • brak kandydatów z określonymi kompetencjami wśród mniejszości,

  • brak zaangażowania zarządu i strategii,

  • brak kompetencji menedżerów.

Kwestię dylematów związanych z zarządzaniem diversity & inclusion pogłębiła w swoim wystąpieniu Joanna Pommersbach, konsultantka HR i trenerka przywództwa, związana obecnie z firmą WNCL. „Różnorodność bez inkluzywności nie przyniesie spodziewanych efektów biznesowych” – wyjaśniała ekspertka, przypominając, że różnorodność polega na odzwierciedleniu w organizacji tego, jak wygląda społeczeństwo, czyli włączaniu osób o różnych tożsamościach pierwotnych (jak rasa, narodowość itp.), wtórnych (jak np. wykształcenie, miejsce zamieszkania, rodzicielstwo) i organizacyjnych (jak np. stanowisko pracy, staż). Z kolei inkluzywność polega na tym, że bariery związane z różnorodnością nie blokują nikomu szansy na rozwój i karierę.

Wydarzenie online zwieńczyła debata redakcyjna, do której poza Joanną Koprowską i Joanną Pommersbach dołączyli praktycy biznesu, tj. Jacek Kwieciński, dyrektor personalny i członek zarządu Pratt&Whitney Kalisz, a także Krzysztof Radke, dyrektor zarządzający w Carsmile. Wszyscy uczestnicy debaty zgodzili się, że różnorodność to nie tyle moda, co konieczność. „Bez różnorodności trudno zrozumieć potrzeby różnych klientów” – przekonywał Krzysztof Radke. Z kolei Jacek Kwieciński wskazał na cechy potrzebne liderom do zarządzania różnorodnymi zespołami, wśród których wymienił na pierwszym miejscu empatię.

Zobacz całe nagranie z wydarzenia, aby dowiedzieć się m.in.:

  • Jak zmienia się podejście polskich firm do zarządzania różnorodnością, czy są one gotowe i realnie zainteresowane tym tematem?

  • W jakich obszarach potrzebne są dziś działania, aby zbudować inkluzywną kulturę organizacyjną?

  • Jakie działania przynoszą efekty, a jakie są jedynie pozorem?

  • Jak mierzyć różnorodność i efekty działań w tym zakresie?

  • Czy różnorodność powinna być postrzegana wyłącznie w tak oczywistych kategoriach jak płeć, wiek czy narodowość?

Zapraszamy do obejrzenia nagrania.