Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Jak dobre firmy przygotowują się na nadchodzącą recesję

Premium

Magazyn IMR (Nr 17, październik - listopad 2022) · · 9 min
Powiększ tekst
Udostępnij
Pobierz pdf
Jak dobre firmy przygotowują się na nadchodzącą recesję

Wprawdzie obecnie firmy pospiesznie modyfikują swoje taktyki, aby poradzić sobie z uporczywą inflacją, jednak w obliczu przewidywanej recesji będą musiały również zrewidować swoje strategie, uwzględniając szereg złożonych czynników, z powodu których będzie ona inna od poprzednich.

Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że w okresach dekoniunktury firmy generują większe zyski lub straty niż wtedy, gdy sytuacja gospodarcza ma stabilny charakter. Mogą wyjść z recesji silniejsze dzięki następującym zabiegom: nadzwyczaj precyzyjnej restrukturyzacji kosztów przed recesją, starannemu zarządzaniu płynnością i bilansem, nieustającej koncentracji na potrzebach klientów oraz odważnym ruchom na rynku fuzji i przejęć.

Ta recesja będzie inna od poprzednich

Recesja nastąpi w momencie, gdy decydenci będą zmagali się z poważnymi zaburzeniami, jakie nie występowały jednocześnie we wcześniejszych okresach dekoniunktury. Do takich zaburzeń należą: zatory w łańcuchu dostaw, geopolityczne napięcia na kluczowych rynkach, bezprecedensowy deficyt rąk do pracy, nieprzewidywalny przebieg globalnej pandemii i zagrożenie, że inflacja utrzyma się nawet podczas recesji, co doprowadzi do pierwszej stagflacji od lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Dlatego firmy muszą zmodyfikować swoje podejście, aby przygotować się na recesję – w sposób, który odzwierciedli wyróżniki obecnego okresu przedrecesyjnego. Wiele taktyk służących do walki z recesją będzie pokrywało się z działaniami, które już dziś pomagają im wygrać z inflacją. Warto jednak wiedzieć o pewnych niuansach i poznać kilka dodatkowych taktyk, które zadecydują o tym, czy będą w stanie stawić czoła recesji i wyjść z niej silniejsze niż na jej początku. O ile pojawianie się recesji jest zjawiskiem...

Zostało 89% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Melissa Lee

menedżer zarządzania w biurze Bain & Company w Toronto

Simon Henderson

partner w londyńskim biurze Bain & Company, założyciel i lider Bain Accelerated Transformation

Jason Heinrich

partner i Global Solution Leader w Bain Cost Transformation

Wybrane dla Ciebie

MyICAN Twoja ścieżka rozwoju
Załaduj więcej wyników

Najpopularniejsze tematy