Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Doświadczanie nieprzewidywalności

Powiększ tekst
Udostępnij
Pobierz pdf
Doświadczanie nieprzewidywalności

Ostatnie dwa lata w biznesie można porównać do jazdy kolejką górską. I to zaprojektowaną przez konstruktora niepozbawionego sporej dozy szaleństwa. Na starcie mieliśmy szereg wiraży związanych z pandemią. Gdy po kilku miesiącach rynki wyszły na prostą, zaczął się ostry zjazd w dół – w Ukrainie wybuchła wojna. Potem wpadliśmy na kolejne wiraże, wywołane przez rosyjski szantaż energetyczny i szok podażowy. I z rozpędu wjechaliśmy na bardzo stromy podjazd – skoczyła inflacja. Czy, gdy już osiągniemy szczyt, nadejdzie czas na gwałtowny zjazd w dół, ku recesji?

Wszystkie te wydarzenia, a zwłaszcza ich przebieg i skutki, były trudne do przewidzenia, gdyż współcześni polscy liderzy i menedżerowie mierzą się z podobnymi wyzwaniami po raz pierwszy w życiu. Dlatego też my, jako firma szkoląca biznes, staramy się na łamach magazynu dostarczać praktycznej wiedzy, zebranej w kraju i za granicą, która pomaga naszym czytelnikom sprostać wyzwaniom niestabilnego i nieprzewidywalnego świata. I dlatego do tej pory na naszych okładkach widniały m.in. tytuły Firmy w cieniu pandemii, Powrót do pracy, Demografia, głupcze! czy wreszcie Biznes we mgle wojny.

Teraz na okładkę trafiła inflacja. Zaczynamy od tekstu Drożyzna, recesja i stagflacja pod lupą ekonomistów, w którym czołowi polscy eksperci przedstawiają potencjalne scenariusze ekonomiczne i podpowiadają firmom, jakie wskaźniki obserwować, jak interpretować dane i jak postępować w środowisku inflacyjnym. W kolejnym artykule, zatytułowanym Sztuka przetrwania na rynku inflacyjnym, pokazujemy, w jaki sposób polskie firmy podchodzą do obecnej sytuacji makroekonomicznej, jak się przygotowują na nadchodzące trudne czasy oraz co u nich działa, a co nie. Z kolei w artykule Jak radzić sobie z inflacją: poradnik dla prezesów prezentujemy obszerny zbiór rozwiązań, który pomoże prezesom przeprowadzić ich firmy przez bieżące zawirowania. Artykuł przygotowali konsultanci McKinsey & Company, korzystając z doświadczeń swoich międzynarodowych klientów.

Polecam też Państwu pozostałe artykuły i gorąco zapraszam do lektury!

dr Witold B. Jankowski, redaktor naczelny

Witold B. Jankowski

Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. 

Wybrane dla Ciebie

MyICAN Twoja ścieżka rozwoju
Załaduj więcej wyników

Najpopularniejsze tematy