Prognozowanie
Makroekonomia w obliczu zbrojnego konfliktu
Grudzień 2019 roku oraz cały 2020 i 2021 rok zdominowała pandemia. Gospodarka dostała zadyszki, a ceny rosły. W końcówce ubiegłego roku błyskawicznie rosnąca inflacja już nas przerażała. Jakby było mało nieszczęść, w lutym tego roku Rosja najechała na Ukrainę. Efektem wojny stał się kolejny silny impuls inflacyjny, spowodowany skokowym wzrostem
cen gazu i ropy oraz sankcjami nałożonymi na agresora i pomagającą mu Białoruś. Handel z tymi krajami prawie zamarł. Co się wydarzy jeszcze? W otoczeniu jakich zagrożeń będzie działać nasza gospodarka?
Gospodarcze wichry wojny
Mierniki makroekonomiczne, na które zerkają zarządzający organizacjami, pokazują pewne trendy
w gospodarce szarpanej różnymi konfliktami. Rozrzedzają nieco mgłę, w jakiej działa dziś biznes,
i ułatwiają planowanie.
Prognozy ekonomiczne Millennium. Grzegorz Maliszewski o konsumpcji, inwestycjach i rosnącej inflacji w 2022 roku
Rok 2021 był rokiem dynamicznego odbicia gospodarki po pandemicznym szoku. Według wstępnych danych GUS dynamika PKB w całym minionym roku wyniosła 5,7%. Wynik ten przebił nawet najbardziej optymistyczne prognozy z początku minionego roku. Polska gospodarka powróciła do poziomu sprzed wybuchu pandemii już po 2 kw. 2021.
Lekcje z pandemii – raporty ICAN Research
Przez cały ubiegły rok dział badań i analiz ICAN Research, razem redakcją „ICAN Management Review”, towarzyszył przedsiębiorcom w ich zmaganiach z dynamicznie zmieniającą się sytuacją gospodarczą. Badając różne aspekty funkcjonowania polskich firm, przedstawiliśmy odpowiedź na pytanie: Jak zbudować organizację odporną na kryzys?
Siedem trendów w globalnym marketingu na rok 2021
Jak organizacje radzą sobie w świecie, w którym ich produkty oraz usługi nie mają już tak silnej pozycji, jak przed wybuchem epidemii? Przedstawiamy wyniki badania, które stało się podstawą do opracowania siedmiu kluczowych trendów w globalnym marketingu, jakie będą obowiązywać w ciągu najbliższych miesięcy.
Biznes po pandemii – warto przygotować firmę na "popytową bombę"
W 2020 roku oszczędności polskich gospodarstw domowych powiększyły się o ponad 100 miliardów złotych. Oznacza to, że po ustaniu pandemii klienci będą chcieli przeznaczyć znaczącą część tych pieniędzy na solidne zakupy.
Jaki będzie rok 2021 w biznesie? Inwestorzy optymistycznie patrzą w przyszłość
Świetne informacje płyną z ankiety przeprowadzonej wśród przedstawicieli funduszy private equity działających w Europie Środkowej. Inwestorzy w 2021 roku planują częściej kupować niż sprzedawać.
Globalne PKB na rok 2021 i 2022 – nowe prognozy Banku Światowego
Według Banku Światowego na skutek pandemii gospodarka skurczyła się o 4,3%, co jest dobrym wskaźnikiem, biorąc pod uwagę, że czerwcowe prognozy mówiły o recesji na poziomie 5,2%. Mimo to eksperci porównują obecną sytuację do tej, która miała miejsce w trakcie Wielkiego Kryzysu i po obu wojnach światowych..
Podsumujmy rok 2020: najważniejsze nieszczęścia i... korzyści
Mijający rok na długo zapamiętamy jako czas wielu nagłych i trudnych wyzwań, przed którymi postawieni zostali zarówno prywatni przedsiębiorcy, jak i administracja publiczna. Najmocniej na kondycji światowej gospodarki odcisnęła się rzecz jasna pandemia COVID-19, ale w wielu obszarach gospodarki i wielu rejonach świata towarzyszyła jej seria innych poważnych nieszczęść – również z punktu widzenia biznesu.
Poszukaj swojej przewagi w przyszłości
Myślenie o przyszłości staje się obowiązkiem liderów. Aby radzić sobie w „nowej normalności” i adaptować się do zmiennego otoczenia, warto planować na podstawie scenariuszy potencjalnych wydarzeń.
Prognozowanie sprzedaży w internecie na rynku B2B
Narzędzia typu customer intelligence i specjaliści, którzy z nich korzystają, mają szanse zrewolucjonizować handel elektroniczny na rynku B2B.