Powiadomienie
W 2020 roku oszczędności polskich gospodarstw domowych powiększyły się o ponad 100 miliardów złotych. Oznacza to, że po ustaniu pandemii klienci będą chcieli przeznaczyć znaczącą część tych pieniędzy na solidne zakupy.
Świetne informacje płyną z ankiety przeprowadzonej wśród przedstawicieli funduszy private equity działających w Europie Środkowej. Inwestorzy w 2021 roku planują częściej kupować niż sprzedawać.
Według Banku Światowego na skutek pandemii gospodarka skurczyła się o 4,3%, co jest dobrym wskaźnikiem, biorąc pod uwagę, że czerwcowe prognozy mówiły o recesji na poziomie 5,2%. Mimo to eksperci porównują obecną sytuację do tej, która miała miejsce w trakcie Wielkiego Kryzysu i po obu wojnach światowych..
Mijający rok na długo zapamiętamy jako czas wielu nagłych i trudnych wyzwań, przed którymi postawieni zostali zarówno prywatni przedsiębiorcy, jak i administracja publiczna. Najmocniej na kondycji światowej gospodarki odcisnęła się rzecz jasna pandemia COVID-19, ale w wielu obszarach gospodarki i wielu rejonach świata towarzyszyła jej seria innych poważnych nieszczęść – również z punktu widzenia biznesu.
Myślenie o przyszłości staje się obowiązkiem liderów. Aby radzić sobie w „nowej normalności” i adaptować się do zmiennego otoczenia, warto planować na podstawie scenariuszy potencjalnych wydarzeń.
Narzędzia typu customer intelligence i specjaliści, którzy z nich korzystają, mają szanse zrewolucjonizować handel elektroniczny na rynku B2B.