Działania operacyjne
Działalność operacyjna przedsiębiorstwa to jedna z jego podstawowych funkcji - nie należy o tym zapominać! Jak prowadzić skuteczne działania operacyjne? Co jest najistotniejsze?
Pokaż więcejChris Outram: Reaguj szybko na nowe potrzeby klientów
Jak osiągnąć zwinność, gdy zarządza się dużą firmą? Albo jak uzyskać stabilność, gdy przewodzi się małemu startupowi technologicznemu? O to między innymi zapytaliśmy Chrisa Outrama, założyciela OC&C Strategy Consultants.
Praca zdalna – jakich zmian potrzeba w Kodeksie pracy i jak to wpłynie na twoją firmę
Przepisy wprowadzone w ramach tzw. tarczy antykryzysowej mają charakter tymczasowy i nie obejmują złożoności zjawiska, jakim jest praca zdalna. Dlatego należy zmienić sam Kodeks pracy.
Nowy raport – Branża magazynowa 2020: czas na inwestycje
Błyskawiczny rozwój e-commerce to wyzwanie, z jakim mierzy się obecnie branża magazynowa. Badanie przeprowadzone przez ICAN Research pokazuje, jakie rozwiązania wybrały polskie firmy, jakie popełniły błędy i które strategie okazały się najlepsze.
Jak odbudować trwałe łańcuchy dostaw
Niespodziewane zakłócenia powodują gigantyczne perturbacje logistyczne w całym biznesowym ekosystemie, co najlepiej pokazuje pandemia COVID-19.
RAPORT: Szefowie IT chętniej sięgają po chmurę
Chmura obliczeniowa to nie tylko efektywne rozwiązanie infrastrukturalne, ale też sposób na zwiększenie innowacyjności i dynamiki działania organizacji – wynika z raportu „Chmura publiczna w Polsce”, zrealizowanego przez ICAN Institute i Deloitte, przy wsparciu merytorycznym Google Cloud.
Skuteczny backup i odzyskiwanie danych – krytyczny element sukcesu firmy
Kwestie związane z bezpieczeństwem systemów informatycznych, a przede wszystkim bezpieczeństwem danych, są dla większości firm kluczowym wyzwaniem. Dlatego na rynku pojawiają się coraz to nowsze rozwiązania w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Czy w kryzysie strategia jest potrzebna?
Pierwsze informacje o pandemii wywołały różne reakcje wśród przedsiębiorców. Jedni wpadli w panikę i zaczęli podejmować chaotyczne decyzje, inni zachowali spokój i wrócili do fundamentalnych założeń swoich firm. Prawdą bowiem jest, że – jak mówi chińskie przysłowie – „gdy nadchodzi burza, jedni zamykają okiennice, inni natomiast stawiają wiatraki”
Ciemne i jasne strony koronawirusa
Daniel Franke, Managing Director, FM Logistic Central Europe, mówi o bieżącej sytuacji w branży logistycznej i kierunkach jej rozwoju.
KOMENTARZ EKSPERTA: Najpierw ratować, potem przeorganizować
Nie da się wyprowadzić na prostą biznesu w pojedynkę. Do tego potrzeba ludzi, którzy identyfikują się z firmą i są skłonni do poświęceń.
Praca zdalna według największego banku w Polsce
Zapytaliśmy Joannę Czarnecką, dyrektor Pionu Zarządzania Personelem i Efektywnością w PKO Banku Polskim, o lekcje płynące z pracy zdalnej i wnioski z przeprowadzonego wśród pracowników badania „Praca zdalna –Twoje doświadczenia”.
Jak automatyzować... i nie zwariować
Niewiele jest dziedzin, które pod wpływem cyfryzacji zmieniły się tak mocno jak marketing. Pokazujemy, jak nie pogubić się w gąszczu nowych rozwiązań i przekuć je na jeszcze skuteczniejsze dotarcie do klientów.
W dwa tygodnie z centrali do domów
Test pracy zdalnej, czyli przeniesienie pracowników do rozproszonego środowiska, mBank zdał doskonale.
NA TABLICY: Nowa oferta wartości
Preferencje klientów w czasach kryzysu często nie przypominają ich normalnych oczekiwań. Potrafią się zmienić w wyniku nowych okoliczności – i to dynamicznie!
Reaguj na kryzys z wojskową precyzją
Dzięki narzędziom stosowanym tak w biznesie, jak i w wojsku jesteśmy w stanie przełamać impas i nie tylko uratować nasze przedsiębiorstwo przed upadkiem, ale także na bieżąco kreować odpowiedź na rzeczywistość, która ma dopiero nadejść.
OKIEM PRAKTYKA: Zaplanuj nieprzewidywalne
Wbrew pozorom, reakcja nawet na nagłe kryzysy dotykające firmę nie musi opierać się na prowizorycznych działaniach. Pod warunkiem, że organizacja zacznie przygotowywać się na nie z wyprzedzeniem.
KOMENTARZ EKSPERTA: Potrzeba mądrego balansu
W obliczu niepewności i narastającego zagrożenia łatwo podjąć decyzje, których można żałować. Gaszenie pożaru to za mało, by wyjść zwycięsko z kryzysu.
Ryzyko walutowe w handlu międzynarodowym w dobie COVID-19
Co każdy przedsiębiorca wiedzieć powinien?
OKIEM PRAKTYKA: Testuj i aktualizuj
W zarządzaniu bezpieczeństwem informacji kluczowe jest testowanie poszczególnych scenariuszy awaryjnych.
Jak wygrywać w trudnych czasach
Zarządzanie kryzysowe polega na łączeniu działań taktycznych z transformacyjnymi. Takie podejście pozwala nie tylko przetrwać najgorszy czas, lecz przede wszystkim sięgnąć po nowe szanse wzrostu.
E-commerce w czasach koronawirusa
Pandemia zmieniła zachowania zakupowe klientów na całym świecie.