
Jacek Tomczyk
Redaktor "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska"
Wolisz mieć rację czy skutecznie zarządzać?
Powodzenie projektu zależy od dobrej współpracy mniejszej lub większej grupy osób o różnych charakterach. Niektórzy z nich mogą wydawać ci się denerwujący, zbyt często narzekający i kontestujący twoje decyzje i polecenia. Uwaga! To właśnie dzięki nim możesz osiągnąć poprawę efektywności zespołu, a największy malkontent ulepszy twoje produkty.
Jak zostać dobrym liderem? Przydatne może być ćwiczenie zarządzania wirtualnymi pracownikami
Metoda szkoleniowa, jaką opracowali naukowcy z Nowej Zelandii, opiera się na zarządzaniu wirtualnymi pracownikami, którzy odgrywają określone role. Eksperyment wykazał, że efekty takiego "treningu" okazały się równie pozytywne, co w przypadku zarządzania prawdziwymi ludźmi.
Zamiast kart na siłownię firmy oferują pracownikom konsultacje psychologiczne
Izolacja społeczna, w jakiej funkcjonujemy, ma realny wpływ na nasze samopoczucie. Z tego powodu część firm postanowiła wesprzeć zatrudnionych w tym zakresie, wykupując konsultacje psychologiczne w formie telefonicznej lub online.
Jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu?
Wypalenie zawodowe dotyka coraz więcej osób. Dla niektórych z nich, szczególnie młodszych, to powód do odejścia z pracy, powodujący nierzadko efekt domina, gdy na ten krok decydują się kolejne osoby z załogi. Pieniądze nie wystarczą, by ich zatrzymać. W tym przypadku walutą staje się komfort psychiczny.