Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

#Prologispeople, czyli kultura dzielenia się

· · 3 min
#Prologispeople, czyli kultura dzielenia się

Prologis to największy gracz na globalnym rynku nieruchomości logistycznych - łączna powierzchnia jego magazynów daje obszar wielkości jednej trzeciej Poznania. Wkrótce będzie świętować dwudziestopięciolecie swojej działalności w Polsce. Przez ten czas firma przeszła szereg zmian i stawiała czoła wielu wyzwaniom. Na tym tle jedno pozostało niezmienne – troska o pracowników, którzy są podstawą jej długofalowego sukcesu.

Partenerem materiału jest Prologis.

Prologis to blisko dwa tysiące osób pracujących w 19 krajach rozsianych na czterech kontynentach. To wyzwanie w sferze różnic kulturowych i mentalnych, dlatego strategia personalna firmy jest realizowana przez Departament People & Culture. Nie bez kozery nosi taką nazwę - dbanie o ludzi i tworzenie miejsca pracy, w którym wszyscy czują się komfortowo to fundament, na którym pracownicy mogą realizować swój potencjał, a firma rozwijać się.

Opieka dla pracowników

Sektor nieruchomości logistycznych znalazł się w grupie firm, z którymi pandemia obeszła się łaskawie. W Prologis nie było zwolnień ani obniżek wynagrodzenia. Ale gdy pracownicy obawiali się o własne zdrowie, priorytetem firmy stało się zapewnienie odpowiedniego wsparcia - aby wszyscy mogli czuć się bezpiecznie i pracować bez przeszkód. Tym bardziej, że dla odpowiedzialnych firm troska o pracowników to znacznie więcej niż owocowe środy i doroczne spotkania integracyjne. To namacalne wsparcie wychodzące poza slogany oraz wiarygodność jako pracodawcy, która wytrzyma próbę w kryzysie.

Pandemia zweryfikowała słuszność takiego podejścia. Dzięki globalnej strukturze zespoły Prologis przyzwyczajone są do współpracy online. Natomiast w sytuacji długotrwałej pracy zdalnej położono większy nacisk na to, aby zadbać o samopoczucie pracowników i nie dopuścić do poczucia izolacji. Powołano ogólnoeuropejski program Recharge, prowadzony przez zewnętrznych specjalistów oraz program wsparcia dla pracowników i ich rodzin Health Advocate, w ramach którego mają dostęp do niezależnych doradców, którzy pomagają w wielu kwestiach – od wsparcia psychologicznego, przez pomoc w znalezieniu opieki dla dziecka, po konsultacje prawne. Pomimo przejścia w tryb zdalny, pracownicy mogli nadal korzystać z różnorodnych form edukacyjnych, m.in. z platformy e‑learningowej, dofinansowania do studiów i szkoleń. Tempa nie zwolniły też programy rozwoju osobistego. Dodatkowo firma wprowadza teraz filozofię Flexibility, której podstawą jest całkowicie nowe podejście do pojęcia elastycznego miejsca pracy.

Ponieważ w nowej rzeczywistości część benefitów przestała spełniać swoją rolę, w Prologis postawiono na bardzo konkretną pomoc rzeczową – przekazano fundusze na doposażenie domowego biura, a w przypadku zamknięcia szkół i przedszkoli pracownicy mogą uzyskać dofinansowanie na zatrudnienie opieki dla dzieci. Każdego dnia stara się udowadniać co w praktyce oznacza bycie odpowiedzialnym pracodawcą – Prologis znalazł się w gronie 50 firm w Polsce - wyróżnionych przez tygodnik Wprost, które otoczyły pracowników najlepszą opieką podczas COVID‑19.

Pomoc dla społeczności

Pracownicy Prologis od lat angażują się w akcje charytatywne i nie wyobrażali sobie, aby zawiesić je przez pandemię i pozostawić bez pomocy najbardziej potrzebujących. Polski odział firmy brał udział w ogólnoeuropejskiej akcji charytatywnej Dock Doors of Giving, dzięki której pozyskano środki dla organizacji i fundacji, które w największym zakresie ucierpiały podczas COVID‑19. W ramach akcji prowadzonej w Polsce Fundacja Prologis przekazała niemal 164 tysiące złotych potrzebującym. Każdego roku w ramach wyzwania Stelvio for Life zespoły Prologis pokonują liczący ponad 21 kilometrów szlak przez Przełęcz Stelvio, aby zebrać jak największą kwotę na badania dotyczące spersonalizowanego leczenia raka w oparciu o indywidualne analizy DNA. Jak mówią sami pracownicy - w tych akacjach nie chodzi wyłącznie o dawanie pieniędzy i integrację. Takie działania uczą, że nie można skupiać się tylko na sobie, ale należy zauważać potrzeby innych - to podstawa kultury dzielenia się.

Wsparcie dla klientów

Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa w pracy, pomocy psychologicznej w czasie przymusowej izolacji i wsparcia materialnego, aby chociaż częściowo odciążyć pracowników w ich codziennym problemach - dzięki tym solidnym podstawom firma mogła nawet w najtrudniejszym czasie pandemii kontynuować pracę na rzecz swoich klientów i osób zatrudnionych na terenie parków Prologis. W swoich centrach logistycznych stara się tworzyć dla nich komfortowe środowisko pracy, dlatego cały czas rozwija program PARKLife™, w ramach którego mogą korzystać z szeregu udogodnień na terenie obiektów. Są wśród nich boiska sportowe, ścieżki rowerowe, plenerowe siłownie i biblioteczki, miejsca do grillowania oraz zielone tereny do wypoczynku. Kolejnym elementem jest poprawienie jakości pracy wewnątrz budynków magazynowych. Stąd w Prologis duża dbałość o odpowiednie oświetlenie – także naturalne, dobrą wentylację, udogodnienia do osób o ograniczonej mobilności i wysoki, biuro standard stref socjalnych. Wszystko to zmienia nieruchomości logistyczne w tętniące życiem, niewielkie społeczności, a budując w ten sposób przyjazne miejsce pracy pomaga także swoim klientom w zdobywaniu i zatrzymywaniu pracowników.

Troska o środowisko

Odpowiedzialność środowiskowa jest wpisana w strategię firmy na równi z odpowiedzialnością społeczną. Dlatego pomaga osobom zatrudnionym w parkach przesiąść się do niskoemisyjnych środków transportu - organizuje przystanki komunikacji miejskiej jak najbliżej magazynów, instaluje stacje ładowania pojazdów elektrycznych i zapewnia wiaty rowerowe. Centra magazynowe są dziś projektowane tak, aby minimalnie wykorzystywać zasoby naturalne. W tym celu dzieli się z klientami swoim doświadczeniem w realizacji ekologicznych inwestycji i buduje dla nich magazyny nowej ery. Jako przykład takich wspólnych działań warto wskazać Prologis Park Janki. To centrum, które powstało dla właściciela marki RTV Euro AGD - zadbano w nim o każdy drobiazg mogący mieć pozytywny wpływ na otoczenie. Latarnie zasilane hybrydowo energią słoneczną i wiatrową, system do odzyskiwania deszczówki, stacje ładowania samochodów elektrycznych, biopark i pilotażowy projekt kostki pochłaniającej CO2 z powietrza – wszystko powstało po to, aby zminimalizować wpływ inwestycji na środowisko. Prologis ma w tym zakresie ambitny cel - do 2025 roku, czyli dwa razy szybciej niż zakładają to unijne regulacje, chce osiągnąć neutralność pod względem emisji wbudowanej w proces powstawania swoich magazynów.