
Joanna Koprowska
Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”.
Amy C. Edmondson: Spraw, by ludzie mówili ci prawdę
Myślimy o liderach jak o kapitanach, którzy przeprowadza nas przez wzburzone morze na suchy ląd. Tymczasem dobre przywództwo w tak niepewnych i złożonych czasach wygląda inaczej. Gdy nikt nie zna właściwych odpowiedzi, liderzy nie musza samodzielnie szukać rozwiązań. Muszą za to budować bezpieczne środowisko pracy. O tym, jak to zrobić, z prof. Amy C. Edmondson z Harvard Business School rozmawia Joanna Koprowska.
Firmy w pułapce przyspieszenia
Liderzy, którzy chcą rozwijać przedsiębiorstwa, oczekują od pracowników ponadprzeciętnego zaangażowania. Jednak nadmierne obciążenie ludzi pracą może przysporzyć firmie więcej problemów niż korzyści. Dowiedz się, na czym polega pułapka przyspieszenia i oceń, czy nie przyczyniasz się do wypalenia swojej organizacji.
Zaangażowanie zaczyna się od przywództwa
Od lat menedżerowie zadają sobie pytanie, jak wykrzesać większy entuzjazm z pracowników. Pandemia sprawia, że to jeszcze większe wyzwanie niż dotychczas. Chwilowo aktywność pracowników wzrosła, ale jednocześnie narastał stres, który dziś zbiera żniwo.
Zespół traci zaangażowanie. Interweniować czy przeczekać?
Mimo ciągłych nadgodzin pracownicy GoldenEye nie wyrabiają się z zdaniami. Na spotkaniach nie żartują jak dawniej. Stali się opryskliwi i sarkastyczni, a część po prostu milczy. Do tego coraz więcej osób bierze zwolnienia lekarskie albo niespodziewanie składa wypowiedzenie. Szef sprzedaży zdaje się negować ów problem, a jednocześnie sam nie czerpie satysfakcji z wykonywanej pracy. Czy zaufani ludzie otworzą mu oczy?
NA TABLICY: Lider dobrostanu
Zadbanie o dobrostan zespołu może być polisą ubezpieczeniową firmy na kryzysowe czasy. Jeśli pracownicy potrafią zarządzać swoimi emocjami, wspierać się w trudnych chwilach i radzić sobie ze stresem, łatwiej zniosą trudy rosnącej niepewności. Jak im w tym pomóc?
Jak zbudować i utrzymać zaufanie w miejscu pracy
W Siemens Polska zaufanie pracowników do firmy stało się kluczowym zasobem w zarządzaniu kryzysowym. Konsekwentnie i świadomie budowane relacje pomogły sprawnie zaadaptować się do nowych warunków pracy i po raz kolejny przekonać się o istocie zarządzania.
Nowa normalność czy stare dobre zasady?
Po trzech miesiącach od ogłoszenia pandemii w Polsce wszyscy pracownicy fabryki MarAGD wrócili na halę produkcyjną i do biura. Powrót do normalności okazał się trudniejszy, niż przewidywano...
Nowa normalność, nowi liderzy
W erze postcovidowej nie ma miejsca dla liderów nieautentycznych, powolnych i niedziałających zespołowo. Dzisiejszy biznes potrzebuje ludzi czujnych, szybkich, kreatywnych, ciągle uczących się.