Eksperymentowanie
Eksperymentowaniem zwykle nazywamy wprowadzanie w życie nowych pomysłów lub przeprowadzanie doświadczeń (zwłaszcza naukowych) – żeby w praktyce dowiedzieć się, czy dane rozwiązanie jest najlepsze w danej sytuacji.
Eksperymenty w biznesie opiera się na praktyce i doświadczeniu. To także nieschematyczne myślenie, otwierające drogi do nowych odkryć, innowacji, zmian. Eksperymentowanie jest szczególnie ważne w biznesie. Bez niego przedsiębiorstwa (zwłaszcza produkcyjne) nie są w stanie znajdować rozwiązań pozwalających konkurować w zmiennej rzeczywistości. To szczególnie ważne w procesie wejścia do świata Przemysłu 4.0.
Eksperymentowanie oraz poszukiwanie nisz rozwojowych to obszary intensywnie promowane przez instytucje unijne. Na wsparcie tych działań – np. w ramach funduszy z regionalnych programów operacyjnych – przeznaczane są środki pozwalające przedsiębiorcom lepiej działać w tym obszarze, rozwijać się i wprowadzać nowe rozwiązania, eksperymentować i prowadzić odpowiednie badania we współpracy z naukowcami.
Pokaż mniejEksperymentowanie to istotna część biznesu: umożliwia poszukiwanie kolejnych szans rozwojowych, napędza innowacyjność, testowanie nowych pomysłów. Co jeszcze jest istotne w eksperymentowaniu? Jak eksperymentować, by tworzyć wartość?
Pokaż więcej- Pomoc dla Ukrainy 69
- Czego możesz nauczyć się od... 4
- Zarządzanie ludźmi 187
- Negocjacje 14
- E-commerce 51
- #twarde_dane 7
- Zarządzanie talentami 27
- Przywództwo i zarządzanie ludźmi 122
- Strategia 66
- NA TABLICY 13
- Kongres ICAN Management Review 27
- Ekspansja 35
- Efektywność pracy 9
- Trendy 62
- Zwinne zarządzanie 7
- Sukcesja 18
- Be Polish Be Global 13
- Wydarzenia 5
- English 4
- Transformacja 49
- Jak to zrobiliśmy 1
- Biura 57
- Kultura organizacyjna 82
- Innowacje 110
- Modele biznesowe 36
- Podejmowanie decyzji 20
- Motywacja 101
- Handel 5
- Marketing strategiczny 86
- Zatrudnianie 39
- Ale Lider! 14
- Sprzedaż 221
- Patriotyzm gospodarczy 10
- Rozwój pracowników 185
Lepiej popełniać błędy, niż rezygnować z eksperymentów
O tym, jak tworzyć unikalną ofertę wartości, rozmawiamy z Aleksem Osterwalderem, jednym z czołowych teoretyków biznesu na świecie.