Eksperymentowanie
Eksperymentowaniem zwykle nazywamy wprowadzanie w życie nowych pomysłów lub przeprowadzanie doświadczeń (zwłaszcza naukowych) – żeby w praktyce dowiedzieć się, czy dane rozwiązanie jest najlepsze w danej sytuacji.
Eksperymenty w biznesie opiera się na praktyce i doświadczeniu. To także nieschematyczne myślenie, otwierające drogi do nowych odkryć, innowacji, zmian. Eksperymentowanie jest szczególnie ważne w biznesie. Bez niego przedsiębiorstwa (zwłaszcza produkcyjne) nie są w stanie znajdować rozwiązań pozwalających konkurować w zmiennej rzeczywistości. To szczególnie ważne w procesie wejścia do świata Przemysłu 4.0.
Eksperymentowanie oraz poszukiwanie nisz rozwojowych to obszary intensywnie promowane przez instytucje unijne. Na wsparcie tych działań – np. w ramach funduszy z regionalnych programów operacyjnych – przeznaczane są środki pozwalające przedsiębiorcom lepiej działać w tym obszarze, rozwijać się i wprowadzać nowe rozwiązania, eksperymentować i prowadzić odpowiednie badania we współpracy z naukowcami.
Pokaż mniejEksperymentowanie to istotna część biznesu: umożliwia poszukiwanie kolejnych szans rozwojowych, napędza innowacyjność, testowanie nowych pomysłów. Co jeszcze jest istotne w eksperymentowaniu? Jak eksperymentować, by tworzyć wartość?
Pokaż więcej- Pomoc dla Ukrainy 69
- Czego możesz nauczyć się od... 4
- Negocjacje 14
- E-commerce 24
- #twarde_dane 7
- Zarządzanie ludźmi 118
- Strategia 52
- Zarządzanie talentami 29
- Przywództwo i zarządzanie ludźmi 107
- Trendy 49
- NA TABLICY 9
- Kongres ICAN Management Review 26
- Ekspansja 16
- Efektywność pracy 5
- Zwinne zarządzanie 5
- Kultura organizacyjna 65
- Innowacje 98
- Modele biznesowe 29
- Podejmowanie decyzji 20
- Sukcesja 19
- Motywacja 88
- Be Polish Be Global 9
- Wydarzenia 5
- English 4
- Biura 43
- Transformacja 32
- Handel 3
- Zatrudnianie 38
- Marketing strategiczny 70
- Sprzedaż 195
- Patriotyzm gospodarczy 2
- Rozwój pracowników 145
Lepiej popełniać błędy, niż rezygnować z eksperymentów
O tym, jak tworzyć unikalną ofertę wartości, rozmawiamy z Aleksem Osterwalderem, jednym z czołowych teoretyków biznesu na świecie.