
Jacek Tomczyk
Redaktor "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska"
Poznaj najnowsze trendy w e-commerce – i rozwiń swój biznes
E-commerce w Polsce odnotował rekordowy wzrost w minionym roku. Według prognoz, wartość polskiego rynku e-commerce w 2026 roku będzie wynosić 162 mld zł, a 85% Polaków deklaruje chęć dalszych zakupów online. Co to oznacza dla twojego biznesu?
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś – zainwestuj w e-commerce
W marcu Polacy zamierzają częściej kupować produkty spożywcze, leki i artykuły gospodarstwa domowego. Rzadziej planują wydawanie pieniędzy na meble, urządzenia elektroniczne i ubrania, ale jeśli to zrobią, chętniej zdecydują się na zakupy online.
Chcesz skutecznie sprzedawać online? Załóż... sklep stacjonarny
W zeszłym roku w obszarze polskiej sieci internetowej pojawiło się aż 12 tysięcy nowych sklepów internetowych. Mimo to klienci nie rezygnują z zakupów w placówkach stacjonarnych, chętnie sięgają także po rozwiązania hybrydowe.
W 2021 roku klienci wydadzą w internecie 5 bilionów dolarów
Ubiegły rok okazał się czasem gwałtownej transformacji modelu sprzedaży wielu firm i wynikającego z niej rozwoju e-commerce. Wygląda na to, że pandemia na stałe zmieniła sposób robienia zakupów, a najbliższe miesiące mają jeszcze utrwalić ten trend poprzez rozwój platform sprzedażowych.
Black Friday jako stały element strategii marketingowej
Black Friday i Cyber Monday to dla sprzedawców nie tylko dobry pretekst do przewietrzenia magazynów, ale także okazja przyciągnięcia nowych klientów. Od kilku lat również polskie firmy próbują zarazić swoich klientów zakupowym entuzjazmem.