Powiadomienie
PROMOCJA
Wybierz pakiet biznesowej wiedzy dla siebie.
Członek zarządu operacyjnego, dyrektor ds. przemysłu 4.0 w firmie ASTOR.
Kluczowe pytanie zadawane przez menedżerów w ostatnim półroczu brzmi: co dla mnie oznacza nadejście Przemysłu 4.0?
Zachęcamy do obejrzenia zapisu rozmowy z ekspertami, którzy rozmawiali o tym, jak przybliżać światy biznesu i IT.
Czy twoja firma jest gotowa stawić czoła palącym wyzwaniom związanym z wejściem do świata Przemysłu 4.0?
Rozpoczęcie i przeprowadzenie procesu transformacji do przemysłu 4.0 wymaga bardzo dużej świadomości i motywacji.
Większość polskich firm produkcyjnych koncentruje się na tu i teraz. Na Przemysł 4.0 patrzą narzędziowo, czyli z perspektywy wdrożenia 2–3 projektów technicznych i nie wiążą ich z aspektami kompetencyjnymi i biznesowymi, przekonuje nasz rozmówca.
Robotyzacja i automatyzacja procesów produkcyjnych to naturalny etap przygotowania przedsiębiorstwa do przemysłu 4.0.
Czwarta rewolucja przemysłowa jeszcze rok temu była w Polsce niezrozumiałym hasłem. Dziś staje się rzeczywistością.
Jaką rolę w łańcuchu wartości odgrywa organizacja, którą zarządzasz?
W dobie dynamicznego rozwoju technologii, kompetencje bazujące na mocnych fundamentach wiedzy technicznej już nie wystarczają.
Czego nauczyć może nas „szwajcarski zegarek” kosztów i korzyści?
W świecie czwartej rewolucji trzeba postawić sobie ważne pytania: czy nasz przemysł jest na nią gotowy? jakie kompetencje będą nam potrzebne?
W jaki sposób czwarta rewolucja przemysłowa coraz silniej wpływa na nasze codzienne domowe i zawodowe życie?
Jeden z autorytetów w dziedzinie zarządzania jakością, W. Edwards Deming, powiedział kiedyś, że „jakość powinna być z definicji bardzo mocno związana z satysfakcją klienta”. Te słowa są dziś aktualne jak nigdy. Po pierwsze dlatego, że zarówno w świecie produktów konsumenckich, jak i w świecie usług biznesowych składane obietnice pozostają często bez pokrycia. Korzystając ze wzoru: satysfakcja = percepcja (to, co dostajemy) – oczekiwania (to, co zostało nam obiecane), łatwo wywnioskować, że finalnie musimy się zadowolić ujemną satysfakcją, zwaną inaczej rozczarowaniem, zawodem lub złością…
W przyszłości mogą nastąpić głębokie zmiany w myśleniu i działaniu sektorów przemysłowych wielu krajów. Jak się na nie przygotować?
Większość prezesów to osoby, które z jednej strony nie boją się marzyć, a z drugiej trzeźwo oceniają realia przedsiębiorczości, myśląc o budowaniu fundamentów trwałego rozwoju dla firmy, akcjonariuszy i pracowników.