Zarządzanie i przywództwo
Nigdy nie potrzebowaliśmy liderów bardziej niż dziś. Poznaj najlepsze zasady sztuki dowodzenia i wznieś swoją firmę na nowy poziom.
Pokaż więcejTyrania ekspertów
Kiedy eksperci szkodzą, zamiast pomagać? Czy da się rozwiązać palące problemy środowiskowe i społeczne, wyznaczając odgórnie ambitne plany, i czego uczy nas na ten temat historia? Jakich liderów nie powinniśmy dzisiaj słuchać? Na pytania odpowiada prof. William Easterly z New York University, autor książki Tyrania ekspertów. Ekonomiści, dyktatorzy i zapomniane prawa biednych. Rozmawia Joanna Koprowska.
Tworzenie organizacji wspierającej kobiece przywództwo
Firma Kraft Heinz, jeden z czołowych przedstawicieli rynku FMCG, zobowiązała się powierzyć 50% stanowisk liderskich kobietom. O tym, w jaki sposób Marta Pilczuk, dyrektor zarządzająca Kraft Heinz Polska, realizuje tę misję, jakie trudności napotkała na swojej drodze oraz dlaczego, jej zdaniem, warto brać udział w programach rozwijających kobiece przywództwo, opowiada w rozmowie z Pauliną Kostro.
Za kurtyną różnorodności
Wiele firm deklaruje walkę z dyskryminacją ze względu na płeć, wiek, rasę czy orientację seksualną. Niestety, badanie „ICAN Management Review” pokazało, że w polskich realiach biznesowych hasło diversity & inclusion to niejednokrotnie puste obietnice, maskujące brak działań. Tymczasem bez strategicznego podejścia do różnorodności firmy nie będą w stanie wykorzystać jej potencjału.
Wyrównywanie szans: jak oni to robią?
Jak sprawić, by organizacja charakteryzowała się innowacyjnością, kreatywnością, elastycznością czy odpornością na turbulencje? Pomóc może skuteczne zarządzanie różnorodnością i stworzenie inkluzywnej kultury organizacyjnej. Sprawdziliśmy, czy polskie firmy to potrafią.
Osiem kroków do zbudowania inkluzywnej kultury organizacyjnej
Dowiedz się, dlaczego warto inwestować w różnorodność, sprawiedliwość i inkluzywność. I jak czynić to skutecznie.
Praca zdalna bez utraty więzi z firmą
Jak firma Hewlett Packard Enterprise z powodzeniem wdrożyła nowy model pracy hybrydowej Edge-To-Office, w ramach strategii „Praca dopasowana do życia”.
Forum Idei: Liderzy w obliczu nowych wyzwań
Przedstawiamy wyniki badań prowadzonych przez największe ośrodki akademickie na świecie, m.in. London Business School, Harvard Business School, Stanford Graduate School of Business oraz HEC Paris.
Presja płacowa w czasach inflacji. Jak stawić jej czoła?
Wraz z cenami i stopami procentowymi rosną zarówno koszty prowadzenia biznesu, jak i koszty życia. Jednocześnie, z perspektywy HR, wciąż mamy do czynienia z rynkiem pracownika. Jak w tej sytuacji poradzić sobie z oczekiwaniami wzrostu wynagrodzeń i nie stracić przy tym ludzi?
Wspierający pracodawca pilnie poszukiwany
Jest źle, a będzie jeszcze gorzej. Tak w skrócie można podsumować dyskusje, konferencje i wszelkiego rodzaju raporty dotyczące zdrowia psychicznego pracowników. Pracodawcy już borykają się z problemami wywołanymi nędzną kondycją psychiczną kadr. To ostatni dzwonek, by zaradzić pogarszaniu się sytuacji, okazując mądre wsparcie pracownikom i troszcząc się o ich dobrostan.
Zanim wytoczysz działa, dobrze zbadaj teren
Zarówno na wojnie, jak i w biznesie to, czy odniesiemy sukces, zależy w dużym stopniu od tego, czy dobrze się przygotujemy. Na polu walki trudno działać bez przemyślanej wcześniej strategii, ale też bez zaplecza w postaci wykwalifikowanych żołnierzy. W biznesie nie sposób osiągnąć sukcesu bez zdefiniowanych celów i zasobów potrzebnych do ich realizacji. Oto czego wojna w Ukrainie może nauczyć menedżerów.
Czy da się okiełznać trudne emocje w pracy?
Lawina emocji, jaką wojna w Ukrainie wywołała wśród pracowników i menedżerów, ruszyła z całym impetem. O tym, jak liderzy powinni się zająć emocjami własnymi i w zespole, opowiada Małgorzata Czernecka, psycholożka, doradczyni strategiczna ds. wellbeing, założycielka Human Power. Rozmawia Joanna Koprowska.
Jak biznes może sobie poradzić z luką umiejętności w erze cyfrowej
Zapytaliśmy przedstawicieli społeczności Digital Shapers i CIONET o to, jakich kompetencji cyfrowych brakuje w ich zespołach i jak zamierzają się z tym uporać. Choć diagnoza obecnej sytuacji nie napawa optymizmem, plany przedsiębiorców dają iskierkę nadziei na zniwelowanie problemu.
Pokoleniowa wieża Babel
W dobie pandemii koronawirusa przez wszystkie przypadki odmienialiśmy termin efekt motyla, mówiący o skali współzależności rządzących obecnie światem. Ale to efekt wieży stanowi obecnie prawdziwe wyzwanie dotykające rdzenia kultury biznesowej. Na czym on polega?
Demografia, głupcze!
Podział pracowników na pokolenia – czy to potrzebne? Czy warto szukać tego, co dzieli, a nie łączy?
Jak boomers z milenialsem
Dziś na rynku pracy funkcjonują aż cztery generacje pracowników, a każdą z nich ukształtowały różne czasy i warunki. Każde pokolenie prezentuje odmienne postawy, oczekiwania i podejście do miejsca pracy, z czym nie radzą sobie sprawdzone dotychczas metody zarządcze.
Cztery generacje w miejscu pracy. Jak to ogarnąć?
Jedni chcą w spokoju wykonywać swoje obowiązki, drudzy mocno się angażują, trzecim wszystko się należy, a czwarci chcą zmieniać świat. Dowiedz się, jak polskie firmy radzą sobie ze zmianami demograficznymi i czy potrafią korzystać z dobrodziejstw płynących z różnorodności.
Przywództwo ma łączyć, nie dzielić
Menedżerowie są przekonani o przewadze wielopokoleniowych zespołów nad tymi jedno- czy dwupokoleniowymi. A mimo to wpadają w pułapkę otaczania się ludźmi podobnymi do siebie. Czas, by wykorzystali zarówno siłę różnic, jak i podobieństw pracowników w różnym wieku, stając się liderami łączącymi pokolenia. Jak mogą to osiągnąć?
Dlaczego ludzie ufają swoim liderom? Albo nie...
Wiarygodność zależy od postrzegania kompetencji i zaufania.
Solidarne przywództwo
„Jeśli nie macie tu kobiet, jak możecie mówić, że chodzi o ludzi?” – tymi słowami Mary Robinson, pierwsza prezydentka Irlandii, podsumowała COP21 (Conference of the Parties) w Paryżu w 2015 roku, podczas której zawarto porozumienie paryskie.
Kobiety w firmie, czyli czysty zysk
PKB Polski mógłby być aż o 9% wyższy, gdyby lepiej wykorzystać potencjał kobiet na rynku pracy. To równowartość prawie 300 miliardów złotych rocznie, czyli więcej niż wartość całej gospodarki Słowenii.