Marketing i sprzedaż
Dotychczasowe techniki marketingowe i sprzedażowe straciły dawną efektywność. Poznaj i wprowadź nowe rozwiązania, z których korzystają globalni liderzy.
Pokaż więcejKomentarz praktyka: Każdy kryzys powinien inspirować do rozwoju
Pandemia wywarła silne piętno na rynkach i znanych nam mechanizmach sprzedaży. Klienci zmieniają swoje nawyki zakupowe i ze względu na sytuację geopolityczną ostrożniej wydają pieniądze. A to może dla wielu firm oznaczać konieczność przebudowy działów sprzedaży.
Komentarz praktyka: Czas na zmiany
Szefowie firmy Gamma doszli do momentu, w którym nie tylko należy rozmawiać o transformacji sprzedaży, ale wręcz ją zaplanować. Na szczęście zarząd firmy, która znalazła się na poważnym sprzedażowym zakręcie, coraz dobitniej uświadamia sobie, że jeśli ma wyjść z tej sytuacji bez szwanku, zmiany są konieczne.
Firma na sprzedażowym zakręcie
Producent paneli podłogowych zaczyna tracić udziały w rynku i ustępować pola rywalom. Właściciele szukają sposobu na powstrzymanie tego trendu i rozważają zmianę strategii oraz restrukturyzację działu sprzedaży.
Komentarz praktyka: Łączymy świat tradycyjny ze światem online
Konkurencja między kanałami sprzedaży oraz podkradanie sobie klientów nic dobrego nie przyniosą. Potrzebna jest ustrukturyzowana współpraca między zespołami, aby firma mogła realizować zakładane cele.
Social selling na LinkedInie
Social selling to podejście, w którym komunikujemy się z rynkiem przez naszych ludzi i ich ekspercki wizerunek. To on sprawia, że klienci wracają do naszych handlowców, ponieważ wiedzą, że to najlepsi specjaliści w swojej dziedzinie.
COVID odciął nas od targów! Skąd brać nowych klientów?
Jednym z sektorów, który najmocniej odczuł wpływ pandemii, jest branża eventowa. Kryzys dotknął nie tylko organizatorów imprez, ale też firmy, które za pośrednictwem targów i konferencji docierały do swoich klientów. Jedną z nich jest polski producent elementów automatyki przemysłowej, który utracił swój najsilniejszy oręż – prezentowanie oferty podczas wydarzeń branżowych.
Skuteczna sprzedaż to towarzyszenie klientom w całej drodze zakupowej
Po wielu miesiącach przerwy stopniowo wracają targi i stacjonarne konferencje. Ale wypracowane przez czas pandemii rozwiązania zastępujące bezpośredni kontakt z klientem sprawdzą się także w postpandemicznej rzeczywistości. Ich wdrożenie może uodpornić firmę na inne turbulencje.