SESJA 2 | 25 STYCZNIA 2023

Zarządzanie przychodami w inflacyjnym środowisku

Dowiedz się, jak ustalać ceny i zarządzać relacją z klientem. Zwiększaj zyski przy jednoczesnej minimalizacji kosztów mimo rynkowych trudności. Poznaj rewolucyjną metodę światowego autorytetu pricingu.

RASMUS HOUGAARD

Prof. Hermann Simon

Współzałożyciel firmy Simon-Kucher & Partners, światowego lidera w doradztwie cenowym, gdzie obecnie pełni funkcję przewodniczącego rady nadzorczej. Ekspert w zakresie strategii, marketingu i pricingu. Znalazł się w „Thinkers50 Hall of Fame”, rankingu najważniejszych myślicieli zarządzania na świecie. Magazyn „Cicero” zalicza go do pierwszej 100 spośród 500 najważniejszych intelektualistów. Były profesor akademicki (Harvard Business School, INSEAD, Stanford University, Massachusetts Institute of Technology). Autor bestsellerowych książek Pricing Man oraz Pewny zysk! Jak stworzyć biznes odporny na każdy kryzys, które ukazały się nakładem ICAN Institute.

Opis sesji

Dla przedsiębiorców rosnąca inflacja oznacza większe koszty produkcji, świadczenia usług i utrzymania kadry, a dla klientów większe koszty życia lub prowadzenia biznesu, przez co mniej chętnie wydają pieniądze na różne produkty i usługi. Firmy stoją więc przed dylematem – czy podnieść cenę i potencjalnie stracić klientów, żeby zapewnić biznesowi rentowność, czy utrzymać obecną cenę, zatrzymując konsumentów, ale nie osiągając zakładanej marży i zysku? Okazuje się, że… nie musisz wybierać! Dzięki metodom opracowanym przez prof. Hermanna Simona, światowego guru pricingu, dowiesz się, jak elastycznie zarządzać ceną bez utraty klientów i zysków. To podejście do polityki cenowej, które może zastosować każda firma niezależnie od branży i wielkości!

Dzięki tej sesji:

Dowiesz się, jak nowe środowisko konkurowania zmienia zasady ustalania cen i zarządzania relacją z klientem (od inflacji do stagflacji).
Sprawdzisz, co robić, kiedy koszty rosną, a klienci nie są w stanie zaakceptować wyższych cen. Poznasz nowe zasady segmentacji klientów w inflacyjnym środowisku.
Nauczysz się rozróżniać sytuacje, kiedy podwyższanie ceny jest niezbędne, a kiedy potrzebne jest elastyczne podejście.
Dowiesz się, jak integrować zarządzanie kosztami z polityką cenową.
Odkryjesz równowagę między strategicznym a taktycznym poziomem ustalania cen.
Poznasz szczegółowo role i zadania różnych działów w optymalizacji przychodów

Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz bezpłatne materiały

Broszura cyklu

Broszura cyklu Elite Leadership Program

Poznaj szczegółowo merytorykę całego cyklu, tematy i biogramy prelegentów.

Pobierz broszurę

Broszura cyklu

Broszura konferencji

Sprawdź kim jest gość specjalny konferencji i poznaj agendę wydarzenia.

Pobierz broszurę

Dołącz do uczestników

Cykl Elite Leadership Program

Zgłoś udział

Witold Jankowski

Dr Witold Jankowski

Prezes ICAN Institute

Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. Twórca i redaktor naczelny polskiej edycji Harvard Business Review (2003-2020) oraz MIT Sloan Management Review (2019). Inicjator przełomowych dla polskiego biznesu spotkań ze światowymi autorytetami zarządzania z obszarów przywództwa i kształtowania kultury organizacyjnej. Wykładał w programach MBA w szkołach biznesu w Kanadzie. Prowadzi programy rozwojowe dla top menedżerów w Polsce (Management™, Strategic Leadership Academy™, Personal Leadership Academy™). Jako trener i konsultant współpracował m.in. z AstraZeneca, BNP Paribas, Continental, CITI Bank, Goodyear, ING, Shell oraz Viessmann.

zdjęcie Przemysław Kwiecień

dr Przemysław Kwiecień, CFA

Analityk i doradca inwestycyjny

Head of Research w X-trade Brokers DM S.A. Doktor nauk ekonomicznych. Rynkami finansowymi i gospodarką fascynuje się od 1996 roku. Kilkukrotnie był na czele globalnego rankingu prognoz walutowych Bloomberga (lata 2012, 2016, 2018 i 2020). A także uzyskał tytuł Analityka Roku (2014 – NBP, 2015, 2017, 2010 – FX/Invest Cuffs). Ma bogate doświadczenie w badaniach rynków globalnych oraz zarządzaniu międzynarodowym zespołem badawczym. Przyznaje, że największą satysfakcję sprawiają mu wyrazy uznania od czytelników i widzów, będące najlepszą motywacją do dalszej pracy.


                                zdjęcie Tomasz Stec

Tomasz Stec

Partner zarządzający w warszawskim biurze Simon-Kucher & Partners

Ekspert z ponad 15-letnim doświadczeniem w zakresie zarządzania promocjami, optymalizacji programów lojalnościowych, optymalizacji cen regularnych (w tym dynamicznych) oraz projektowania narzędzi wspomagających decyzje (w tym uczenia maszynowego). W Simon-Kucher & Partners kieruje praktyką handlu detalicznego i dóbr konsumpcyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej, pomagając organizacjom w zwiększaniu ich przychodów i zysków. Prowadził ponad 100 projektów m.in. w Polsce, Czechach, Słowacji, Słowenii, Rumunii oraz Rosji.

zdjęcie Artur Staniec

Artur Staniec

Dyrektor Zarządzający w warszawskim biurze Simon-Kucher & Partners

Odpowiada za obszar B2B w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej. Posiada ponad 15 lat doświadczenia zawodowego w doradztwie. W tym czasie zrealizował ponad 100 projektów z zakresu strategii, marketingu oraz zarządzania cenami w regionie CEE. Jest autorem szeregu publikacji. Cyklicznie gości w wydarzeniach krajowych i zagranicznych w charakterze prelegenta.

zdjęcie Grzegorz Furtak

Grzegorz Furtak

Ekspert w dziedzinie pricingu oraz strategii monetyzacji

Założyciel pricingLAB – firmy konsultingowej specjalizującej się w pricingu. Tak mówi o sobie: „Pomagam klientom B2B, B2C generować większe przychody z ich cen poprzez optymalizację cenową opartą na zaawansowanej analizie numerycznej i behawioralnej”. W ramach działalności doradczej i szkoleniowej realizował projekty optymalizacji pricingowej dla między innymi: Inter Cars, Auto Land, Animex, Michelin, Maspex, Grupa Topex, Investa, Schneider Electric, Sieć Sklepów Topaz, PBS Connect, Żabka, Lewiatan, Apteki Codzienna, Polski Lek, Media Expert, I Love Marketing, Bat Grupa PSB, Unisoft, Astor, Sidly, Orphica.

Program konferencji

09:30 - 10:20
Sesja networkingowa z uczestnikami konferencji
10:20 - 10:30
Otwarcie wydarzenia, przywitanie uczestników
10:30 - 11:00
zdjęcie Witold Jankowski
dr Witold Jankowski
Konkurowanie w warunkach niepewności: jak nawigować między inflacją, rosnącymi kosztami a realizacją celów związanych z rozwojem firmy
  • Szoki i niepewności: kontynuacja i nowe zakłócenia
  • 11 szoków podażowych na 2023
  • Strategiczne implikacje trendów i szoków dla firm działających w Polsce
  • Elastyczne zarządzanie przychodami i kosztami w warunkach niepewności
11:00 - 11:15
dr Witold Jankowski - sesja Q&A
11:15 - 11:20
Studio ICAN
11:20 - 12:20
zdjęcie dr Przemysław Kwiecień, CFA
dr Przemysław Kwiecień, CFA
Biznes w czasach wysokiej inflacji
  • Inflacja najwyższa od dekad - jak do tego doszło?
  • Czy czeka nas recesja?
  • Wpływ decyzji banków centralnych na gospodarkę i rynki
  • Czy złoty będzie jeszcze słabszy?
  • Wyzwania dla biznesu w kontekście wysokiej inflacji
12:20 - 12:35
dr Przemysław Kwiecień - sesja Q&A
12:35 - 12:40
Studio ICAN
12:40 - 13:00
Przerwa
13:00 - 13:05
Studio ICAN
13:05 - 13:35
zdjęcie prof. Hermann Simon
prof. Hermann Simon
zdjęcie Tomasz Stec
Tomasz Stec
panel ekspercki
Jak maksymalizować zysk?
  • W jaki sposób inflacja wpływa na firmy i dlaczego szczególnie teraz warto być zwinnym?
  • Cele działalności w warunkach inflacji
  • Jaką rolę w inflacji odgrywają trzy dźwignie zysku: cena, przychody oraz koszty?
  • Czym jest Pricing Power i dlaczego jest ważny?
  • Co inflacja oznacza dla sił sprzedaży?
13:35 - 13:50
prof. Hermann Simon, Tomasz Stec - sesja Q&A
13:50 - 13:55
Studio ICAN
13:55 - 14:20
zdjęcie Artur Staniec
Artur Staniec
Narzędzia cenowe do walki z presją kosztową
  • Przyczyny niepowodzeń w pricingu w czasach wysokiej inflacji
  • Skutecznie metody przekładania wzrostu kosztów na klientów
  • Narzędzia pricingowe pomocne przy podnoszeniu cen
14:20 - 14:25
Studio ICAN
14:25 - 15:10
zdjęcie Grzegorz Furtak
Grzegorz Furtak
Obrona marży przed inflacją – metody, procesy, narzędzia
  • Jak inflacja wpływa na zachowania zakupowe klientów?
  • Logika ustalania cen w oparciu o wrażliwość cenową
  • Skuteczna realizacja podwyżek cen
  • Poza cenowe metody obrony marży: shrinkflation, tańsze opcje wyboru, unbundling
  • Wyzwania dot. procesów pricingowych w dobie presji inflacyjnej
15:10 - 15:25
Grzegorz Furtak - sesja Q&A
15:25 - 15:30
Zakończenie wydarzenia