NOWE REALIA BIZNESOWE WYMAGAJĄ STWORZENIA ELASTYCZNEJ STRATEGII
Rynek staje się coraz bardziej niestabilny i nieprzewidywalny?
Dowiedz się, jak dostosować do niego strategię swojej organizacji
Nowe realia geopolityczne wymagają nowego podejścia do strategii
Doświadczenia pandemii COVID-19 i wojny w Ukrainie sprawiły, że firmy musiały przedefiniować swoje plany i strategie rozwoju w odpowiedzi na nową sytuację gospodarczo-polityczną. Ogromna skala wyzwań – z wieloma z nich mierzymy się po raz pierwszy – wymusza na liderach konieczność nowego spojrzenia na organizację, jej model biznesowy, procesy i otoczenie rynkowe.

Czynniki, które dziś silnie zakłócają środowisko biznesowe
Czy Ty i Twoja firma zmagacie się z poniższymi wyzwaniami?
Utrata rosyjskich rynków i aktywów
Niedobór zasobów naturalnych
Kaskadowe niedobory dostaw
Rosnąca inflacja
Niestabilność rynku finansowego
Spowolnienie gospodarki
Zakłócenia technologiczne
Geopolityczne dostosowanie

Opanuj strategie i taktyki, dzięki którym przekujesz kryzys na szanse biznesowe
Program rozwoju ITL Strategic Leadership Academy™ 2023 pomoże Ci we wprowadzaniu niezbędnych zmian w podejściu do kluczowych zagadnień składających się na zarządzanie strategiczne. Otrzymasz konkretne przykłady i narzędzia do praktycznego wdrażania w firmie, które pozwolą Ci skutecznie działać w obecnych, niepewnych realiach rynkowych. Jeśli zależy Ci na długoterminowym wzroście organizacji – program jest właśnie dla Ciebie!
Dr Witold Jankowskiprezes ICAN Institute
Kto najbardziej skorzysta z udziału w programie ITL Strategic Leadership Academy™?
- Prezesi, właściciele i członkowie zarządu zainteresowani strategiami i narzędziami budowy trwałej wartości firmy w niepewnych warunkach
- Dyrektorzy i menedżerowie mający istotny wpływ na formułowanie lub wdrażanie strategii firmy
- Liderzy zmian w firmie, którzy chcą zdobyć nowe umiejętności strategiczne
- Absolwenci programów Management™ lub innych programów na poziomie Executive MBA

Dołącz do liderów polskiego biznesu, którzy wybrali ITL Strategic Leadership Academy™ i teraz z sukcesem rozwijają swoje firmy.
10 sesji, które zmienią Ciebie,
Twój zespół i Twoją organizację
Sesja 1
Nowe trendy w strategii i zarządzaniu strategicznym: w poszukiwaniu szans na zyskowny rozwój
Dowiesz się, jak skutecznie opracowywać i realizować strategię w świecie VUCA 3.0. Poznasz metodyki zwinnej strategii STRACTICS i zarządzania oburęcznego (ambidexterity) oraz sposoby na wzrosty firmy przy minimalizacji ryzyka.
Sesja 2
Strategia konkurencyjna w wymiarze oferty wartości i modelu biznesowego - jak diagnozować potrzebę zmian i definiować niezbędną rekonfigurację
Otrzymasz narzędzia do tworzenia wygrywających, innowacyjnych ofert wartości. Dowiesz się, na czym polega interakcja między ofertą a pozostałymi elementami modelu biznesowego, a także zdiagnozujesz go pod kątem efektywności.
Sesja 3
Jak wygrywać za pomocą innowacji: od systemu zarządzania innowacją do nowych produktów i rozwiązań
Dowiesz się, jak budować kulturę innowacyjności i pokonywać bariery kreatywności. Poznasz start-upowe praktyki (np. lean start-up, kokreacja, crowdsourcing) i ich zastosowanie w środowisku korporacyjnym oraz narzędzia wspierania innowacyjności.
Sesja 4
Podejmowanie decyzji w praktyce lidera: szybsze i lepsze decyzje w warunkach niepewności i złożoności
Poznasz najczęstsze pułapki w procesie podejmowania decyzji i sposoby na ich uniknięcie, a także dowiesz się, jak doskonalić proces decyzyjny w wymiarze indywidualnym, zespołowym i organizacyjnym za pomocą narzędzi typu analiza SNA i model Cynefin.
Sesja 5
Proefektywnościowa kultura organizacyjna w środowisku VUCA 3.0: od diagnozy do rozwoju
Określisz profil Twojej firmy i dominujące style zachowań dzięki zastosowaniu Organisational Culture Inventory, co pozwoli Ci wykorzystać kulturę organizacyjną jako narzędzie konkurowania. Poznasz metodę talent spotting oraz 30 czynników wspierających modelowanie kultury.
Sesja 6
Zarządzanie przychodami i kosztami w inflacyjnym środowisku biznesowym: jak zwiększyć przychody i zredukować koszty w tym samym czasie? Nowe strategie i rozwiązania
Otrzymasz techniki i narzędzia do tworzenia optymalnej strategii zarządzania kosztami i obrony przychodów. Dowiesz się, na czym polega behavioral pricing i jak go stosować, a także poznasz 9 zaskakujących zasad skutecznego monetyzowania innowacji.
Sesja 7
Strategie sprzedaży nowej generacji: nowe technologie, procesy i rozwiązania organizacyjne
Przekonasz się, dlaczego sprzedaż przestała być funkcją taktyczną i stała się strategiczną. Poznasz model Total Agile Selling i jego trzy kluczowe wymiary. Zidentyfikujesz wąskie gardła procesu sprzedażowego i dowiesz się, jak je eliminować.
Sesja 8
Zarządzanie wartością spółki: w jaki sposób identyfikować nowe szanse na rozwój w warunkach niepewności i turbulencji?
Sprawdzisz, jaki model rozwoju jest optymalny dla Twojej firmy oraz jakie narzędzia stosować do oceny wartości przedsiębiorstw i projektów inwestycyjnych. Poznasz metodologię 3xB (Build, borrow, buy) i sposoby pokonywania barier wzrostu firmy.
Sesja 9
Transformacja marketingu z perspektywy zarządu firmy: nowe role i zadania, ścieżki i zachowania klientów, nowe miejsce w organizacji
Poznasz aktualne trendy konsumenckie w B2B i B2C oraz nowe podejście do integracji marketingu ze sprzedażą na podstawie analizy ścieżki zakupowej klientów. Dowiesz się, jak wykorzystywać dane do generowania szans sprzedażowych, wyznaczania celów i oceny efektywności.
Sesja 10
Transformacja cyfrowa w wymiarze strategicznym: nowe lewary budowania wartości firmy
Dowiesz się, kiedy transformacja cyfrowa musi oznaczać przebudowę modelu biznesowego, a kiedy należy przeprowadzać ją stopniowo. Przekonasz się, na czym polega cyfrowe przywództwo i czym różni się od tradycyjnego, a także jak zarządzać hybrydową organizacją.
Poznaj naszych prowadzących

Dr Witold Jankowski
prezes ICAN Institute

Andrzej Jacaszek
Wiceprezes ICAN Institute

Marcin Słomski, FCAA
Ekspert i wykładowca ICAN Institute

Łukasz Kosuniak
Executive coach i doradca w obszarze zarządzania ludźmi

Grzegorz Furtak
Ekspert w dziedzinie pricingu oraz strategii monetyzacji

Grzegorz Łapiński
Wieloletni praktyk biznesu i doświadczony menedżer, Business Expert w ICAN Institute

Dr Maria Mycielska
Ekspertka w obszarze diagnozy i zarządzania kulturą organizacyjną

Krzysztof Sobieszek
Dyrektor strategiczny w Zenith Optimedia Group
Co zyskujesz, biorąc udział w programie?
Podczas programu otrzymasz konkretne narzędzia i rozwiązania biznesowe, które uczynią Cię nie tylko świetnym menedżerem, ale też wybitnym strategiem.
10 sesji z uznanymi trenerami
Zajęcia łączą wiedzę teoretyczną i praktyczną – pracujemy na konkretnych przypadkach i problemach. Sesje są rozłożone w czasie, dzięki czemu łatwo pogodzisz rozwój z obowiązkami zawodowymi.
Przykłady narzędzi i wdrożeń
Otrzymasz narzędzia, metody i checklisty gotowe do zastosowania w pracy jeszcze w trakcie programu. Ułatwią Ci szybkie wdrożenie nowych rozwiązań w firmie, a tym samym zwiększenie efektywności w krótkim czasie.
Profesjonalna diagnostyka
Skorzystasz z narzędzi diagnostycznych, np. Organizational Culture Inventory® i ICAN Growth Audit. Wyniki omówisz z ekspertem, dzięki czemu ocenisz kondycję firmy i jej potencjał do wzrostu.
Networking i praca w grupie
W czasie programu spotkasz liderów, którzy mierzą się z podobnymi wyzwaniami, ale mają doświadczenia z różnych branż, co daje ciekawą wymianę wiedzy i inspiracji.
Platforma wiedzy dostępna 24/7
Otrzymujesz dostęp do ICAN PERSONAL LEARNING CLOUD™. To dodatkowe materiały, które pomogą Ci doskonalić umiejętności i poszerzać wiedzę zdobytą podczas sesji.
Wsparcie po zakończeniu programu
Dostęp do materiałów online jest ważny przez 24 miesiące od rozpoczęcia szkolenia. To świetny sposób, by utrwalać wiedzę i zdobywać nowe pomysły.
Co absolwenci mówią o ITL Strategic Leadership Academy™?
Przeczytaj, co uczestnicy osiągnęli dzięki udziałowi w programie i za co cenią szkolenia ICAN Institute.