Raporty
Chcesz dowiedzieć się więcej o aktualnych trendach branżowych i wyzwaniach stojących przed polskim biznesem? Skorzystaj z raportów przygotowanych przez redakcję „ICAN Management Review” przy wsparciu jednostki badawczej ICAN Research oraz zewnętrznych partnerów. Zawierają one diagnozę analizowanego obszaru, wyniki badań oraz komentarze ekspertów. Uzupełnieniem są casy, w których partnerzy prezentują swoje projekty i doświadczenia w omawianym zakresie.
Przedsiębiorca mądry przed szkodą
Zarządzanie należnościami powinno się zacząć na długo przed wystawieniem faktury, już w momencie kiedy zaczynamy negocjacje z partnerem biznesowym.
Czytaj dalej ›Dialog kluczem do sukcesu
Walka z ubóstwem, zmniejszanie nierówności społecznych i redukowanie negatywnego wpływu przemysłu na środowisko to tylko niektóre z bolączek, z którymi mierzą się firmy w Polsce.
Czytaj dalej ›Po pieniądze na rozwój firmy sięgają do własnej kieszeni
Polscy przedsiębiorcy, mimo dość szerokiej oferty rynkowej, mają raczej tradycyjne podejście do finansowania działalności.
Czytaj dalej ›Jak polski biznes realizuje cele zrównoważonego rozwoju
Blisko cztery lata temu na posiedzeniu Zgromadzenia Ogólnego ONZ w Nowym Jorku przyjęto Agendę 2030 na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Czytaj dalej ›Po sukces za granicę
Polskie firmy działające za granicą to liga sama w sobie – są znacznie dojrzalsze od tych, które funkcjonują wyłącznie na rynku lokalnym.
Czytaj dalej ›W pogoni za liderami elektromobilności
Po roku od wejścia w życie ustawy o elektromobilności Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, analizuje, na jakim etapie jest polski sektor zeroemisyjnego transportu i jakie są perspektywy jego rozwoju.
Czytaj dalej ›Zmiana dzięki transparentności
Coraz częściej nawet dla największych i najbardziej prestiżowych firm na świecie poważnym wyzwaniem jest nie tylko pozyskanie talentów, ale również ich utrzymanie.
Czytaj dalej ›Procesy czekają na digitalizację
Cyfrowa transformacja procesów w polskich przedsiębiorstwach zdecydowanie przyspiesza. Aby osiągać lepsze wyniki w sprzedaży lub wyższą rentowność niż konkurencja, nie wystarczy prosta informatyzacja.
Czytaj dalej ›Twoje nowe narzędzie
Biuro to nie tylko przestrzeń, w której pracujemy. Rozplanowanie budynku, zagospodarowanie powierzchni, ergonomia i estetyka są skutecznymi narzędziami do zarządzania organizacją.
Czytaj dalej ›Kluczem jest lokalizacja
Chociaż całkowity zasób powierzchni biurowej w Warszawie i innych dużych miastach w Polsce wygląda imponująco, to nie można mówić o nadpodaży.
Czytaj dalej ›Pod presją polityków, klientów i pracowników
Złożone i długie łańcuchy dostaw oraz nieustające turbulencje rynkowe. O tym, jak sobie radzą z tymi wyzwaniami operatorzy logistyczni, magazynowi i spedytorzy, rozmawiali eksperci zaproszeni przez redakcję „Harvard Business Review Polska”.
Czytaj dalej ›Outsourcing pod presją algorytmów
Firmy outsourcingowe rosną jak na drożdżach dzięki skłonności przedsiębiorstw do powierzania zewnętrznym partnerom obsługi coraz szerszego zakresu funkcji biznesowych.
Czytaj dalej ›Leasing pod znakiem zmian i technologii
Rodzimi przedsiębiorcy relatywnie częściej niż inne firmy europejskie korzystają z tej formy finansowania inwestycji.
Czytaj dalej ›Pieniądz powinien pracować
Zarządzanie osobistym majątkiem, lokowanie nadwyżek finansowych w różnego rodzaju walory wymaga czasu, wiedzy, „chłodnej głowy” i oczywiście chęci.
Czytaj dalej ›Doświadczenia z najwyższej półki
Jakie towary luksusowe wybierają Polacy, jak zmienia się postrzeganie luksusu u nas i na świecie?
Czytaj dalej ›Sztafeta rodzinnego biznesu
Przekazywanie sterów w firmie rodzinnej stanowi długotrwały proces wymagający drobiazgowego zaplanowania.
Czytaj dalej ›Rynek spotkań na szczycie
Polski biznes jeszcze nigdy nie dysponował tak szeroką ofertą miejsc do organizowania szkoleń, spotkań handlowych, konferencji czy wyjazdów integracyjnych jak obecnie.
Czytaj dalej ›Biznes mądrze odpowiedzialny
Choć działalność społeczna jest dziś niezwykle modna, zarówno wśród przedsiębiorców, jak i w ich otoczeniu, to już sam skrót CSR wzbudza w wielu mieszane uczucia.
Czytaj dalej ›Proces wpisany w strategię i kulturę organizacyjną
Skala innowacji i usprawnień zależy od wielkości przedsiębiorstwa, przedmiotu działalności oraz branży.
Czytaj dalej ›Dwucyfrowy marsz w górę
Faktoring jako jedyny segment branży finansowej nieprzerwanie rośnie w tempie dwucyfrowym.
Czytaj dalej ›