Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Nordea Seastory: poznaj biuro, które stało się wizytówką nie-banku

· · 2 min
Nordea Seastory: poznaj biuro, które stało się wizytówką nie-banku

Jak przyciągać najlepsze talenty do banku, który działa bardziej jak firma IT? Przed takim wyzwaniem stanęła Nordea. Firma postawiła m.in. na nowoczesną siedzibę. Sprawdzamy z naszą kamerą, jak wygląda biuro, które ma być nie tylko wizytówką organizacji, ale i najlepszym biurem w Trójmieście.

Nordea to największa skandynawska grupa finansowa mająca ponad 11 mln klientów i ok. 31 tys. pracowników. Jej historia w Polsce sięga 1999 r. W 2014 r. grupa Nordea wycofała działalność detaliczną z naszego kraju (jej polskie spółki kupił PKO Bank Polski).

To jednak nie zakończyło jej działalności w Polsce. Obecnie grupa zatrudnia ponad 2800 osób w Łodzi, Warszawie, Gdańsku i Gdyni. W Łodzi znajduje się centrum operacyjne, które świadczy usługi back‑officowe dla oddziałów i jednostek biznesowych Nordea w Danii, Norwegii, Szwecji i Finlandii, natomiast w Trójmieście i w Warszawie działają jednostki odpowiedzialne za IT.

Firma dynamicznie rozwija polskie struktury, lokując w naszym kraju swoje technologiczne serce. To jednak wiąże się z wieloma wyzwaniami wizerunkowymi i rekrutacyjnymi. Jak przyciągać talenty do banku, który bankiem w powszechnym rozumieniu w Polsce właściwie nie jest? Jak konkurować o pracowników z firmami technologicznymi i budować markę nowoczesnego pracodawcy?

Jednym ze sposobów wspierających realizację tych biznesowych wyzwań okazała się nowoczesna siedziba w Gdyni. To z tym miastem Nordea była związana od początku swojej działalności w Polsce. Przestrzeń pracy zaprojektowała firma Workplace Solutions. Projekt zrealizowany został w kompleksie Tensor XYZ, w założeniu miał stać się nowoczesnym biurem, które stanie się wizytówką organizacji. Motywacją zespołu Workplace Solutions było zaś stworzenie najlepszego biura w Trójmieście. Czy się udało?

Ten tekst jest częścią projektu Biura: nowa definicja przestrzeni. Architektura. Design. Komfort pracy. Funkcjonalność przestrzeni i efektywność pracowników. Podpowiadamy, co warto zmienić w otoczeniu biurowym, by codzienna praca była bardziej efektywna i przyjemna. Odkrywaj i zmieniaj swoje biuro »

Więcej o idei przyświecającej projektantom przeczytacie w artykule „Biuro dla najlepszych”. My zaś zachęcamy do obejrzenia poniższego materiału wideo. Udaliśmy się do Gdyni wraz z naszą kamerą, aby przybliżyć Wam biuro Nordea oraz znaleźć odpowiedź na pytanie: czy biuro może być właściwą odpowiedzią na biznesowe potrzeby zmieniającej się organizacji?

Warto też dodać, że w połowie maja 2018 r. Nordea oficjalnie otworzyła nowe biuro w Warszawie. Nowa siedziba firmy znajduje się w Libra Business Centre przy ul. Gottlieba Daimlera 2 na warszawskich Włochach. Nowo planowany Campus IT ma być otwarty na warszawską społeczność IT. Mają być tam organizowane otwarte wydarzenia, które pozwolą na wymianę doświadczeń i rozwój kompetencji. Za koncepcję przestrzeni odpowiedzialna jest ponownie firma Workplace Solutions.

Obecnie budowany biurowiec Libra 2, który Nordea planuje wynająć w całości, zostanie ukończony w 2019 r. Trzy z budowanych pięter zostaną przeznaczone na centrum operacji IT Banku, nazwane Command & Control Centre. Na pozostałych znajdą się stanowiska pracy dla zespołów deweloperów, strefy networkingowe oraz multifunkcjonalny parter, w którym planowane jest zorganizowanie przestrzeni konferencyjnej pod nazwą Nordea IT Campus. Projekt architektoniczny biura – podobnie jak w Gdyni – nawiązywać będzie do krajobrazów Morza Bałtyckiego. Jego największym atutem będzie duża funkcjonalność wnętrz w połączeniu ze skandynawskim wzornictwem.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Jak zaprojektować funkcjonalną przestrzeń biurową »

Czym zaskoczyć cię może małe biuro? 

Rudolf Kępski PL

Funkcjonalne zaprojektowanie przestrzeni biurowej to wyzwanie dla wszystkich przedsiębiorców. Poza walorami estetycznymi, miejsce pracy powinno wspierać efektywność i kreatywne działania pracowników.