Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Cel marki jest sercem strategii marketingowej

Premium

· · 3 min
Cel marki jest sercem strategii marketingowej

Rozwój nowych technologii, wzrost liczebności populacji na świecie, zmiany klimatyczne oraz pojawiające się i znikające trendy sprawiają, że marketingowcy muszą tworzyć bardziej ambitne kampanie. Kreatywność i świeże spojrzenie to zdecydowanie za mało. Współcześni konsumenci oczekują, że za marką będą stać prawdziwe wartości.

Zgodnie z badaniami opisanymi w raporcie Meaningful Brands 2019 aż 77% konsumentów woli wybierać marki, które podzielają ich wartości. Jest to kluczowe zwłaszcza wśród milenialsów, którzy stawiają bardziej na przeżycia niż rzeczy doczesne, a zamiast poczucia bezpieczeństwa finansowego wolą realizować swoje pasje. Nie dziwi zatem, że dla konsumentów coraz ważniejsze są takie wymiary życia, jak: grono zaufanych ludzi, którzy naprawdę się o nas troszczą (47%), radość z małych rzeczy (37%) czy dobra forma fizyczna (37%).

Marki pragnące na stałe przywiązać do siebie konsumentów lub utrzymać wzrost powinny mieć zatem cel, który będzie je definiował w oczach społeczeństwa. Określając cel marki (brand purpose), powinniśmy udzielić sobie odpowiedzi na trzy pytania: „Dlaczego?” – czyli czym jest marka jako firma i dlaczego istnieje; „Po co?” – czyli jakie korzyści marka może przynieść światu; „W którą stronę?” – jaki jest motywator marki do działania, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

...

Zostało 64% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »