Strategia konkurencyjna 5.0:
jak wygrywać ze „starymi” i nowymi rywalami
Poznaj innowacyjne metody analizy konkurentów i rozszyfruj ich plan działania, by skutecznie reagować na zmiany na rynku.
dr John Horn
Profesor praktyki ekonomii w Olin Business School na Uniwersytecie Waszyngtońskim w St. Louis. Przez dziewięć lat pracował jako starszy ekspert w dziale strategii firmy McKinsey, gdzie obsługiwał klientów w zakresie...
Sesja 3 programu rozwojowego dla menedżerów i liderów - czego się dowiesz?
- Strategia konkurencyjna: główne szkoły i podejścia, ich zastosowanie i ograniczenia
- Jakie są typy konkurentów i ich główne cechy – nowi gracze, innowatorzy, konkurenci publiczni i prywatni
- Jak „wejść” do głów swoich rywali dzięki 4 etapowemu procesowi analizy konkurencji
- Taktyki i metody: judo, sumo, aikido i podejście „bokserskie” – na czym polegają i kiedy mają zastosowanie
- Jak wykorzystać informacje o działaniach konkurentów, aby stworzyć trwałą przewagę rynkową dla swojej firmy
- Jak skutecznie integrować analizę konkurencji z wewnętrznymi procesami decyzyjnymi, aby podejmować lepsze decyzje strategiczne
Jaki problem porusza sesja 3
Przewidywanie kolejnych ruchów konkurentów staje się coraz trudniejsze. Wielu liderów często nie rozumie, dlaczego ich rywale podejmują takie, a nie inne decyzje, co prowadzi do frustracji i błędnych ocen strategicznych.
Badania dr Johna Horna, gościa specjalnego sesji, pokazują, że firmy często postrzegają swoich konkurentów jako działających irracjonalnie. Jednak to przekonanie jest często mylne!
Mamy odpowiedź na to wyzwanie
dr Horn pokaże Ci, jak zajrzeć do umysłu Twojej konkurencji za pomocą procesu składającego się z 4 kroków. Dowiesz się, jak analizować swoich rynkowych rywali pod kątem posiadanych zasobów, wpływu ich działań na branżę i działań zarówno tych bieżących, jak i przyszłych. Dzięki metodom dr Horna nie dasz się zaskoczyć konkurencji i opracujesz wygrywającą strategię, która pozwoli Ci stać się silnym graczem na Twoim rynku.
Więcej informacji znajdziesz w broszurze – pobierzesz ją za darmo. Nie strać okazji do spotkania z ekspertem i zgłoś udział w sesji już dziś!
Poznaj polskich praktyków
Program sesji 3
10:00
10:10
dr Witold Jankowski, ICAN Institute
- Strategia konkurencyjna: główne szkoły i podejścia, ich zastosowanie i ograniczenia.
- Konkurencja w branży, a konkurencja w ekosystemie.
- Na czym polega budowanie przewagi konkurencyjnej, a na czym jej utrzymywanie?
- Symetryczna i asymetryczna konkurencja: różnice i ich implikacje.
- Taktyki i metody: judo, sumo, aikido i podejście „bokserskie” – na czym polegają i kiedy mają zastosowanie?
- Hiperkonkurencja: jak grać i wygrywać w warunkach intensywnej rywalizacji?
- Niepewne i turbulencyjne środowisko: jak wpływa na strategię konkurencyjną?
- Konkurowanie w erze AI.
10:45
11:00
11:10
Krzysztof Sobieszek
- Jak zbieranie, organizowanie i wykorzystywanie danych staje się fundamentem sukcesu w transformacji AI, budując nowoczesne modele biznesowe oparte na danych.
- Praktyczne przykłady, jak AI może usprawnić kluczowe obszary działalności, redukując koszty, zwiększając efektywność i eliminując błędy operacyjne.
- Jakie zmiany strukturalne są niezbędne, aby firmy mogły w pełni wykorzystać możliwości sztucznej inteligencji i wspierać innowacyjność oraz elastyczność operacyjną.
- Dlaczego budowanie skutecznych partnerstw technologicznych jest kluczowe dla sukcesu AI oraz jak tworzyć ekosystem współpracy, który napędza innowacje.
11:35
11:45
11:50
Filip Orliński
- Środowisko rynkowe: dlaczego kluczowe jest nieustanne słuchanie i analizowanie sygnałów z rynku?
- Rola danych: jak analiza danych wspiera budowanie strategii i taktyki w zmieniającym się otoczeniu?
- Elastyczność organizacji: znaczenie szybkiego podejmowania decyzji i dostosowywania struktury firmy do nowych wyzwań.
- Zaangażowanie organizacji i pracowników: jak skutecznie angażować zespół w budowę strategii, jej komunikację i wdrażanie zmian?
- Naprawa silnika w trakcie lotu: jak reagować na wyzwania i wprowadzać zmiany, jednocześnie utrzymując ciągłość działania firmy?
12:15
12:25
12:45
dr John Horn
- Jakie są typy konkurentów i ich główne cechy – nowi gracze, innowatorzy, konkurencji publiczni i prywatni, przedsiębiorcy.
- Jak przewidywać reakcje konkurencji na różne działania rynkowe oraz jakie czynniki mogą wpływać na ich decyzje.
- Jak „wejść” do głów swoich rywali dzięki 4 etapowemu procesowi analizy konkurencji.
- Dlaczego nawet z pozoru irracjonalne zachowania rywali mają swoje realne podstawy i jak je odkryć?
- „Analizuj i rządź”, czyli jak wykorzystać informacje o działaniach konkurentów, aby stworzyć trwałą przewagę rynkową dla swojej firmy.
- Jak dostosować strategię do konkurentów o różnych zasobach i możliwościach, od mniejszych graczy po gigantów branżowych.
- Jak skutecznie integrować analizę konkurencji z wewnętrznymi procesami decyzyjnymi, aby podejmować lepsze decyzje strategiczne.
- Metody analizy konkurencji oraz narzędzia do poprawy zdolności firmy do przewidywania i reagowania na działania rywali.
13:30
13:50
13:55
14:20
14:30
Online
6 marca 2025
Kup 5 sesji programu rozwojowego i ciesz się rabatem z bonusami
Udział w dedykowanym warsztacie stacjonarnym
Poznaj ciekawe osoby ze świata biznesu i zainspiruj się na warsztacie, który odbędzie się podczas konferencji Trendy HR (czerwiec 2025).
Prestiżowy certyfikat potwierdzający udział
Wzmocnij swoją markę osobistą rozpoznawalnym na rynku certyfikatem.
Rabat 30% na platformę e-learningową
Zyskaj bazę ponad 40 certyfikowanych kursów online z kluczowych dziedzin biznesu.
Członkostwo w elitarnym Klubie Absolwenta ICAN
Dołącz do inspirującej społeczności liderów z całej Polski i wymieniaj się doświadczeniami.
Najniższa cena z 30 dni przed 4900.00 zł
Chcesz wiedzieć jeszcze więcej?
Masz pytania? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z ekspertem. Omówimy Twoje potrzeby rozwoju i pomożemy podjąć decyzję o udziale w programie.
Magdalena Witek
Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą!
Często zadawane pytania
Nie, nie potrzebujesz żadnego oprogramowania. Otrzymasz na podany przez siebie adres e-mail link do transmisji konferencji, który otworzy się w przeglądarce. Polecamy jedynie sprawdzić swoje połączenie internetowe przed rozpoczęciem konferencji i upewnić się, czy jest ono stabilne. Dzięki temu możesz oglądać konferencję na dowolnym urządzeniu.
Pytania do prelegentów możesz zadawać bezpośrednio na czacie, który jest moderowany przez nasz zespół.
Certyfikat uczestnictwa otrzymasz w wersji elektronicznej na adres e-mail podany podczas rejestracji na wydarzenie. Warto pochwalić się w nim swojej sieci kontaktów dla wzmocnienia marki osobistej i wzbogacenia profilu.
W przypadku problemów technicznych takich jak trudności z dźwiękiem lub obrazem, sprawdź swoje ustawienia i połączenie internetowe. Upewnij się, że nie masz wyciszonego dźwięku, a połączenie jest stabilne. Możesz również skontaktować się z nami telefoniczne pod numer 22 250 11 44 lub email infolinia@ican.pl.