Strategia
Już w starożytnej Grecji funkcja strategosa polegała na kierowaniu armią, wyznaczaniu i realizacji kluczowych celów. Dowiedz się, jak budować fundamenty dla zwycięskich organizacji.
Pokaż więcejJarosław Rot, BNP Paribas Bank Polska: „Zrównoważony rozwój nie jest modą, lecz megatrendem”
Zrównoważona transformacja biznesu, świata i społeczeństwa jest nieunikniona. Jednak jej tempo zależy od wspólnych wysiłków wielu podmiotów. O tym, jaka jest rola banków w tej zmianie, opowiedział nam Jarosław Rot, dyrektor wykonawczy obszaru zrównoważonego rozwoju w BNP Paribas Bank Polska.
Ryszard Hordyński, Huawei Polska: „Bez działań w zakresie ESG firmom będzie się coraz trudniej rozwijać”
Zrównoważony rozwój staje się nieodzowną częścią strategii postępowych firm. Działać trzeba tu i teraz, często bez drogowskazów w postaci regulacji, które nie nadążają za zmieniającymi się okolicznościami. Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji z Huawei Polska opowiada nam o dobrych praktykach i wyzwaniach związanych z działalnością na rzecz środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego.
Czego warto nauczyć się od Rolls-Royce'a, czyli zrównoważony rozwój na bogato
Rolls-Royce nie ma w ofercie żadnego samochodu z napędem elektrycznym czy choćby hybrydowym (jeszcze). Mimo to pod pewnymi względami stanowi świetny przykład zrównoważonego rozwoju – autentycznie, głęboko zrównoważonego.
Zrównoważony rozwój to przyszłość biznesu
Wzrost zysków, wejście na nowe rynki, zwiększenie skali działalności – to już nie jedyne mierniki sukcesu przedsiębiorstw. Równie istotne jest ograniczanie wpływu na środowisko, współpraca z lokalną społecznością czy dbałość o pracowników, realizowane na podstawie skrojonej na miarę strategii.
Dojrzałe organizacje chcą być transparentne
Dojrzałe, dobrze zarządzane organizacje widzą wiele korzyści w mówieniu o sobie w zrozumiały sposób. Dla wielu największych firm w Europie dodatkową zachętą do transparentności jest obowiązek raportowania danych niefinansowych.
Co motywuje biznes do zmian
Coraz bardziej zauważalne skutki zmian klimatu – jak ekstremalne zjawiska pogodowe, których efekty w postaci zniszczonych budynków, instalacji czy pól uprawnych nie pozostają bez wpływu na biznes – przekonują do wprowadzenia zmian.
Rozwijamy się przez pączkowanie
Jednym z najbardziej perspektywicznych, ale zarazem najtrudniejszych segmentów branży farmaceutycznej są badania kliniczne, które owocują nowymi lekami i metodami terapii. W tej dziedzinie szybko rośnie polski oddział firmy AstraZeneca, który wypracował unikalną umiejętność kreowania nowych ról i kompetencji.
W pogoni za liderami elektromobilności
Po roku od wejścia w życie ustawy o elektromobilności Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, analizuje, na jakim etapie jest polski sektor zeroemisyjnego transportu i jakie są perspektywy jego rozwoju.
Nowe sposoby na cyberprzestępców
Nowe technologie przynoszą wiele korzyści, a wraz z ich rozwojem rośnie liczba zagrożeń. Przedsiębiorcy mają coraz większą świadomość czyhających na nich niebezpieczeństw.
Jak wybrać kierunek ekspansji
Polski producent mebli, firma BlackWood, w planach rozwoju rozważa ekspansję do Białorusi. Konsultanci przedstawili zarządowi różne opcje, jednak prezes ma problem z dokonaniem strategicznego wyboru.
Rośnie optymizm firm rodzinnych
Od ponad dekady liderzy firm rodzinnych w Polsce nie byli tak pewni wzrostu swojego biznesu, jak obecnie. Wskaźnik optymizmu polskich firm rodzinnych rośnie konsekwentnie.
Długofalowa strategia samorządu: inwestowanie w inwestycje
Bydgoszcz lubi inwestorów i stwarza im bardzo dobre warunki do prowadzenia biznesu. Z takiej polityki korzystają nie tylko przedsiębiorcy, ale też sami bydgoszczanie.
Jak wizja staje się rzeczywistością
Łączenie funkcji biznesowych, wymogów cywilizacyjnych i społecznych bez degradowania jakości życia następnych pokoleń jest fundamentem zrównoważonego rozwoju aglomeracji miejskich.