Zarządzanie i przywództwo
Nigdy nie potrzebowaliśmy liderów bardziej niż dziś. Poznaj najlepsze zasady sztuki dowodzenia i wznieś swoją firmę na nowy poziom.
Pokaż więcejTwoi pracownicy nie są otwarci na zmiany? Wykorzystaj storytelling
Przyśpieszona transformacja cyfrowa, wymuszona przez wydarzenia ostatnich kilkunastu miesięcy, dotyczy większości polskich firm. Często jednak łatwiej jest wprowadzić nowy program czy system komputerowy niż przekonać pracowników do akceptacji zmian. Rozwiązaniem może być storytelling.
Zwycięzca bierze wszystko
Tęsknimy za bezpieczeństwem sprzed kryzysu, ale może to dobry moment, aby powiedzieć wyraźnie – nie wrócimy już do sytuacji sprzed COVID-19. Czekanie na powrót starego świata jest utopijny. Już jesteśmy „po”. Wydarzyło się coś nagłego i gwałtownego, co zmieniło nasze życie na wielu poziomach i wyłoniła się nowa rzeczywistość. Ona się jeszcze kształtuje, bo kryzys przecież trwa, ale nie będzie już taka, jak przed pandemią.
Zarządzanie zmianą w zmieniających się czasach
Paweł Kubisiak, Editor‑at‑large w ICAN Institute, rozmawia ze Zbigniewem Jagiełło, prezesem zarządu PKO Banku Polskiego o tym jak zarządzać zmianą. Obaj rozmówcy są równocześnie autorami książki „Od skarbonki do chmury, czyli historia transformacji PKO Banku Polskiego”.
Jak pomóc zespołowi radzić sobie ze stresem i niepewnością w zmianie?
W dobie kryzysu i pandemii ciągłe zmiany są codziennością. Każdego dnia mierzymy się z ogromną liczbą nowych bodźców, informacji i wyzwań. Ma to negatywny wpływ na nas i na nasze zespoły, które odczuwają ciągły niepokój o przyszłość. Skorzystaj z konkretnych wskazówek, jak walczyć ze stresem i oswajać się ze zmiennymi warunkami pracy.
Sekret sukcesu? Zespół w 100% zaangażowany w zmiany!
Eksperci ICAN Institute opracowali w ścisłej współpracy z senior menedżerami działu sprzedaży i działu szkoleń personalizowany program rozwoju kompetencji cyfrowych, który pozwolił w ostatecznym rozrachunku osiągnąć nie tylko dwa wspomniane cele, ale również dodatkowo podnieść poziom zaangażowania i motywacji w całym zespole.
Służewiec, nie „Mordor”
Ta część Warszawy od jakiegoś już czasu nie pustoszeje po godzinie 18, kiedy większość firm kończy pracę. Dzięki inwestycjom miasta oraz prywatnych przedsiębiorstw poprawiła się komunikacja, a monokulturowa dotychczas dzielnica zyskuje na różnorodności. Służewiec nie jest już tylko zagłębiem biurowym stolicy, na naszych oczach staje się częścią tętniącego życiem miasta.
HR wspiera transformację firmy
W ostatnich latach rozwój Crédit Agricole znacznie przyspieszył. Firma przekształciła się z banku detalicznego w bank uniwersalny z ofertą produktową dla wszystkich linii biznesowych.
Podróż przez zmieniający się świat
Polska edycja "Harvard Business Review" pojawiła sie na rynku na początku 2003 roku. Już od pierwszego numeru postanowiliśmy, że naszą misją jest dostarczanie polskim menedżerom i przedsiębiorcom najlepszej i najbardziej aktualnej praktycznej wiedzy biznesowej.
Roman Przybylski: Czasami trzeba podejmować zasadnicze działania
W sytuacji przejęcia to inwestor powinien być najbardziej zainteresowany przekazaniem pracownikom niezbędnych informacji we właściwej formie.
Nieuchronność zmian
Organizacje muszą przekształcać swoje struktury, by nadążać za zmieniającym się światem. Nie jest to zadanie łatwe, bo wymaga metamorfozy stylu myślenia i otwartości na modyfikację starannie przygotowywanych planów.
Chce się chcieć
O zarządzaniu zmianą, o komunikacji i budowaniu zaangażowania oraz zaufania mówi prezes Unum Życie Aneta Podyma-Milczarek.
Jakub Filipowski: digitalizacja jest lub wkrótce będzie koniecznością
Firma Garamond mierzy się z wyzwaniem, przed jakim staje obecnie wiele organizacji starających się na nowo zdefiniować swoje procesy z myślą o epoce gospodarki cyfrowej. Wobec związanych z nią oczekiwań digitalizacja jest lub wkrótce będzie koniecznością.
Cyfrowy bank, realne wsparcie
Nowoczesne banki mają coraz więcej narzędzi pozwalających firmom mierzyć się z wyzwaniami biznesowymi. Aby tworzyć te rozwiązania, muszą znać klientów i rozumieć trudności, z jakimi się zmagają.
Rozwój oparty na wartościach
Co mają ze sobą wspólnego malowanie na asfalcie z pogryzionymi cenówkami i podpisywaniem słonia? Jak rozwijać nowe obszary biznesu, łącząc zarządzanie przez wartości z myśleniem projektowym?
Awans wewnętrzny czy kandydat spoza branży
Case study: Globalny producent części samochodowych Vulcanal musi wyłonić nowego szefa polskiego oddziału.
Jan Juliusz Kluk: Warto mieć plan sukcesji w firmie
Komentarz do case study: Vulcanal sprawia wrażenie odnoszącej sukcesy firmy, w której panuje wyjątkowo przyjazna atmosfera. Może to być sytuacja bardzo niebezpieczna, ponieważ wydaje się, że nikt w firmie nie wypatruje nadchodzących zagrożeń.
Energetyka musi popracować nad zwinnością
Grupa GPEC zmieniła swoją kulturę organizacyjną i styl zarządzania. W zmianę ponad 500 pracowników.
Zmiany na horyzoncie: jak przeprowadzić zespół przez etap małych i dużych przemian w firmie? [WEBINARIUM]
Obejrzyj webinarium i dowiedz, jak sprawić by pracownicy nie bali się zmian, a zamiast tego wspierali cię w ich wdrażaniu.
Zarządzanie zmianą – jak przekonać podwładnych, że zmiany mają sens?
Dzisiaj nie sposób się nie zmieniać. Jak robić to skutecznie? Jak przekonać pracowników, że warto to robić?
Zmiany wymagają proaktywności
Dowiedz się jak pozyskać najlepsze talenty na rynku oraz jak radzić sobie z nieprzewidywalnością i złożonością.