Społeczna odpowiedzialność biznesu

Działania społecznie odpowiedzialne – inwestycje w zasoby ludzkie, ochronę środowiska, relacje i aktywności na rzecz społeczności – stanowią coraz ważniejszy element strategii przedsiębiorstw. Budują nie tylko ich konkurencyjność, ale również kształtują warunki dla zrównoważonego rozwoju społecznego i ekonomicznego. W jaki sposób firmy wdrażają zasady CSR? Dowiedz się z cyklicznie publikowanych raportów na temat społecznej odpowiedzialności biznesu.


CSR – DOBRE PRAKTYKI

Dialog kluczem do sukcesu

Walka z ubóstwem, zmniejszanie nierówności społecznych i redukowanie negatywnego wpływu przemysłu na środowisko to tylko niektore z bolączek, z którymi mierzą się firmy w Polsce. Jak radza sobie po blisko czterech latach od ogłoszenia celów zrównoważonego rozwoju? Na to pytanie odpowiadają przedstawiciele biznesu i fundacji korporacyjnych.

Ekologiczna logistyka miejska

Ekologiczna logistyka miejska

7 grudnia 2021
2 min

Branża magazynowa jest na zielonym kursie – z rosnącym sektorem e-commerce rosną nowe magazyny, ale wraz z nimi zwiększa się wpływ branży na środowisko, ludzi i gospodarkę. Kluczem do sukcesu jest dziś dostarczanie ekologicznych powierzchni w strategicznych lokalizacjach.

Terra Carta Seal dla najbardziej odpowiedzialnych firm świata

Terra Carta Seal dla najbardziej odpowiedzialnych firm świata

18 listopada 2021
2 min

Książę Walii przyznał Terra Carta Seal, odznaczenie wyróżniające firmy, które wdrażają innowacyjne rozwiązania mające potencjał zmieniać rynek w zrównoważony sposób. Nagroda, która powstała w ramach inicjatywy Sustainable Markets Initiative (SMI) przyznawana jest jedynie 45 firmom na świecie.

Zielone dostawy przyszłości 

Zielone dostawy przyszłości 

18 listopada 2021
1 min

DHL Supply Chain przeciera nowe szlaki dla niskoemisyjnej logistyki i wprowadza do swojej floty w Czechach ciężarówkę elektryczną Volvo. Zapewniając w ten sposób transport pomiędzy pięcioma magazynami DHL przyczyni się do zmniejszenia o pięć ton rocznie emisji dwutlenku węgla.

#Prologispeople, czyli kultura dzielenia się

#Prologispeople, czyli kultura dzielenia się

1 października 2021
3 min

Prologis to największy gracz na globalnym rynku nieruchomości logistycznych - łączna powierzchnia jego magazynów daje obszar wielkości jednej trzeciej Poznania. Wkrótce będzie świętować dwudziestopięciolecie swojej działalności w Polsce. Przez ten czas firma przeszła szereg zmian i stawiała czoła wielu wyzwaniom. Na tym tle jedno pozostało niezmienne – troska o pracowników, którzy są podstawą jej długofalowego sukcesu.

Prologis PARKlife - nowe podejście do strategii ESG

Prologis PARKlife - nowe podejście do strategii ESG

26 października 2021
1 min

Europa jest dla Prologis ważnym regionem, dzięki któremu może utrzymywać status globalnego lidera zrównoważonego rozwoju. W tym celu rozwija PARKlife - filozofię, w której wychodzi poza klasyczną strategię ESG i stawia na dążenie do równowagi między ludźmi, budynkami, społecznościami i środowiskiem naturalnym. To sposób myślenia i działania, dzięki któremu zapewnia klientom konkretną wartość znacznie wykraczającą poza nieruchomości.

Złoty Kompas wskazuje zielony kierunek inwestycji budowlanych

Złoty Kompas wskazuje zielony kierunek inwestycji budowlanych

1 października 2021
1 min

Komfort dla pracowników, efektywność operacji dla klienta i korzyści dla środowiska- takie trzy cele przyświecały Prologis przy projekcie najnowszych budynków w Prologis Park Janki. Efekt prac jest doskonałym przykładem na to, że firma tworzy centra logistyczne zdecydowanie wykraczające poza zakres samych magazynów.

Prologis z tytułem Friendly Workplace 2021

Prologis z tytułem Friendly Workplace 2021

26 października 2021
2 min

Friendly Workplace to wyróżnienie przyznawane corocznie firmom, które wspierają swoich pracowników na wielu polach, pomagając zachować im równowagę między pracą a życiem prywatnym, tworząc zdrowe środowisko pracy, dbając o partnerskie relacje z pracownikami oraz inwestując w rozwój zawodowy.

#Prologispeople, czyli kultura dzielenia się

#Prologispeople, czyli kultura dzielenia się

1 października 2021
3 min

Prologis to największy gracz na globalnym rynku nieruchomości logistycznych - łączna powierzchnia jego magazynów daje obszar wielkości jednej trzeciej Poznania. Wkrótce będzie świętować dwudziestopięciolecie swojej działalności w Polsce. Przez ten czas firma przeszła szereg zmian i stawiała czoła wielu wyzwaniom. Na tym tle jedno pozostało niezmienne – troska o pracowników, którzy są podstawą jej długofalowego sukcesu.

Pracujemy na lepszą przyszłość

Pracujemy na lepszą przyszłość

1 czerwca 2021
4 min

Pandemia zmieniła sposób naszej pracy, wpłynęła na kilka krótkoterminowych celów, ale nie wstrzymała realizacji strategii zrównoważonego rozwoju. Potwierdziła też, jak ważne są myślenie o przyszłości i wspólne, partnerskie działania, a także refleksja nad naszą konsumpcją i stylem życia.

Wykorzystaj siłę
wpływu (mądrze!)

Wykorzystaj siłę wpływu (mądrze!)

1 czerwca 2021
11 min

To, czy firmy będą potrafiły zmienić swoje modele biznesowe tak, by zwiększać pozytywny wpływ na otoczenie, może zaważyć na ich przyszłości. Coraz więcej interesariuszy mówi „sprawdzam”, dlatego pięknie brzmiące deklaracje o zmienianiu świata na lepsze muszą się zmienić w konkretne działania. 

Społeczna odpowiedzialność
wpisana w DNA Grupy BSH

Społeczna odpowiedzialność wpisana w DNA Grupy BSH

1 czerwca 2021
3 min

BSH na całym świecie i w Polsce stawia na społeczną odpowiedzialność biznesu. Misją firmy jest poprawa jakości życia milionów jej klientów. Największy europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego, m.in. marek Bosch i Siemens, realizuje ten cel z troską o środowisko, lokalne społeczności i pracowników.

Zeroemisyjne magazyny. Czy to realne?

Zeroemisyjne magazyny. Czy to realne?

1 czerwca 2021
5 min

Pośrednio lub bezpośrednio, świadomie lub nie – każdy konsument i każda firma korzysta z usług logistycznych. A sercem logistyki są dziś centra dystrybucyjne. Każdego dnia parki magazynowe zapewniają przepływ produktów, bez których życie konsumentów na całym świecie byłoby praktycznie niemożliwe – co wyraźnie odczuliśmy podczas zeszłorocznego lockdownu. Transport, pakowanie, magazynowanie, dostawy do klientów, zwroty towarów – czy mamy szansę na zeroemisyjną logistykę, która pomoże naprawić świat?

Liczą się dialog i współpraca

Liczą się dialog i współpraca

1 czerwca 2021
4 min

Działalność biznesowa oparta na tradycyjnych paradygmatach nie jest już dobrą strategią długofalową. Właściwy kierunek to zrównoważony rozwój, który Grupie Raben jest bliski już od ponad 10 lat. Zgodnie z firmową strategią ESG porządkujemy nasze inicjatywy wokół trzech filarów i skupiamy się na obszarach, na które mamy wpływ.

Magazyny logistyczne w duchu zero waste

Magazyny logistyczne w duchu zero waste

30 sierpnia 2021
3 min

Emisje pochodzące z sektora budowlanego generują niemal 40% światowego CO2. Jak wygląda droga deweloperów powierzchni magazynowych do neutralności emisyjnej?

W trudnym czasie odpowiedzialność za ludzi liczy się podwójnie

W trudnym czasie odpowiedzialność za ludzi liczy się podwójnie

26 lipca 2021
3 min

Ostatni rok był czasem, w którym prawdziwie odpowiedzialne firmy wymagały od siebie jeszcze więcej niż zwykle i jeszcze bardziej wzmacniały więzi ze swoimi klientami, pracownikami i społecznościami. Prologis zrobił wszystko co w jego mocy, aby zapewnić klientom i ich pracownikom bezpieczne miejsce pracy i ciągłość prowadzenia operacji w centrach logistycznych.

100-procentowa neutralność emisyjna z budownictwa to realny cel do osiągnięcia

100-procentowa neutralność emisyjna z budownictwa to realny cel do osiągnięcia

30 lipca 2021
3 min

Prologis jest pierwszą na świecie firmą z sektora nieruchomości notowaną na giełdzie Dow Jones S&P 100, która osiągnęła neutralność emisyjną w odniesieniu do swoich operacji. Teraz chce udowodnić, że logistyka może być jeszcze bardziej ekologiczna.

Wyzwania CSR w dobie kryzysu klimatycznego i pandemii

Wyzwania CSR w dobie kryzysu klimatycznego i pandemii

29 września 2020
1 min

Dlaczego działania CSR są nieodzowne? Jak przekonać zarząd do działań na rzecz środowiska i społeczeństwa? Na te pytania odpowiadają eksperci podczas webinarium „ICAN Management Review”.

Ponad 1600 godzin dobrej energii na rzecz potrzebujących

Ponad 1600 godzin dobrej energii na rzecz potrzebujących

17 grudnia 2019
3 min

Dziś każde przedsiębiorstwo w mniejszym lub większym stopniu zapewnia zatrudnionym zawodowy rozwój i szereg benefitów traktowanych już jako standard. 

Jak budować wrażliwość społeczną wśród kandydatów do pracy

Jak budować wrażliwość społeczną wśród kandydatów do pracy

19 grudnia 2019
3 min

Społeczna odpowiedzialność biznesu i tak zwany zrównoważony rozwój, jest dziś odmieniany przez wszystkie przypadki niemal w każdej branży.

BONA FIDE – jedyne takie stypendium

BONA FIDE – jedyne takie stypendium

6 grudnia 2019
4 min

BONA FIDE to program stypendialny Fundacji ORLEN, Umożliwia on najlepszym polskim studentom naukę za granicą, a w przyszłości pracę na rzecz Polski.

Fabryki w Bangladeszu wczoraj i dziś

Fabryki w Bangladeszu wczoraj i dziś

5 grudnia 2019
4 min

Branża odzieżowa rewolucjonizuje się na naszych oczach. Do tej pory nowe kolekcje determinowały głównie zmieniające się trendy. Dzisiaj jest to również dążenie do mody przyjaznej ludziom i środowisku.

Moda na wolontariat

Moda na wolontariat

2 grudnia 2019
2 min

W 2019 r. w PKN ORLEN i spółkach Grupy Kapitałowej ORLEN zainaugurowana została nowa odsłona Programu Wolontariatu Pracowniczego, który realizuje Fundacja ORLEN.

Moda szyta na miarę potrzeb środowiska

Moda szyta na miarę potrzeb środowiska

12 listopada 2019
3 min

Branża odzieżowa się zmienia i wszystko wskazuje na to, że coraz bardziej widoczny, również w Polsce, trend eko nie przeminie szybko.

Pierwsza „papierowa” butelka w drodze

Pierwsza „papierowa” butelka w drodze

11 października 2019
2 min

Grupa Carlsberg ogłosiła, że jest coraz bliżej stworzenia pierwszej „papierowej” butelki - Green Fibre Bottle - wykonanej z włókien pozyskiwanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów.

Zrównoważona moda, czyli nasza wspólna odpowiedzialność

Zrównoważona moda, czyli nasza wspólna odpowiedzialność

18 października 2019
4 min

Jaki wpływ na ekologiczną modę ma konsument? Czy istnieją tylko interesy globalne, czy może wygrywa suma indywidualnych decyzji? Czy pomiędzy potrzebami firm i otoczenia jest szansa na nić porozumienia i współpracę?

PKN Orlen w trosce o środowisko

PKN Orlen w trosce o środowisko

5 września 2019
3 min

Jednym z kluczowych filarów społecznej odpowiedzialności PKN Orlen jest środowisko. Cele wyznaczone w tym obszarze sprawiają, że koncern podejmuje szereg inicjatyw służących kształtowaniu wrażliwości ekologicznej.

LPP pierwszą polską firmą w globalnym porozumieniu New Plastics Economy

LPP pierwszą polską firmą w globalnym porozumieniu New Plastics Economy

19 września 2019
4 min

Malejące złoża surowców oraz rosnąca liczba odpadów na wysypiskach to symbole gospodarki linearnej. Odpowiedzią na narastające wyzwania środowiskowe jest model gospodarki obiegu zamkniętego.

Lafarge w Polsce: drugi raport zrównoważonego rozwoju - lokalny wkład w globalne cele

Lafarge w Polsce: drugi raport zrównoważonego rozwoju - lokalny wkład w globalne cele

6 września 2019

Lafarge w Polsce opublikował drugi raport zrównoważonego rozwoju, a także specjalne dodatki dokumentujące realizację celów i zaangażowanie Lafarge i WSPÓLNIE – Fundacji LafargeHolcim w działania na rzecz lokalnych społeczności.

Podsumowanie kampanii „Trzeźwo Myślę”, promującej odpowiedzialną konsumpcję alkoholu

Podsumowanie kampanii „Trzeźwo Myślę”, promującej odpowiedzialną konsumpcję alkoholu

5 września 2019
2 min

Celem wszystkich dotychczasowych edycji kampanii „Trzeźwo myślę” jest edukacja w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu adresowana w szczególności do opiekunów małoletnich dzieci, kobiet w ciąży i kierowców.

Odnoszący sukcesy biznes to zrównoważony biznes

Odnoszący sukcesy biznes to zrównoważony biznes

30 sierpnia 2019
4 min

Redukcja śladu węglowego o ponad 5%., dotarcie do ponad 6 mln osób z przekazem społecznym, spadek liczby wypadków – to niektóre dane ujęte w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Carlsberg Polska za 2018 r.

Ruch społecznie odpowiedzialny

Ruch społecznie odpowiedzialny

1 maja 2019
PREMIUM
4 min

Staliśmy się uczestnikami i obserwatorami zmian w podejściu biznesu do społecznej odpowiedzialności – coraz więcej firm w Polsce realizuje działania CSR, które wykraczają poza obszar filantropii.

Istniejemy dla ludzi

Istniejemy dla ludzi

30 kwietnia 2019
4 min

Wolontariat pracowniczy, programy grantowe oraz program stypendialny to najważniejsze działania, jakie prowadzi Fundacja Santander Bank Polska S.A. im. Ignacego Jana Paderewskiego.

Opakowanie przyszłości z przeszłości

Opakowanie przyszłości z przeszłości

30 kwietnia 2019
4 min

Konsumenci coraz większą wagę przykładają do zrównoważonego stylu życia. W odpowiedzi na ich potrzeby wprowadzane są kolejne innowacje. Tymczasem na rynku od dawna jest obecny produkt w ekologicznym opakowaniu: piwo w butelce zwrotnej.

Stawiamy na działania lokalne

Stawiamy na działania lokalne

1 maja 2019
PREMIUM

Zrównoważony rozwój to jeden z kluczowych obszarów w strategii Lafarge w Polsce.

Stawiamy na wiedzę

Stawiamy na wiedzę

1 maja 2019
PREMIUM
4 min

Fundacja NUTRICIA od ponad 20 lat konsekwentnie realizuje misję, którą jest ochrona, promocja i zapewnienie zdrowia poprzez żywienie.

Kierunek odpowiedzialność

Kierunek odpowiedzialność

30 kwietnia 2019
4 min

Wartość firmy można budować, łącząc cele biznesowe i społeczne. Udowadnia to PKN ORLEN, działając z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju.

Z Polakami po zdrowie

Z Polakami po zdrowie

1 maja 2019
PREMIUM
4 min

W ubiegłym roku ponad 230 tysięcy Polaków uczestniczyło w różnych formach aktywności związanych z promocją zdrowego stylu życia, wspieranych przez Santander Consumer Bank.

Dialog kluczem do sukcesu

Dialog kluczem do sukcesu

1 maja 2019
PREMIUM
5 min

Walka z ubóstwem, zmniejszanie nierówności społecznych i redukowanie negatywnego wpływu przemysłu na środowisko to tylko niektóre z bolączek, z którymi mierzą się firmy w Polsce.


RAPORT 2018

Otoczenie ma znaczenie

Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju to istotny element budowania strategii każdej firmy. O wartości organizacji nie świadczą jedynie wyniki finansowe, ale również sposób działania, który przekłada się na pozytywny wpływ na środowisko, edukację czy współpracę z interesariuszami.

Zrównoważony rozwój zaczyna się od pracowników

Zrównoważony rozwój zaczyna się od pracowników

24 października 2018
4 min

Świadomość wpływu na otoczenie i działania zmierzające do poprawy warunków życia lokalnych społeczności --- to główne założenia strategii zrównoważonego rozwoju firmy AmRest, realizującej cele wyznaczone przez ONZ.

Nowy wymiar wartości

Nowy wymiar wartości

24 października 2018
4 min

O prawdziwej wartości firm świadczą nie tylko strategia biznesowa i wyniki finansowe, lecz także sposób działania mający pozytywny wpływ na środowisko, edukację publiczną i współpracę z interesariuszami.

W symbiozie z przyrodą

W symbiozie z przyrodą

24 października 2018
4 min

Cementownia Górażdże udowadnia, że zakład produkcyjny, zamiast stanowić uciążliwość dla mieszkańców i obciążenie dla przyrody, może w pozytywny sposób kreować lokalny krajobraz i wzbogacać go.

CSR to inwestycja

CSR to inwestycja

25 października 2018
4 min

Współczesność wymaga choćby częściowej redefinicji tego, co rozumiemy pod pojęciem społecznej odpowiedzialności biznesu. 

CSR szyty na miarę

CSR szyty na miarę

23 października 2018
4 min

W obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu LPP stawia na kompleksowe rozwiązania. Od projektowania, poprzez produkcję, dystrybucję, aż po sprzedaż --- w swojej działalności dba o pracowników i otoczenie.

Nadajemy nowe życie tekstyliom

Nadajemy nowe życie tekstyliom

24 października 2018
4 min

Ochrona środowiska to jeden z trzech kluczowych kierunków działalności w Grupie VIVE. W ramach troski o otoczenie firma wykorzystuje przetworzone surowce do wytworzenia produktów o wyższej jakości.

Odpowiedzialność za bezpieczeństwo na drodze

Odpowiedzialność za bezpieczeństwo na drodze

23 października 2018
4 min

Codziennie setki ciężarówek wyruszają w trasę, aby nikomu nie zabrakło produktów niezbędnych do życia. Operatorzy logistyczni doskonale zdają sobie sprawę, że bez kierowców nie są w stanie prowadzić biznesu.

Proste działania w służbie ekologii

Proste działania w służbie ekologii

23 października 2018
4 min

Firma Interseroh, dostarczająca specjalistyczne rozwiązania z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym, wprowadziła w swoim biurze proekologiczne zmiany.

Edukacyjna działalność biznesu

Edukacyjna działalność biznesu

23 października 2018
4 min

Coraz więcej osób spożywa napoje alkoholowe w sposób odpowiedzialny. Równie wiele oczekuje od producentów alkoholu zaangażowania w działania promujące umiarkowaną i odpowiedzialną jego konsumpcję.

Akcja, która pozwala rozwinąć skrzydła

Akcja, która pozwala rozwinąć skrzydła

23 października 2018
3 min

Jak połączyć rozwój zawodowy kobiet z krzewieniem solidarności płciowej? Tego zadania podjęła się firma Nesperta, realizując pierwszą ogólnopolską kampanię społeczną All In My Hands skierowaną do przyszłych manicurzystek.

Biznes mądry przed szkodą [DEBATA]

Biznes mądry przed szkodą [DEBATA]

6 listopada 2018
1 min

Coraz więcej organizacji uznaje CSR za istotny element budowania przewagi rynkowej. Jakie trendy w tym obszarze są najbardziej widoczne? Co stanowi największe wyzwanie dla firm? Poznaj opinie uczestników debaty redakcyjnej.

Odpowiedzialne biura

Odpowiedzialne biura

24 października 2018
4 min

O projektowaniu biura przyjaznego pracownikom i jego znaczeniu w budowaniu wizerunku odpowiedzialnego przedsiębiorstwa opowiada Przemysław Różowicz, dyrektor działu zarządzania markami, PR i CSR w Grupie Nowy Styl.

Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za społeczną działalność biznesu

Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za społeczną działalność biznesu

25 października 2018
3 min

Responsib’ALL Day jest globalnym przedsięwzięciem Grupy Pernod Ricard, którego idea opiera się na przekonaniu, że wszyscy pracownicy powinni być zaangażowani w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

Etyka i CSR w Grupie Polpharma

Etyka i CSR w Grupie Polpharma

25 października 2018
4 min

Polityka etyczna Grupy Polpharma jest w znacznej mierze podyktowana charakterem rynku ochrony zdrowia, a zwłaszcza branży farmaceutycznej.


RAPORT 2017

Nowy wymiar społecznej odpowiedzialności

CSR to pojęcie, które ni ma jednej definicji. Jego znaczenie stale ewoluuje: od inwestowania w pożyteczne społecznie inicjatywy po tworzenie wartości wspólnej - podejmowanie się działań na rzecz społeczeństwa i środowiska przy jednoczesnym czerpaniu z tego korzyści. Jak zyskać dzięki mądrej odpowiedzialności?

Jeśli marka – to tylko zrównoważona

Jeśli marka – to tylko zrównoważona

18 października 2017
2 min

W dzisiejszym otoczeniu biznesowym oczekiwania i potrzeby klientów się zmieniają. Trendy dotyczące zdrowia, zdrowego trybu życia oraz indywidualne potrzeby społeczne dotyczące zaangażowania i wspierania rozwiązywania problemów społecznych przekładają się na postrzeganie firm i decyzje konsumenckie.

Polskie firmy są coraz bardziej odpowiedzialne

Polskie firmy są coraz bardziej odpowiedzialne

17 października 2017
2 min

Różnorodność praktyk z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw powoduje, że trudno jest jednoznacznie wskazać, które z nich to zaznaczenie rodzącego się trendu, a które to tylko chwilowa moda i chęć wyróżnienia się.

Jak raportują polskie firmy

Jak raportują polskie firmy

18 października 2017
3 min

Na polskim rynku mamy dwie prędkości związane z raportowaniem niefinansowym. Z jednej strony istnieją przedsiębiorstwa, które mają za sobą dziesięcioletnią praktykę raportowania, z drugiej takie, które dopiero zastanawiają się nad tym, jak wdrożyć ten proces we własnych firmach.

Nowe oblicze CSR w Polsce

Nowe oblicze CSR w Polsce

18 października 2017
4 min

Organizacje badające społeczną odpowiedzialność biznesu w Polsce nie mają wątpliwości: coraz więcej rodzimych firm stara się prowadzić swoją działalność w odpowiedzialny sposób – z troską o otoczenie i z dbałością o środowisko.

Szefem CSR powinien być prezes

Szefem CSR powinien być prezes

23 października 2017
10 min

W jaki sposób koncepcja CSR realizowana jest na gruncie polskim? Jaka jest zależność między sukcesami przedsiębiorstw i ich zaangażowaniem w działalność społeczną? Zapraszamy do przeczytania debaty.

Działania z myślą o zdrowiu przyszłych pokoleń

Działania z myślą o zdrowiu przyszłych pokoleń

19 października 2017
4 min

Działalność społeczna polegająca na promowaniu prawidłowego żywienia najmłodszych jest wpisana w misję Fundacji NUTRICIA. O roli działań popularyzujących ideę 1000 pierwszych dni życia i ich długofalowych efektach mówi kierownik fundacji, Małgorzata Chmielecka.

Zrównoważona jakość kawy

Zrównoważona jakość kawy

20 października 2017
3 min

Chcemy, aby każda filiżanka kawy Nespresso miała wartość dla społeczeństwa i dla środowiska, dlatego kilkanaście lat temu uruchomiliśmy program zrównoważonego rozwoju.

Zasiać ziarno odpowiedzialności

Zasiać ziarno odpowiedzialności

20 października 2017
2 min

Wspierając plantatorów i ucząc ich efektywnego zarządzania plantacją, firma Nespresso otrzymuje kawę najwyższej jakości. Michał Proszewski, dyrektor generalny Nespresso w Polsce, tłumaczy, w jaki sposób wspieranie lokalnych społeczności tworzy wspólną wartość dla biznesu i otoczenia.

Społeczna odpowiedzialność wpisana w usługi banku

Społeczna odpowiedzialność wpisana w usługi banku

20 października 2017
4 min

Przykład Banku Millennium pokazuje, w jaki sposób instytucje finansowe mogą projektować usługi, które nie tylko generują zysk, ale przede wszystkim odpowiadają na potrzeby konkretnych grup społecznych.

Odpowiedzialny biznes dla najmłodszych

Odpowiedzialny biznes dla najmłodszych

20 października 2017
4 min

CSR powinien zaczynać się od troski o dzieci, które w przyszłości staną się świadomymi konsumentami i pracownikami.

Lotnisko – odpowiedzialny sąsiad

Lotnisko – odpowiedzialny sąsiad

20 października 2017
4 min

Działalność portu lotniczego to szansa na pracę dla osób mieszkających w sąsiedztwie, to zaangażowanie społeczne przedsiębiorstwa, wreszcie rozwój gospodarczy, nowi inwestorzy, którzy wybierają Małopolskę właśnie ze względu na bliskość lotniska.

Budowanie bez barier

Budowanie bez barier

20 października 2017
4 min

Skanska tworzy swoje budynki w taki sposób, aby były maksymalnie dostępne dla wszystkich użytkowników, a jednocześnie stanowiły jak najmniejsze obciążenie dla środowiska. W ten sposób szwedzki deweloper wpisał odpowiedzialność za najbliższe otoczenie w swój model biznesowy.

Dobro w zgodzie z DNA firmy

Dobro w zgodzie z DNA firmy

20 października 2017
4 min

Biznes ma odpowiednie narzędzia, by ograniczyć skalę wielu współczesnych wyzwań. Dlatego firma Wiśniowski działa na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa, poprawy zdrowia najmłodszych pacjentów, poprawy standardów pracy, ochrony środowiska naturalnego, jak też rozwoju lokalnej społeczności.

Aktywności budujące zaangażowanie

Aktywności budujące zaangażowanie

21 lutego 2020
2 min

Pracownicy Benefit Systems są aktywni sportowo, społecznie oraz ekologicznie – a podejmowane przez nich działania, przy czynnym wsparciu Spółki, wpływają pozytywnie na jakość ich życia, społeczności lokalne oraz środowisko.

Rewolucja odpowiedzialności w kulturze organizacyjnej

Rewolucja odpowiedzialności w kulturze organizacyjnej

23 października 2017
4 min

Wiele firm traktuje CSR wyłącznie jako sposób na poprawę własnego wizerunku, tymczasem skuteczne działania zakładające odpowiedzialność społeczną powinny wynikać z kultury organizacyjnej i dobrowolnego zaangażowania pracowników.

Etyczny i odpowiedzialny biznes

Etyczny i odpowiedzialny biznes

23 października 2017
3 min

Grupa Polpharma szczególną wagę przykłada do przestrzegania prawa i standardów etycznych w każdym aspekcie swojej działalności.

Jak ratować zrujnowany wizerunek

Jak ratować zrujnowany wizerunek

1 czerwca 2017
PREMIUM
8 min

Zarząd międzynarodowego koncernu kosmetycznego staje przed wyzwaniem ratowania organizacji przed porażką wizerunkową.