Jak polskie firmy podbijają nowe rynki

Nie musisz być dużym przedsiębiorcą, by osiągnąć sukces poza granicami kraju. Dowiedz się, dzięki czemu i w jaki sposób polskie firmy skutecznie rozwijają ekspansję zagraniczną i podbijają nowe rynki.

Be Polish, Be Global

Nasz Think Tank powstał z myślą o polskich firmach, które realizują bądź planują ekspansję zagraniczną. Jego misja to pomaganie w wymianie wiedzy i doświadczeń oraz wypracowania dobrych praktyk w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw. Prowadzimy badania, organizujemy warsztaty i spotkania z ekspertami oraz cykliczne konferencje. Wspomagamy również tworzenie wspólnych grup interesów w krajach cieszących się zainteresowaniem polskich firm.

Polskie recepty na ekspansję zagraniczną

Poszukując nowych kierunków rozwoju, polskie firmy zaczęły odważnie wychodzić poza granice kraju. Zarówno największe przedsiębiorstwa z kapitałem państwowym, jak i mniejsze prywatne start-upy zagościły trwale na zagranicznych rynkach. Najpopularniejsze kierunki to oczywiście sąsiednie rynki europejskie, jednak polscy przedsiębiorcy nie obawiają się również znacznie bardziej odległych regionów świata.

Skuteczne strategie ekspansji polskich firm

Skuteczne strategie ekspansji polskich firm

23 grudnia 2020
2 min

Polskie firmy mogą pochwalić się wieloma sukcesami na rynkach zagranicznych. Okazuje się, że w realizacji wyznaczonych celów nie przeszkadza im nawet pandemia. 

Patriotyzm gospodarczy rozszyfrowany

Patriotyzm gospodarczy rozszyfrowany

1 sierpnia 2020
13 min

Polskość zyskuje na znaczeniu w oczach konsumentów i firm - zarówno tych rodzimego, jak i zagranicznego pochodzenia. Poczucie odpowiedzialności za rozwój polskiej gospodarki przekłada się na wielopłaszczyznowe działania. Jak firmy oraz klienci B2B i B2C rozumieją nowoczesny patriotyzm gospodarczy?

Szlaki handlowe po COVID-19

Szlaki handlowe po COVID-19

4 stycznia 2021
2 min

Pojawienie się koronawirusa SARS-CoV-2 wywołało poważne reperkusje dla globalnej gospodarki. Obszarem szczególnie dotkniętym jest handel światowy. Czy mimo to Polska może wygrać na pandemii? 

Promowanie Polski na świecie nie jest takie trudne

Promowanie Polski na świecie nie jest takie trudne

1 sierpnia 2020
4 min

O tym, jak zbudować globalną firmę w zgodzie z ideami patriotyzmu gospodarczego oraz wprowadzać innowacyjne i zrównoważone rozwiązania, opowiada Krzysztof Domarecki, prezes Selena FM, jednego z największych na świecie producentów chemii budowlanej.

Przepis na ekspansję doskonałą

Przepis na ekspansję doskonałą

1 czerwca 2020
10 min

W drodze na podbój świata trzeba pokonać szereg przeszkód. Choć wielu z nich na pierwszy rzut oka nie widać, niewiedza na ich temat może zniweczyć nawet najbardziej ambitne plany.

Ekspansja zagraniczna w dobie pandemii – debata

Ekspansja zagraniczna w dobie pandemii – debata

15 stycznia 2021
2 min

Czy pandemia COVID-19 ograniczyła ekspansję zagraniczną polskich firm? A może jest to okazja do tego, by jeszcze lepiej walczyć z konkurencją, oferując lepszą jakość produktów i usług?

Zakup niemieckiej firmy otwiera drogę w świat

Zakup niemieckiej firmy otwiera drogę w świat

1 czerwca 2020
4 min

Gdy polskie przedsiębiorstwa decydują się na rozwój za granicą, często obierają za cel rynek niemiecki. Mimo niedużej odległości kraje te dzieli kulturowa przepaść. 

Wyjątkowa ochrona przed ryzykiem dla eksporterów

Wyjątkowa ochrona przed ryzykiem dla eksporterów

1 czerwca 2020
4 min

Czy dobrze działający w okresie globalnej prosperity mechanizm eksportowy, zweryfikowany pozytywnie również podczas poprzedniego światowego kryzysu z lat 2008–2009, przejdzie z sukcesem kolejny skrajnie trudny test? Jakie czynniki o tym zdecydują?

Neoprotekcjonizm jako forma obrony

Neoprotekcjonizm jako forma obrony

12 stycznia 2021
2 min

Witold Wiliński, prezes Zarządu GPW Tech, wyjaśnia jak pandemia wpłynęła na zagraniczne inwestycje w Polsce.

Ryzyko walutowe w handlu międzynarodowym w dobie COVID-19

Ryzyko walutowe w handlu międzynarodowym w dobie COVID-19

1 czerwca 2020
3 min

Co każdy przedsiębiorca wiedzieć powinien?

Wzrost w czasach kryzysu

Wzrost w czasach kryzysu

7 stycznia 2021
2 min

Firmy z branży transportowej, mimo pandemii i wywołanego przez nią, wciąż mogą osiągnąć sukces. 

Czas na globalną perspektywę

Czas na globalną perspektywę

1 czerwca 2020
4 min

Coraz więcej wskazuje na to, że w najbliższej przyszłości rynek katarski będzie zyskiwał na znaczeniu dla polskich przedsiębiorców i inwestorów.

Jak wykorzystać pandemię do rozwoju eksportu

Jak wykorzystać pandemię do rozwoju eksportu

13 stycznia 2021
2 min

Janusz Władyczak, prezez KUKE, opowiada jak uniknąć zagrożeń wywołanych przez kryzys związany pandemią, a nawet wykorzystać je do rozwoju ekspansji. 

Eksport odporny na koronawirusa [Materiał partnerski]

Eksport odporny na koronawirusa [Materiał partnerski]

1 grudnia 2020
3 min

Choć COVID-19 zbiera swoje żniwo w Polsce i bezlitośnie pustoszy całe branże, istnieją obszary biznesu, które łagodnie przechodzą przez kryzys. O tym, jak pandemia wpływa na zarządzanie ryzykiem w firmach i kondycję polskich eksporterów, mówi Tomasz Ślagórski, wiceprezes KUKE.

Polskie firmy na zagranicznych zakupach

Polskie firmy na zagranicznych zakupach

11 stycznia 2021
2 min

Jacek Byrt, partner odpowiedzialny za usługi doradztwa finansowego w Mazars, opowiada o tym, jak polskie firmy dokonują akwizycji zagranicznej. 

Wierzymy w rozwój współpracy partnerskiej [Materiał partnerski]

Wierzymy w rozwój współpracy partnerskiej [Materiał partnerski]

1 grudnia 2020
3 min

O tym, jaki kierunek ekspansji jest najbardziej skuteczny i efektywny biznesowo oraz jakie kryteria warto wziąć pod uwagę, decydując się na takie przedsięwzięcie, opowiada Dariusz Terlecki, dyrektor sprzedaży w Webfleet Solutions Poland & CEE.

Akwizycje zagraniczne muszą być bardzo precyzyjnie przygotowane [Materiał partnerski]

Akwizycje zagraniczne muszą być bardzo precyzyjnie przygotowane [Materiał partnerski]

1 grudnia 2020
4 min

Polskie przejęcia na zagranicznych rynkach już nie zaskakują, choć liczba transakcji jest relatywnie niewielka. O tym, jak się do nich przygotować, na co zwrócić szczególną uwagę, mówi Jacek Byrt, partner odpowiedzialny za doradztwo finansowe w Mazars w Polsce, ekspert z długoletnią praktyką międzynarodową na rynku akwizycji.