Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Raport GS1 Polska: e-handel sięga po zewnętrznych dostawców logistyki

· · 1 min
Raport GS1 Polska: e-handel sięga po zewnętrznych dostawców logistyki

Pandemia koronawirusa przyspieszyła trend zakupów online, w którym szczególną rolę odgrywa logistyka. Jak się okazuje, coraz większe znaczenie zyskuje fulfilment, czyli outsourcing procesów logistycznych do zewnętrznego dostawcy.

Raport „Fulfilment w e‑commerce”, opublikowany przez globalną organizację GS1, opisuje globalne i lokalne trendy, kluczowych graczy na rynku oraz korzyści i wyzwania outsourcingu w branży e‑handlu. Z badań przeprowadzonych na potrzeby raportu wynika, że tylko 30% sklepów internetowych korzysta z usług fulfilment dla towarów sprzedawanych w internecie. Te podmioty, które zdecydowały się je wdrożyć, za największą korzyść uznają oszczędność czasu i wyższą jakość obsługi logistycznej.

- W Polsce istnieją różne podmioty oferujące usługi fulfilment – od międzynarodowych koncernów przez firmy logistyczne aż po małe wyspecjalizowane podmioty lokalne. Wielu usługodawców oferuje fulfilment jako dodatkową usługę. Część rozpoczyna tego rodzaju działalność na podstawie doświadczeń własnego e‑sklepu i rozszerza ją na inne podmioty. Duże firmy logistyczne oferują fulfilment, licząc na skalę zleceń, adekwatną do swojej podstawowej działalności, ale często nie są elastyczne i nie odpowiadają na potrzeby mniejszych e‑sklepów – komentuje patron merytoryczny raportu dr hab. Arkadiusz Kawa, dyrektor Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytutu Logistyki i Magazynowania.

Wśród uczestników Systemu GS1 w Polsce 30% stanowią przedstawiciele branży e‑commerce. Organizacja zdecydowała się zlecić przygotowanie raportu „Fulfilment w e‑commerce”, aby rozszerzyć ich wiedzę na temat rynku i pomagać im rozwijać ich e‑biznesy. Opracowanie opisuje globalne trendy, kluczowych graczy oraz specyfikę polskiego rynku handlu online. W raporcie znajdują się również komentarze menedżerów odpowiedzialnych za logistykę w e‑commerce zarówno po stronie zleceniodawców, jak i zleceniobiorców. Analiza rynku pozwoli z pewnością wielu firmom podjąć świadomą decyzję o pozostaniu przy własnym magazynie lub zleceniu usługi właściwemu operatorowi.

- Rolą GS1 Polska jest wsparcie uczestników w zwiększeniu ich konkurencyjności za sprawą standardów GS1 i wiedzy na temat globalnych trendów. Dlatego raport wzbogaciliśmy o wyniki badań pokazujących korzyści z zastosowania standardów GS1 w sektorze e‑handlu. Jesteśmy gotowi, by wesprzeć naszych uczestników w ich wdrażaniu – podsumowuje Joanna Redmer, prezes Fundacji GS1 Polska.

Pełna wersja raportu dostępna jest tu: