Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Leszek Koziorowski: Budowanie relacji z akcjonariuszami

Premium

· · 3 min
Leszek Koziorowski: Budowanie relacji z akcjonariuszami

Wysyłając informację bieżącą oficjalnym kanałem informacyjnym i zwołując po tym konferencję prasową, Holding Wydobywczy postąpił zgodnie z przepisami prawa i praktyką obowiązującą na rynku kapitałowym. Taka komunikacja wydaje się być prawidłowa, jednak pod warunkiem że na konferencji nie przekazano żadnych informacji poufnych, o których nie informowano wcześniej oficjalną drogą.

Na rynku kapitałowym istnieje wiele firm, które przekazują pozytywne informacje i chwalą się dobrymi wynikami finansowymi, jednak w ślad za tym wycena ich akcji nie osiąga satysfakcjonującego poziomu ani na tle krajowego sektora, ani przy porównaniu z wartością osiąganą przez zagranicznych rywali. Dlatego spółki giełdowe nie powinny ograniczać się jedynie do suchych komunikatów, potrzebne są dodatkowe działania budujące relacje inwestorskie, które kreują pełny i rzetelny wizerunek firmy. Jednak prowadzenie polityki informacyjnej i budowanie relacji z akcjonariuszami musi być zgodne z regułami rynku publicznego.

Regulacje prawne obowiązujące w Polsce i w całej Unii Europejskiej zapewniają spółkom publicznym możliwość korzystania z szerokiej gamy narzędzi do prowadzenia relacji inwestorskich, z jednym wszakże zastrzeżeniem – spółka musi zapewnić wszystkim uczestnikom rynku równy dostęp do informacji. Przepisy obligują emitentów na rynku publicznym do wykonywania obowiązków informacyjnych i informowania o istotnych zdarzeniach wszystkich uczestników rynku równocześnie, czyli w określony, usystematyzowany sposób, w postaci raportu bieżącego lub okresowego oraz za pośrednictwem określonych kanałów informacyjnych – w Polsce rolę tę pełni system ESPI. Spółka nie może dopuścić do sytuacji, w której komunikuje się jedynie z wąską grupą akcjonariuszy, udostępniając im z wyprzedzeniem, ani tym bardziej na wyłączność, informacje poufne, nieznane reszcie rynku.

Zostało 59% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »