Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

W kobietach tkwi siła, której rynek pracy potrzebuje

· · 2 min

Nesperta, właściciel marki Semilac, od początku istnienia koncentruje się na kobietach – na dodawaniu im pewności siebie i odwagi w działaniu. W ubiegłym roku firma zaangażowała się w społeczną odpowiedzialność. Realizując kampanię „All in my hands”, skupia się na aktywizacji zawodowej pań i popularyzacji kobiecej solidarności w miejscu pracy.

Partnerem materiału jest Nesperta.

W tym roku Nesperta opublikowała raport Polki w pracy, w którym są zamieszczone wyniki badania dotyczącego sytuacji Polek na rynku pracy. Jest to druga, uaktualniona, edycja zeszłorocznej publikacji Kobiety współpracujące. Diagnoza powstała na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród Polek mających różne wykształcenie i doświadczenie zawodowe. Wyniki raportu wykazały kilka ważnych problemów społecznych. Jednym z nich jest wzmożona rywalizacja między kobietami w środowisku pracy, na którą wskazała większość badanych. Jest to zaskakujące, zwłaszcza że w dyskusji publicznej nadal często słyszymy o kobiecej solidarności. Dodatkowo wiele opinii jakościowych przedstawionych w badaniu świadczy o silnie zakorzenionych w naszym społeczeństwie stereotypach płciowych. Widoczne jest to szczególnie w odpowiedziach dotyczących preferowanych współpracowników lub przełożonych – część kobiet woli w tej roli mężczyzn. Ponadto, pomimo przeświadczenia o swoich wysokich kompetencjach, panie obawiają się ryzyka związanego z założeniem własnej działalności. Jako główną przyczynę badane wskazały m.in. brak środków finansowych oraz strach przed niepowodzeniem.

Kobiety pomagają innym kobietom

Spółka Nesperta zdecydowała się na realizację kampanii „All in my hands”, której punktem wyjścia były właśnie wyniki przeprowadzonych badań. Inicjatywa zakłada m.in. krzewienie kobiecej solidarności oraz wspieranie przedsiębiorczości wśród studentek kierunków kosmetologicznych, które – jak się okazuje – rzadko uczą się podstaw biznesu czy pracy z produktem. W realizacji założeń tej akcji ma pomóc sprzedaż specjalnego produktu. Część zysku ze sprzedaży jednego z lakierów hybrydowych z kolekcji „All in my hands” zostanie przekazana na organizację warsztatów, których celem jest zachęcanie przyszłych stylistek paznokci do prowadzenia własnego biznesu. Szkolenia zostaną zorganizowane na pięciu uczelniach kosmetologicznych w całej Polsce. W trakcie zajęć, prowadzonych przez instruktorów z Akademii Semilac, studentki poznają nie tylko najnowsze metody stylizacji paznokci, ale też dowiedzą się, w jaki sposób założyć i prowadzić własną działalność, jak efektywnie pozyskać klientów i promować własną firmę. Za merytoryczne przygotowanie części biznesowej zajęć będą odpowiadać specjaliści z Poznańskiego Parku Naukowo‑Technologicznego Uniwersytetu im. A. Mickiewicza. Ponadto uczestniczki warsztatów będą mogły starać się o zdobycie grantu finansowego od Nesperty.

W kobietach tkwi siła, której rynek pracy potrzebuje

Chcesz poznać więcej przełomowych idei?

Zainspiruj się! Pobierz bezpłatny pakiet harwardzkich artykułów „Przełomowe idee”, który dostarczy Ci kolejnych pomysłów biznesowych – wprost od najważniejszych współczesnych autorytetów zarządzania.

RAPORT

– Kobiety na polskim rynku pracy wciąż napotykają pewne trudności. Niestety, niektóre z nich wynikają z braku pewności siebie i wiary w sukces. Poprzez naszą kampanię chcemy dodać kobietom skrzydeł. Koncentrujemy się na stylistkach paznokci, bo branża beauty jest nam najbliższa. Chcemy dać uczestniczkom warsztatów nie tylko wiedzę, ale też możliwość zyskania finansowego wsparcia na rozkręcenie własnej firmy. Każda z nich będzie mogła ubiegać się o grant wysokości 5,3 lub 2 tysięcy złotych. Pragniemy pomagać kobietom w realizacji ich marzeń i udowodnić, że kariera jest w ich rękach – deklaruje Tomasz Gołębiewski, prezes firmy Nesperta.

Kampania „All in my hands” to nie jedyne działania, jakie spółka podejmuje w celu wspierania stylistów paznokci w Polsce. W 2016 roku firma złożyła wniosek do ministerstwa o włączenie kwalifikacji rynkowej „stylizowanie paznokci”. Włączenie kwalifikacji do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji wiąże się z opracowaniem listy podstawowych umiejętności w konkretnej dziedzinie, dzięki czemu profesjonaliści posiadają podobne, ustandaryzowane i potwierdzone kompetencje, a klienci – pewność i poczucie bezpieczeństwa.