Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Z laboratorium do biznesu 

Premium

Magazyn IMR (Nr 15, czerwiec - lipiec 2022) · · 8 min
Z laboratorium do biznesu 

Wielu naukowców prowadzi badania z nadzieją, że ich wyniki przełożą się na rozwiązania, które mogą stać się zalążkiem innowacyjnego biznesu. Niestety, w większości przypadków efekty pracy nie wychodzą poza mury uczelni, a tylko nieliczne zamieniają się w produkt, który ma szansę zaistnieć na rynku. Jednym z tych wyjątków jest Hapling, czyli pierścień haptyczny.

Słowo „haptyczny” po raz pierwszy traiło do powszechnej świadomości w 2017 roku. Wylansowała je wówczas firma Apple, która wykorzystała w swoich smartfonach przycisk z elektromagnesem, pozwalający m.in. na regulację siły nacisku. Przycisk haptyczny zastąpił charakterystyczny do tej pory dla urządzeń tej marki okrągły mechaniczny przycisk na dole ekranu. Trzy lata później popularne stały się zegarki z funkcjonalnością haptyczną, która pozwalała na używanie tzw. płaskich dzwonków wibracyjnych w alarmach i powiadomieniach.

To były pierwsze jaskółki zwiastujące pojawienie się rozwiązań haptycznych w ogólnodostępnych urządzeniach. Teraz nadszedł czas na kolejny krok...

Zostało 90% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Brygida Dzidek

Projektantka technologii haptycznej, założycielka i CEO Haptology. Ma bogate doświadczenie akademickie oraz biznesowe. W 2021 roku ukończyła studia podyplomowe Executive MBA. Nagrodzona tytułem Liderki Technologii 2022.

Wybrane dla Ciebie

MyICAN Twoja ścieżka rozwoju
Załaduj więcej wyników

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy