Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Coffee with CFO - elitarne spotkanie dyrektorów finansowych

· · 1 min
Coffee with CFO  - elitarne spotkanie dyrektorów finansowych

Jak planować strategię firmy w niepewnych czasach? Jaką rolę w tym obszarze pełnią dyrektorzy finansowi? To główne tematy poruszane na ostatnim spotkaniu Klubu CFO.

W kwietniu 2021 roku mieliśmy okazję po raz kolejny spotkać się w ramach Klubu CFO. Gośćmi tego wirtualnego spotkania przy kawie byli Dyrektorzy Finansowi i Członkowie Zarządu odpowiedzialni za zarządzanie finansami będący członkami Klubu CFO:

  • Kostis Vairlis, Finance Director z Coca‑Cola HBC BU Poland & Baltic,

  • Grzegorz Cimochowski, Head of Business Advisory w KPMG,

  • Piotr Miednik, Wiceprezes ds. Finansowych w Zmorph SA.

Tym razem głównym tematem spotkania była potrzeba weryfikacji strategii firm wynikająca z obecnej sytuacji ekonomicznej. Przy ciągłej niepewności i niestabilności rynkowej bardzo trudno bowiem podejmować fundamentalne dla firmy decyzje. W związku z tym zaleca się, aby liderzy oceniali swój potencjalny wpływ całościowo, uwzględniając każdy element modelu biznesowego i operacyjnego.

Spotkanie rozpoczął Grzegorz Cimochowski, który zachęcił do ponownego przeglądu strategii, omawiając poszczególne decyzje strategiczne, wyzwania związane z ich podjęciem i oczywiście wpływ, jaki ma na nie obecna sytuacja. Jak podkreślił, niezmiernie ważna jest tu rola CFO, który aktywnie uczestniczy w tworzeniu strategii firmy oraz jest odpowiedzialny za efektywną jej realizację.

Kostis Vairlis przedstawił swoją perspektywę zarządzania firmą w niepewnych czasach. Podkreślił silną zależność pomiędzy strategią firmy a jej kulturą organizacyjną. Jednym z wniosków, który szczególnie mocno wybrzmiał, jest fakt, że czas kryzysu to zły moment na budowę kultury organizacyjnej. To czas jej wzmacniania i przemiany.

Piotr Miednik z kolei jako formę stawiania czoła kryzysowi przedstawił strategię M&A.

Wszyscy goście oraz uczestnicy spotkania zgodzili się z tym, że kryzys należy traktować jako okazję, a nie problem. Dlatego przegląd strategii i jej weryfikację warto traktować jako kreowanie przyszłości. Wtedy będzie można o niej mówić, jak o wygranej.

Spotkanie miało wyjątkową wartość, ponieważ nie tylko można było wysłuchać ekspertów, ale również aktywnie uczestniczyć w dyskusji z nimi. Nowością była też dwujęzyczność spotkania – poprowadzone zostało ono w języku polskim i angielskim.