Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Cała prawda o innowacjach w sferze modeli biznesowych

Premium

Magazyn IMR (Nr 1, luty - marzec 2020) · · 24 min
Powiększ tekst
Udostępnij
Pobierz pdf
Cała prawda o innowacjach w sferze modeli biznesowych

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Wiele prób przekształcenia modelu biznesowego kończy się niepowodzeniem. Aby to zmienić, menedżerowie muszą zrozumieć, w jaki sposób model biznesowy przechodzi przez możliwe do przewidzenia etapy rozwoju, a następnie wykorzystać tę wiedzę w kluczowych decyzjach dotyczących nowego modelu.

Badając podejmowane ostatnio próby przebudowy modeli biznesowych, można by uwierzyć, że sukces w tej dziedzinie jest kwestią przypadku. Na przykład w powszechnym mniemaniu firma Google Inc., ze swoją smykałką do innowacji, powinna mieć większe szanse odniesienia sukcesu pod względem zmiany modelu biznesowego niż tradycyjna, starsza firma przemysłowa, taka jak koncern samochodowy Daimler AG. Jednak nie zawsze tak się dzieje. Uruchomiona w 2011 roku inicjatywa Google+ nie zdobyła popularności jako sieć społecznościowa, podczas gdy Daimler zbudował obiecujące nowe przedsięwzięcie car2go, które staje się czołową globalną inicjatywą w obszarze współużytkowania samochodów (car sharing). Czy to anomalia, czy można było przewidzieć te fakty?

...

Zostało 96% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Derek van Bever

Dyrektor ds. badań w Corporate Executive Board (CEB) z siedzibą w Waszyngtonie. Współautor książki Stall Points (Yale University Press, 2008).

Thomas Bartman

Engagement Manager w McKinsey & Company, starszy badacz w Forum for Growth and Innovation, placówce Harvard Business School.

Clayton M. Christensen

Był teoretykiem biznesu, profesorem zarządzania w Harvard Business School w Bostonie. 

Polecane artykuły

Polecane artykuły