Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Jak konsumenci korzystają z internetu

Premium

· · 4 min
Jak konsumenci korzystają z internetu

W dobie sprzedaży wielokanałowej sposób, w jaki konsumenci korzystają internetu w procesie zakupowym, można podzielić na dwa modele. Pierwszy z nich (ROPO) polega na wyszukiwaniu informacji o produktach w sieci, a następnie zakupach w sklepach stacjonarnych. Drugi (SOPO) to odwrotna sytuacja, w której konsument najpierw udaje się do sklepu stacjonarnego, by uzyskać informację na temat określonego produktu, a następnie kupuje w internecie.

Jak wynika z badania ROPO czy SOPO? Wpływ internetu na zachowania zakupowe Polaków 2011–2016, typowym konsumentem robiącym zakupy według tych modeli jest mieszkający w Warszawie żonaty mężczyzna w wieku 35 lat, który codziennie korzysta z internetu. Ma wyższe wykształcenie i dwoje dzieci, a dochód przypadający w jego gospodarstwie domowym na jedną osobę wynosi około 2 tysięcy złotych.

Badanie koncentrowało się na zwyczajach zakupowych związanych z 25 kategoriami produktów, począwszy od książek poprzez muzykę, sprzęt elektroniczny po produkty finansowe i akcesoria samochodowe. Wywiady telefoniczne na potrzeby badania przeprowadzono z reprezentatywną grupą dorosłych Polaków mieszkających w Polsce. Zawężono w nim znaczenie wyszukiwania do takiego, które zdecydowało o zakupie. Dzięki temu uzyskane wyniki wskazują na realny wpływ decyzyjny.

Zostało 79% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »